Baby 8 maanden, heeft nog nooit goed geslapen.

<p>Hi lieve mama’s/papa’s,   </p><p>Mijn eerste topic. Al een lange tijd lees ik mee, maar ik kan helaas geen antwoorden vinden. Hopelijk herkent iemand zich in mijn verhaal!  </p><p>Mijn zoontje is nu 8,5e maand oud. Al vanaf het begin een hele alerte baby die slapen nogal overbodig vond. Hij krijgt vanaf het begin af aan al borstvoeding en nu nog, naast zijn vaste hapjes. Zelf ben ik gestopt met werken om voor hem te zorgen. We hebben echt, in mijn ogen, alles al geprobeerd om hem te helpen slapen. In het begin, inbakeren, donkere kamer, lichte kamer, warmer aankleden, kouder, slaapzak of pyjama. Het werd alleen maar dramatischer.</p><p>Ondertussen slaapt hij overdag, ’s middags, ’s avonds en ’s nachts slecht. Nu hij wat ouder is hebben we ook al pap flessen, laten huilen, gecontroleerd laten huilen, in de armen laten huilen, naast het bedje zitten en hem proberen te troosten, lampje aan, muziekje aan, white noise, Echt vanalles geprobeerd.</p><p>Hij ligt nu met z’n bedje bij ons op de slaapkamer, maar eigenlijk slaapt hij altijd naast mij. Dan wordt hij nog elke anderhalf uur wakker en valt alleen maar in slaap met mijn borst in z’n mond. Als ik hem er uit haal voordat hij slaapt is het krijsen. Eerst deed hij z'n ochtend en middag slaapje nog wel in z'n eigen bed, hooguit 3 kwartier maar meestal 25 min. Dit doet hij nu ook niet meer en wilt alleen in de draagdoek slapen.</p><p>Voor m'n gevoel heb ik alles geprobeerd om hem te helpen, allerlei manier en truukjes, helaas helpt voor ons niets. </p><p>Ik zou zo graag weer eens een avondje voor mezelf of een nachtje slaap willen, maar het voelt als te veel gevraagd. Ook ben ik steeds sneller "touched-out" omdat de kleine man de hele dag bij me wilt zijn.</p><p>Misschien hebben jullie ook geen tips meer, maar alleen al wat herkenning of steun zou fijn zijn.</p><p> </p><p>Lieve groet, </p><p>Marilyn </p>
 
hoi Marilyn ,
 
ik heb geen tips. Maar herken dit wel. Mijn dochtertje is nu 9 maanden en slaapt ook alleen aan de borst. Sinds ongeveer 2 maanden leg ik haar in haar eigen bedje in de avond ( slapend ) moet er nog minimaal 2x uit per nacht om haar weer in slaap te voeden. Het is pittig het is zwaar. Maar ik heb me erbij neergelegd. De middag slaapjes lig ik naast haar omdat ik zelf ook moe ben. Ze heeft nooit een speen of fles geaccepteerd. En moet zeggen dit is nu ook de mama fase alles moet ze mij in het zicht hebben. Zodra ik even weg loop is het huilen. Ik werk ook niet en ben 100% mama voor haar. Nogmaals het is soms zwaar maar je krijgt er zoveel liefde voor terug. 
uiteindelijk komt het goed en slapen we opeens een nachtje door :) 
 
liefs en hou vol!!
 
Bedankt voor je berichtje!
 
Fijn dat er herkenning is en natuurlijk krijg ik veel liefde van hem terug.? Houd oneindig veel van het ventje, het topic is vooral ook om even stoom af te blazen omdat het te veel werd.?
 
Naast je kindje slapen, terwijl het een dutje doet is geen gek idee, misschien dat ik dat ook maar ga proberen. Halen we in ieder geval samen wat slaap in. ?
 
Pakt hij een speentje? Dat van de nacht klinkt als zorgbehoefte. Valt hij ook in slaap met een speen of jouw pink?
45 minuten is 1 slaapcyclus. Omdat hij nooit heel goed heeft geslapen, heeft hij misschien niet geleerd om meerdere cycli achter elkaar te plakken. Lijkt me heel vermoeiend voor jullie!
Hoe is jullie hechting? Ik ben natuurlijk maar een leek, maar het klinkt alsof hij heel veel behoefte heeft aan jou (slaapt alleen bij jou, tepel om in slaap te vallen etc). Heeft hij na de bevalling bij je op de borst gelegen of kon dat door omstandigheden niet?
Het laatste dat is kan bedenken is het geven van een babymassage en het gebruik van lavendelolie in bad.
Heel veel succes!
 
Ik herken dit verhaal omdat mijn schoonzus dit ook had. Alleen aan de borst slapen eb als hij dan sliep was dat maar 30 min.. En ook elke nacht een paar keer er uit omdat hij dan weer alleen maar huilde. Uiteindelijk alles, echt alles geprobeerd. bleek dat haar zoontje echt alleen met speentje op zijn buik wou slapen. Vanaf dat moment werd alles weer een beetje beter. 
 
[quote quote=10311654]Pakt hij een speentje? Dat van de nacht klinkt als zorgbehoefte. Valt hij ook in slaap met een speen of jouw pink? 45 minuten is 1 slaapcyclus. Omdat hij nooit heel goed heeft geslapen, heeft hij misschien niet geleerd om meerdere cycli achter elkaar te plakken. Lijkt me heel vermoeiend voor jullie! Hoe is jullie hechting? Ik ben natuurlijk maar een leek, maar het klinkt alsof hij heel veel behoefte heeft aan jou (slaapt alleen bij jou, tepel om in slaap te vallen etc). Heeft hij na de bevalling bij je op de borst gelegen of kon dat door omstandigheden niet? Het laatste dat is kan bedenken is het geven van een babymassage en het gebruik van lavendelolie in bad. Heel veel succes![/quote] Hij pakt soms een speentje, maar meestal als ik de tepel probeer te ruilen, dan is het huilen en vaak als ik hem in z'n bedje leg en dan een speentje wil geven, dan wordt hij alleen maar kwader. In het begin wilde hij wel een pink, maar dat is al een lange tijd niet meer. Voor zover ik weet is onze hechting heel goed! Daar ben ik heel bewust mee omgegaan, gelijk vanaf het begin af aan, na de geboorte, op en aan de borst, veel in de draagzak gezeten/geslapen en nu slaapt hij vooral tegen mij aan gekropen.? Kan je pure lavendelolie gebruiken in een badje of heb je daar speciale babyolie voor? Ik vind zelf lavendelolie ook heerlijk ontspannend ?
 
[quote quote=10311656]Ik herken dit verhaal omdat mijn schoonzus dit ook had. Alleen aan de borst slapen eb als hij dan sliep was dat maar 30 min.. En ook elke nacht een paar keer er uit omdat hij dan weer alleen maar huilde. Uiteindelijk alles, echt alles geprobeerd. bleek dat haar zoontje echt alleen met speentje op zijn buik wou slapen. Vanaf dat moment werd alles weer een beetje beter.[/quote]
Als ik hem op z'n buik leg, wordt hij vaak alleen maar hysterischer en gaat zich omhoog drukken. Was het bij haar wegleggen en gelijk goed? 
 
 
Zou het niet ontzettend lekker zijn om jullie kindje eens een nachtje bij opa en oma te laten slagen. Zo kun je zelf even bijtanken en van een afstandje bedenken wat de actie wordt. Misschien een slaapcoach inschakelen. Misschien 1 methode kiezen om daaraan vast te houden. Juist als je fulltime moeder bent sta je er misschien te dicht op.
Het klinkt mij alsof je juist te hard probeert, teveel verschillende dingen misschien waardoor je geen ritueel hebt en je kleintje niet weet hoe die moet slapen. 
Ik heb zelf 1 zeer goede slaper (sliep na 4 weken door) en 1 slechte slaper (sliep na bijna 1 jaar pas door). Vergelijkbare opvoeding, ander kindje. 
 
nee dan drukte hij zichzelf ook omhoog hoor. Maar niet dat hij hysterisch werd of zo.  maar uiteindelijk viel hij wel in slaap e dat ging beetje bij beetje weer beter. Maar als ze hem dan op zijn rug legde was het weer een heel drama. Dus uiteindelijk was dat wel de oplossing 
 
Terug
Bovenaan