<p>Hallo beste moeders,</p><p>Ik ben voor het eerst moeder geworden en moet dus nog wat ervaring opdoen.</p><p>Mijn dochter en ik hebben wat moeite om ritme en regelmaat te krijgen. Overdag slaapt ze slecht, waardoor ze minder goed eet. </p><p>Ik probeer elke ochtend hetzelfde te doen om ritme te vinden. Wakker worden, luier verwisselen eten, spelen en bij vermoeidheidsignalen in bed leggen en slapen. Alleen slaapt ze dan kort, 1.5 uur max. En dan wordt ze terug wakker en is het nog geen tijd voor een nieuwe voeding. Ze geeft het niet aan en als ik het dan toch probeer, wilt ze niet drinken. Ze heeft dus geen honger.</p><p>Snachts slaapt ze in het donker en slaapt ze goed en valt ze terug in slaap als ze wakker wordt.</p><p>Kan ik misschien tijdens elk slaapje de kamer donker maken of beter niet? Ik wil dag en nacht niet verwarren, maar ze is zo nieuwsgierig! En merk na 1.5 uur dat ze eigenlijk nog moe is maar niet wilt slapen. s'Avonds zitten we dan met een oververmoeide prikkelbare baby, omdat dat zo met elk slaapje overdag gaat.</p><p>Heeft er iemand tips? Wat misschien kan helpen, want iedere moeder wilt natuurlijk dat een baby goed eet en slaapt.</p><p> </p><p>Groetjes!</p>