Ja hoor, heel herkenbaar en dat zal ook nog vaker voorkomen. Ik heb (pas!) bij onze derde kind geleerd dat je ze kunt aanleren dat het te vroeg is en ze gewoon weer verder moeten slapen. Ik heb haar vanaf het moment dat ze dit wel es deed gewoon weer terug naar bed gedaan (ik geef bv).
Vanaf 4 tot 6 mnd kan je al beginnen met slaaptrainen. Vind een manier dat voor jou en je man werkt zodat jullie steeds hetzelfde doen.
In ons geval is het even aan de borst en dan weer terug naar bed. Het moet wel een methode zijn wat je baby ook snapt wat jullie bijvoorbeeld ook doen wanneer hij 's avonds naar bed gaat. Vanochtend was onze dochter (16 mnd) om 5 uur wakker, iets wat ze normaal nooit doet, maar wat wel es voorkomt. Ze was klaarwakker maar heb haar gezegd dat we weer verder gingen slapen en weer terug naar bed gelegd. Ze huilde precies 2 minuten, mompelde nog wat en viel weer als een blok in slaap, slaapt nu nog steeds! 🙂
Moet eerlijk zeggen dat het volledig tegen ons natuur ingaat om haar te laten huilen, maar we hebben na 2 kinderen echt geleerd dat het belang van slapen harder opweegt tegen oververmoeide kinderen én ouders, want zo vroeg wakker zijn ontregelt de volgende dag en nacht, is onze ervaring.
Hier hebben we sinds een paar weken wel eens problemen met het middagdutje, ze slaapt dan een kwartiertje en wordt vervolgens klaarwakker! Zit soms wel een uur in bed wakker te zijn, huilt dan verder niet.. Ik haal haar maar weer uit bed want op een gegeven moment begint ze wel te huilen, langer dan 10 minuten heb ik nog niet geprobeerd en wil ik ook niet want dan wordt ze erg overstuur🙁
Succes!