Baby 5 maanden elk uur wakker 's nachts

<p>Hallo dames! Mijn dochter is nu net 5 maanden. Overdag slaapt mevrouw best prima. Thuis maakt ze vaak een cyclus van 45/50 minuten, wordt dan even wakker (wel vaak huilend) maar met een speentje erin slaapt ze wel weer verder. Vaak slaapt ze wel beter bij de opa's en oma's en de gastouder.. Gister heeft ze bij mijn ouders zo 3 uur achter elkaar geslapen zonder wakker te worden. Maar goed, so be it, niet mijn grootste "probleem".</p><p>Mevrouw is namelijk 's nachts om het uur ongeveer wakker.. en dit nu al een maand. Daarvoor sliep ze vaak in het begin van de nacht een ruk van 5 uur, en wij dus ook. Zelfs dat doet ze nu niet meer. We zijn helemaal gesloopt en ik ben nu om de haverklap ziek omdat ik gewoon geen energie meer heb. Ook mijn vriend breekt het helemaal op. We weten gewoon niet meer wat we nog kunnen doen! </p><p>Ze slaapt op haar eigen kamer al vanaf 6 weken (anders sliepen we allemaal slecht), is ondertussen volledig over op kunstvoeding, valt zelfstandig zonder al te veel gemopper in slaap. Ze slaapt wel met een speentje maar ze is ook wel eens zonder in slaap gevallen. Ze is niet te warm of te koud, heeft ook geen honger. Ik weet het gewoon niet meer!</p><p>Ons schema ziet er als volgt uit thuis:</p><p>07:30 wakker en fles<br />09:00 naar bed<br />11:00 wakker en fles (vaak tussendoor 2/3x naar boven om de speen er weer in te doen)<br />12:30 naar bed<br />14:30 wakker en fles<br />16:00/16:30 naar bed<br />17:00 wakker - oefenhapjes<br />18:00/18:30 fles<br />19:00/19:30 naar bed<br />23:00 fles<br /><br />Eerst dachten we dat het kwam omdat ze bijna ging omrollen.. maar daar is ze toen een tijdje mee gestopt met het proberen. Nu kan ze vlotjes omrollen en is er niks veranderd. 4 maanden slaapregressie? Maar daarvoor was ze ook niet een te beste slaper. <br /><br />Iemand nog een idee wat we nog zouden kunnen doen/uitproberen? We zijn een beetje radeloos op het moment. Ik heb in 5,5 maand maar één of twee keer 6 uur geslapen achter elkaar en ben nu gewoon op..</p>

Tja t is vervelend maar hoort er helaas gewoon bij. Naar mijn mening bestaat het hele eerste jaar uit 1 grote slaapregressie haha. 
Mijn jongste dochter is nu 7.5 maand en er zijn nachten dat ze 5 uur achter elkaar doorslaapt, maar ook nachten dat ze idd elke 2 uur wakker is. Ik geef vaak nog wel een klein flesje van 90cc s nachts, daarna slaapt ze vaak wel weer zo'n 3 uurtjes diep.
Mijn oudste dochter staat om 6.30 ook naast haar bed en is s nachts ook nog wel eens wakker. Er zijn nachten dat wij serieus elk uur van de klok zien, meerdere keren per week.
Ik maakte me bij mijn oudste dochter ook altijd druk dat ik te weinig sliep. Nu accepteer ik het maar gewoon. Er komt een dag dat het beter wordt. 
De ene baby slaapt door en blijft dat altijd doen, maar de meeste baby's niet hoor. Er zijn gewoon heeeeel veel periodes het 1e jaar en ook daarna nog wel dat ze veel wakker zijn s nachts. Mijn ervaring is, na 2 kinderen, dat je dat helaas niet volledig in de hand hebt. Accepteren, omstebeurt uit bed gaan en s avonds wat eerder erin!!
Mijn man en ik delen de nacht vaak op. Hij gaat eruit tussen 22.00-2.00, en ik tussen 2.00-6.00. Dan kun je tenminste allebei zo'n 4 uur achter elkaar slapen. Dat gaat hier nu al maanden zo en zo werkt het prima. En in het weekend slapen we allebei 1 ochtend uit! Probeer er het beste van te maken!

Slaapt ze niet te veel overdag misschien wat langere allertijden aan houden die van mij is 6 weken oud en die 3 a 4 uur  wakker en slaapt daarna en is daarna weer lekekr wakker waardoor de nachten heel g9ed zijn en niet sago overdag

Wat vervelend zeg! Wij hadden dit ook gehad toen onze kleine 5 maanden was. Ook nooit een goede slaper geweest. Het heeft 6 weken geduurd en was ineens weer over. Geen idee hoe maar dat maakt niet uit. 

Probeer een eens een wakkertijd van 2 uren aan te houden. Hoefbje misschien ook niet zo vaak voor de speen te lopen. Verder wat vaker laten logeren of paar uurtjes bij de oppas zodat jullie kunnen bijslapen. Dat is nu het belangrijkste lijkt me. 

en verder kan je helaas niks doen. Hebben toch een eigen willetje die kleintjes. Acceptatie helpt ons hier erdoor heen. Dan maar zo een nacht denken we maar hahah. Succes! 

Overigens zijn je slaapjes prima hoor overdag. Zo'n 2 uur wakkertijd. Mijn jongste is dus 7.5 maand en wakkertijd is hier ook nog steeds 2-2.5 uur. 
Wat gebruiker zegt (3 a 4 uur wakker..) dan denk ik: Huh, hoe dan??? Dat is absurd lang, kan helemaal niet. Alle baby's hebben een wakkertijd van 2 uur ongeveer. In ieder geval de eerste 6-8 maanden. I
Ik werk op een kinderdagverblijf en daar gaan alle baby s ook na zo'n 2 uur wakker weer naar bed. Dat is heel normaal. Vaak zijn het 3 slaapjes op een dag, varierend tussen 30 minuten - 2 uur. Rond de 8 maanden worden dit 2 slaapjes per dag

Heel herkenbaar. Wij hebben al 2 maanden hetzelfde probleem en we worden er echt helemaal gek van. We proberen nu echt in ploegendienst te werken want net wat jij zegt je weerstand alles gaat er ten koste van. 
De wekkertijd die gebruiker opnoemt lijkt mij ook niet gezond voor 6 weken. Tussen 4-6 maanden is wekkertijd nog steeds maximaal 90 minuten en daarna schuift het wat op. Hier ook een meisje die max 1,5 uur wakker kan zijn en dan echt moet slapen. Tsja wat schiet je dan op met wakker houden. Voornamelijk een chagrijnig kind. 

Het enige wat je volgens mij kunt doen is in de overleefstand met je partner en omstebeurt de nachten doen. Wij hebben ook boeken gelezen, doeken aan spenen, inbakeren, niet inbakeren om te sabbelen, noem het maar op en niets helpt. 

Ja na 1,5 max 2 uur is ze echt kapot! Wakkertijd proberen we altijd netjes aan te houden. 
Ik vreesde al dat dit gewoon iets is wat we moeten uitzitten.. ploegendienst werkt alleen hier niet zo goed, want ik word altijd wakker haha. Heb nu een buikgriep te pakken en ga er zelfs nog 's nachts uit omdat m'n vriend er vaak gewoon niet wakker van wordt. Wordt hij wel wakker, ben ik ook wakker... Gelukkig hoef ik na deze week nog maar twee weken te werken (ontslagen op de dag dat ik terug kwam van verlof, maar dat is een heel ander verhaal) en hopelijk gaat het dan ook beter. Het is gewoon af en toe zo frustrerend dat elke baby het beter lijkt te doen en daardoor soms het idee krijgt dat je iets verkeerd doet. Ze is verder heel vrolijk overdag en loopt goed op schema met dr ontwikkeling (prematuurtje, 4 weken te vroeg). En soms denk je dat het ergens slecht moet zijn ook voor haar aangezien ze zo ook niet in haar diepe slaap terecht komt. Maar blijkbaar gaat het voor haar prima zo?
Bedankt voor jullie antwoorden!

Dat kan wel ik ken zelf een baby die helemaal niet ocer dag slaapt en gewoon gezellig is en  zo is die ban mij ook en als die moe is leg ik hem neer als ik eerder neer leg is alleen maar huilen huilen en zo dra ik hem pak en gewoon neer zet is die vrolijk dus kan zeker wel en de nachten gaan prima 

Terug
Bovenaan