<p>Hallo dames! Mijn dochter is nu net 5 maanden. Overdag slaapt mevrouw best prima. Thuis maakt ze vaak een cyclus van 45/50 minuten, wordt dan even wakker (wel vaak huilend) maar met een speentje erin slaapt ze wel weer verder. Vaak slaapt ze wel beter bij de opa's en oma's en de gastouder.. Gister heeft ze bij mijn ouders zo 3 uur achter elkaar geslapen zonder wakker te worden. Maar goed, so be it, niet mijn grootste "probleem".</p><p>Mevrouw is namelijk 's nachts om het uur ongeveer wakker.. en dit nu al een maand. Daarvoor sliep ze vaak in het begin van de nacht een ruk van 5 uur, en wij dus ook. Zelfs dat doet ze nu niet meer. We zijn helemaal gesloopt en ik ben nu om de haverklap ziek omdat ik gewoon geen energie meer heb. Ook mijn vriend breekt het helemaal op. We weten gewoon niet meer wat we nog kunnen doen! </p><p>Ze slaapt op haar eigen kamer al vanaf 6 weken (anders sliepen we allemaal slecht), is ondertussen volledig over op kunstvoeding, valt zelfstandig zonder al te veel gemopper in slaap. Ze slaapt wel met een speentje maar ze is ook wel eens zonder in slaap gevallen. Ze is niet te warm of te koud, heeft ook geen honger. Ik weet het gewoon niet meer!</p><p>Ons schema ziet er als volgt uit thuis:</p><p>07:30 wakker en fles<br />09:00 naar bed<br />11:00 wakker en fles (vaak tussendoor 2/3x naar boven om de speen er weer in te doen)<br />12:30 naar bed<br />14:30 wakker en fles<br />16:00/16:30 naar bed<br />17:00 wakker - oefenhapjes<br />18:00/18:30 fles<br />19:00/19:30 naar bed<br />23:00 fles<br /><br />Eerst dachten we dat het kwam omdat ze bijna ging omrollen.. maar daar is ze toen een tijdje mee gestopt met het proberen. Nu kan ze vlotjes omrollen en is er niks veranderd. 4 maanden slaapregressie? Maar daarvoor was ze ook niet een te beste slaper. <br /><br />Iemand nog een idee wat we nog zouden kunnen doen/uitproberen? We zijn een beetje radeloos op het moment. Ik heb in 5,5 maand maar één of twee keer 6 uur geslapen achter elkaar en ben nu gewoon op..</p>