baby 3 maanden nachten

Helaas ook geen tips voor doorslapen en kan ook weinig opbeurends melden. Ik zou zou inderdaad zelf op tijd naar bed gaan en in gedachte houden dat als je pech hebt dit nog wel even kan duren. Wij hebben de eerste 11 maanden vrijwel geen nacht doorgeslapen (een keer een weekje, om ons lekker te maken denk ik;-) ) en daarna nog zeker een half jaar veel op gezeten (met allerlei oorzaken). We hebben wel vanalles geprobeerd hoor: wel / minder / niet meer voeden in de nacht, laten huilen en juist niet, lampjes, ruis geluiden, veel op de arm gelopen en liedjes neuriën. Verder lees ik ook graag mee, want de 2e komt binnen een paar weken. :)

Ons kindje ging s nachts beter slapen door de methode van het boek droomritme te volgen. Inmiddels doen wij dat twee maanden en slaapt ze de nachten door (van 18:30 tot 07:00, met een dreamfeeding rond 21/22 uur). Ze is nu 4 maanden. Wij maken haar dus niet wakker voor de late fles maar geven hem wel. Luier verschonen we ook niet tijdens de fles.

Wellicht is dit ook het proberen waard? Iemand ervaring mee? Baby in bad voor het slapen gaan. https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/baby-in-bad-voor-slapen/

[quote quote=10535698]Wellicht is dit ook het proberen waard? Iemand ervaring mee? Baby in bad voor het slapen gaan. https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/baby-in-bad-voor-slapen/[/quote]Ik doe dit altijd. Maar weet niet of het helpt. Wij hebben een goede slaper!

Ik ben ook benieuwd hoeveel je geeft tussen 21 en 22 uur. En waarom is dat een goed tijdstip? Gewoon benieuwd hoor!
Wij hebben nog 2 oudere kinderen dus de dagen lopen niet altijd volgens een heel strak ritme en we hebben niet alle vrijheid om precies te doen wat ik bijvoorbeeld met eerste kindje deed, maar er is wel iets van regelmaat.
Al zouden we maar 1x per nacht eruit moeten is dat nog oke, maar nu is het vaak 01.00 uur en 4.00 uur en dat is echt niet leuk...de fles van 4.00 uur dan echt vol honger.

Wij geven tussen 21 en 22 180cc, hetzelfde als wat ze door de dag heen drinkt, soms drinkt ze deze leeg, soms laat ze redelijk wat staan. Tijdstip is gewoon zo ontstaan omdat we zelf graag vroeg naar bed gaan. Door de dag heen krijgt ze flesje om 7, 10:30/11, 14:30/15, 18, 21/22.
Laatste flesjes zitten dus wel wat dichter op elkaar.

Ik moet wel zeggen, het kan natuurlijk gewoon zijn dat het bij ons zo werkt en dat we een beetje geluk hebben. Blijft zoeken.
Succes!

Mijn ervaring is dat dat vanzelf een keer verandert. Dat je wakker schrikt en denkt huh heb ik nou helemaal geen fles hoeven geven? Dan komt weer de fase dat ze om 4/5 uur klaarwakker zijn...

Terug
Bovenaan