Baby 8 maanden, heeft nog nooit goed geslapen.

[quote quote=10311660]Zou het niet ontzettend lekker zijn om jullie kindje eens een nachtje bij opa en oma te laten slagen. Zo kun je zelf even bijtanken en van een afstandje bedenken wat de actie wordt. Misschien een slaapcoach inschakelen. Misschien 1 methode kiezen om daaraan vast te houden. Juist als je fulltime moeder bent sta je er misschien te dicht op. Het klinkt mij alsof je juist te hard probeert, teveel verschillende dingen misschien waardoor je geen ritueel hebt en je kleintje niet weet hoe die moet slapen. Ik heb zelf 1 zeer goede slaper (sliep na 4 weken door) en 1 slechte slaper (sliep na bijna 1 jaar pas door). Vergelijkbare opvoeding, ander kindje.[/quote]
Dat klinkt als muziek in onze oren, we willen ook al een tijdje proberen dat hij bij opa en oma gaat logeren alleen durven we het niet, omdat hij thuis ook zo slecht slaapt en alleen bij mij wilt zijn. Heb je er ervaring mee dat het bij opa en oma soms beter gaat?
 
Slaapcoach heb ik zelf al even naar gekeken, maar we zijn er zo veel welke is een goede?
 
Slaapcoach.... Het is nu aleen te "groot" probleem voor een par tips vanaf hier denk ik...
Als opa en oma jullie situatie kennen zou ik zeker een nachtje te logeren vragen. Wellicht helpt dat ook, als is het voor je eigen nachtrust. Opa en oma kunnen het vast aan om 1 nachtje slecht te slapen?
Kijk even bij de slaapjuf!
 
 
Ik ken geen slaapcoaches, maar vanuit mijn omgeving wel positieve verhalen. 
Ook bij opa en oma is het slapen niet altijd makkelijk, maar het is naar een nachtje. Mijn ouders stellen zich erop in en zijn bereid om een gebroken nacht te hebben als ons dat helpt. Maar verandering van omgeving kan ook een soort reset betekenen. 
 
Heel herkenbaar! De mijne is nu net 1 jaar en slaapt vanaf het begin al moeilijk zelf in en vaak wakker. Vanaf 6 maanden ben ik met de borstvoeding gestopt en werd hij echt 10 tot 15 keer per nacht wakker en overdag was ik zo een uur bezig om m in z'n bedje te laten slapen. Dan sliep hij ook maar 45 minuten... 
Op een gegeven moment kon ik gewoon niet meer en heb hem tussenin gelegd. Iets wat we echt niet wilde, maar anders sliep niemand... Hij ligt nu nog steeds tussenin en overdag laat ik m in ons bed in slaap vallen, bouw m in met kussens zodat hij niet valt en ga dan weg. Omdat hij nu weet dat ik bij hem ben en terug kom als ik zie dat hij wakker wordt, is er veel meer rust. Slaapt nu 2x 1.5 uur en van 19.00 tot 6.15 ongeveer. Binnenkort gaan we weer voor z'n eigen bed.
Maar ondanks dat wij het nu zo doen, raad ik het niet aan hoor! 
Bij de 11 maanden prikjes zei de jeugdarts, agg meid waarom heb je niet gebeld? Wij hadden je kunnen helpen. Ik voelde me toen stom om hulp te vragen, maar nu voel ik me stom dat ik dat niet gedaan heb. 
Dus mijn tip, vraag hulp! Bij het cb, slaap coach, huisarts of wat dan ook. 
Mijn zoon gaat af en toe ook nog nachtje logeren bij m'n zus. Dat voelt voor mij ook goed omdat ik weet dat ze hem niet gaan laten huilen of dwingen ofzo. En het mooie is dat hij dan gewoon in een ledikantje zo goed als doorslaapt... ;)
Succes! Ik weet hoe vervelend het is! 
 
[quote quote=10311716] Vanaf 6 maanden ben ik met de borstvoeding gestopt en werd hij echt 10 tot 15 keer per nacht wakker en overdag was ik zo een uur bezig om m in z’n bedje te laten slapen. Dan sliep hij ook maar 45 minuten… Bij de 11 maanden prikjes zei de jeugdarts, agg meid waarom heb je niet gebeld? Wij hadden je kunnen helpen. Ik voelde me toen stom om hulp te vragen, maar nu voel ik me stom dat ik dat niet gedaan heb. Dus mijn tip, vraag hulp! Bij het cb, slaap coach, huisarts of wat dan ook. Mijn zoon gaat af en toe ook nog nachtje logeren bij m’n zus. Dat voelt voor mij ook goed omdat ik weet dat ze hem niet gaan laten huilen of dwingen ofzo. En het mooie is dat hij dan gewoon in een ledikantje zo goed als doorslaapt… ? Succes! Ik weet hoe vervelend het is![/quote]  
 
Bedankt voor je fijne reactie!
Heb zelf veel zitten twijfelen om te stoppen met borstvoeding geven, dacht dat het daar aan lag, maar dat maakte bij jou dus geen verschil?  
Heb je een idee wat ze bij het CB voor je hadden kunnen doen? Hebben ze daar iets van gezegd? Ik ga het de volgende keer zeker wel even aankaarten...  
Dat meen je niet! Dus als hij uit logeren is, slaapt hij wel goed?! ?
 
Weinig tips maar wel veel herkenning. Hier een dochter van inmiddels 14 maanden die niet zelfstandig in slaap valt, en heel lang alleen sliep als ze tegen mij aan lag. Ik heb het geaccepteerd, dat kost het minste energie voor mij. Op een dag zal ze wel beter gaan slapen.
Voor mij voelt dit als iets wat bij die kleintjes hoort; sommigen kunnen heel snel zelf makkelijk slapen, anderen hebben veel langer je nabijheid nodig. Betekent helemaal niet dat ze slecht gehecht zijn, maar wel dat ze je nodig hebben. Ik denk dat slaap een ontwikkeling is die je kindje door moet maken, net als leren lopen, leren praten, zindelijk worden. Je kunt ze er wat bij helpen maar uiteindelijk leren ze het als ze er klaar voor zijn. Dat accepteren geeft mij (meestal) rust. ALhoewel ik er soms ook gillend gek van kan worden hoor :) Dan wil ik wel weer eens een avondje weg kunnen, of iets voor mezelf kunnen doen. Maar dat komt straks wel weer een keer. Nu wil ik er graag voor haar zijn.
Doe wat goed voor jou voelt en bij jullie past. Je doet het goed!
Als je wilt zou je je kunnen aanmelden bij het moederforum op facebook, daar vind je denk ik veel herkenning. Dat helpt mij ook.
 
hoi!
ook ik heb een jaar lang getobt.. alleen maar mij en mijn borst wilde. snachts elke 1.5uur wakker. ik dacht dat het mij wel zou gaan lukken aangezien zijn zus wél met 6 weken doorsliep
Na 1 jaar was ik zo moe (met een peuter van 2 erbij).
Bij het cb had ik een hele fijne vpk. Zij gaf aan dat er kindjes zijn die zelfs met dit probleem in het ziekenhuis worden opgenomen. als zij dan ook niks anders aten fruit enz.. om ze in de gaten te houden bij het stoppen van de voeding. 
ze keek naar mijn zoon en zei: hij kán makkelijk een week zonder eten. en weetje.. dat gaat hij echt niet doen. haar ervaring uit het zh was dat deze kids binnen 3 a 4 dagen gaan eten.
Dat zij dit zei gaf mij zoveel rust. hij had mij na 1 jaar echt niet meer nodig op deze manier..  want ik werd er ook geen leuke moeder op. en die kleine mensjes hebben een sterkere wil dan jij als uitgeputte moeder.
Met de vpk een weekend uitgekozen om borstvoeding cold turkey weg te laten. overdag ging prima.. en toen kwam de nacht. 
hij werd wakker.. ik pak hem op.. speentje erbij en sussen.. toen weer in bed. natuurlijk ging hij oorverdovend krijsen maar, ik kroop terug in bed omdat ik met mijzelf had afgesproken na 10 min weer te kijken . 
maar na 4 min was het stil. Na 1.5 uur kwam hij weer.. weer het zelfde. zo door..
de 2e nacht kwam hij maar 2x
3e nacht 1..en sindiens slaapt ie door!! 
 
ik weet dat het zo moeilijk is, maar dat ik hoorde dat ik niet de enige was die met dit probleem zat, gaf mij zoveel kracht om het te doen. 
wel adviseer ik je om t bekijken of jij er zelf helemaal klaar voor bent. misschien een idee  om iig de nachtvoedingen te stoppen?om 07u (of 06u) mag hij er weer bij. praat erover met een deskundige. 
hou vol! het is eindig.  
liefs 
 
Klinkt heel herkenbaar! Mijn zoontje deed dit ook tot 6 maanden, het was toen opeens over voor m'n gevoel. We hadden gelukkig wel goede nachten en hierdoor kon ik voor mn gevoel ook wel goed opladen. 
Maar overdag was drama, hij sliep alleen aan mn borst, in de wandelwagen als we gingen wandelen of in de draagzak
Wat op een gegeven moment hier erg hielp was dat ik na het voeden naast hem bleef liggen. Hij sliep toen zomaar en ik kon ook even bijtanken. Ik kon het toen ook meer accepteren. Het ging steeds beter, eerst bleef ik er strak naast liggen, daarna rolde ik een beetje van hem af en toen dat ook beter ging probeerde ik uit bed te gaan als hij sliep. Steeds kleine stapjes. Op een gegeven moment kon ik hem zo wegleggen en later dit ook in zijn eigen bedje geprobeerd. 
Ooit gaat het goedkomen! Hoop dat er snel verbetering is :)
 
Terug
Bovenaan