Baby 3a4 weken meenemen naar feest

Het gaat echt om een feest met 150 mensen. Een verjaardag had ik inderdaad makkelijker over gedacht maar dit zijn wel heel veel mensen en als je die allemaal op afstand moet houden dan denk ik dat ik een hele gestreste moeder wordt. Een soort pitbull die zijn terrein gaat bewaken ? 

Het gaat echt om een feest met 150 mensen. Een verjaardag had ik inderdaad makkelijker over gedacht maar dit zijn wel heel veel mensen en als je die allemaal op afstand moet houden dan denk ik dat ik een hele gestreste moeder wordt. Een soort pitbull die zijn terrein gaat bewaken ? 

Ik zou het op de dag zelf bekijken, wie weet heb je daar zelf niet eens zin in. En anders zou ik gewoon een uurtje gaan ofzo, leuk voor oma dat je geweest bent. En om de kleine te beschermen tegen de vele indrukken kun je ze meenemen in een draagdoek/draagzak. Gewoon lekker daarin houden zodat niet tientallen mensen de baby vast kunnen/willen houden.

Ik heb mijn dochter van een week of 4 oud meegenomen naar het verjaardagsfeest van mijn man die toen 30 werd (op de 30e). Er was een wijnbar afgehuurd. Zo kon iedereen mijn dochter even zien. Na een uur ofzo weer gegaan. Ik vond het prima gaan, want dochterlief lag heerlijk in oma haar armen te slapen.. maar wel kan mijn dochter heel goed tegen prikkels. Even aankijken hoe t tzt voelt?

Even aankijken of je daar dan zin in hebt! Wat wel zo is.. is dat je kindje ook twee weken later geboren kan worden.
En vergeet niet dat je baby als een soort 'openbaar bezit' wordt gezien! Veel mensen zonder gewassen handen en inderdaad verkouden of ziek oid zullen proberen aan je baby te komen. Ik zou als je gaat iig zorgen dat je je baby goed bewaakt ? sommige mensen zijn heel brutaal, maar het is jouw baby!!! Doen waar jij je goed bij voelt dus.. commentaar zal je toch overal op krijgen ?

Inderdaad gewoon tegen die tijd kijken hoe het gaat. Wij gingen de dag dat de kraamhulp vertrok al meteen op pad en hadden toen onze dochter 3 weken oud was ook een feestje. Zij sliep heerlijk in de wagen tussen alle herrie door. Toen onze dochter 4 weken oud was had we een etentje met oma (ook veel gasten en in zo'n overvol wok restaurant) toen hebben we besloten haar niet mee te nemen en is ze lekker gaan logeren bij haar tante. Maar ik ben daar kennelijk wel makkelijk in hoor ik van vriendinnen...
Je weet pas wat voor moeder je bent als het geboren is en doe dan vooral wat goed voelt!

Het belangrijkste is dat je jullie belangen voorop stelt. Ik zou niet te veel aan anderen denken en over dat ze mogelijk teleurgesteld zijn als jullie niet komen. Als je merkt dat jullie baby die prikkels niet aan kan op zo'n vroege leeftijd dan is het echt een prima beslissing om niet te gaan, anderen moeten dat maar gewoon begrijpen.

Hou er ook rekening mee dat je baby nog een stukje jonger kan zijn. Je hebt het erover dat de uitgerekende datum 11 november is. Gemiddeld bij de eerste komt je baby 5 (?) dagen later dan de uitgerekende datum (pin me niet vast op de exacte getallen, hangt ook af van je leeftijd en lengte). Dan is je baby opeens 2 weken ipv 3-4 weken. 

Terug
Bovenaan