Baby 9 weken en slapen

<p>Hallo beste moeders,</p><p>Ik ben voor het eerst moeder geworden en moet dus nog wat ervaring opdoen.</p><p>Mijn dochter en ik hebben wat moeite om ritme en regelmaat te krijgen. Overdag slaapt ze slecht, waardoor ze minder goed eet. </p><p>Ik probeer elke ochtend hetzelfde te doen om ritme te vinden. Wakker worden, luier verwisselen eten, spelen en bij vermoeidheidsignalen in bed leggen en slapen. Alleen slaapt ze dan kort, 1.5 uur max. En dan wordt ze terug wakker en is het nog geen tijd voor een nieuwe voeding. Ze geeft het niet aan en als ik het dan toch probeer, wilt ze niet drinken. Ze heeft dus geen honger.</p><p>Snachts slaapt ze in het donker en slaapt ze goed en valt ze terug in slaap als ze wakker wordt.</p><p>Kan ik misschien tijdens elk slaapje de kamer donker maken of beter niet? Ik wil dag en nacht niet verwarren, maar ze is zo nieuwsgierig! En merk na 1.5 uur dat ze eigenlijk nog moe is maar niet wilt slapen.  s'Avonds zitten we dan met een oververmoeide prikkelbare baby, omdat dat zo met elk slaapje overdag gaat.</p><p>Heeft er iemand tips? Wat misschien kan helpen, want iedere moeder wilt natuurlijk dat een baby goed eet en slaapt.</p><p> </p><p>Groetjes!</p>

Slaapjes van 1,5 uur overdag vind ik best ok hoor! Dat zijn twee slaapcycli, heel netjes juist. En hoe vaak voed je haar dan en hoeveel flessen? Mijn baby van 11 weken voed ik om de 3 uur overdag en hij drinkt dan 100-150 ml. We doen 6 flessen per dag. Hij slaapt vaak maar 30 minuten aaneen en ik ben dan de rest van de tijd bezig hem in slaap te krijgen. We wandelen ook 1 blokje van 2 uur per dag, dan slaapt hij soms maar ligt ook vaak om zich heen te kijken. 

Ik vind slaapjes van 1,5 uur ook heel mooi! Zou zeker der kamer niet donkerder maken. Al vraag ik me af of dat wel zal helpen. Hier een dame die rond die leeftijd slaapjes van 45min deed.. Het was uitzonderlijk als ze langer sliep. Behalve in de nacht

Je kan de kamer donker maken maar laat haar dan niet langer dan 3 uur slapen overdag om dag/nacht ritme te houden. 
Om de hoeveel uur voed je overdag? Op die leeftijd mag er 3 uur tussen zitten. Als ze toch eerder wakker wordt maar nog geen honger heeft, probeer het dan bijv een half uur later nog eens. 

En 1.5 uur slaap is echt niet kort hoor. Hier een dochtertje die tot een maand of 7 alleen maar slaapjes van 45 minuten deed. Daarna begon ze wat langer te slapen maar nooit langer dan 1.5 uur. 
Een overprikkelde baby komt niet alleen van tekort slaap maar ook door wat ze de dag allemaal mee krijgt door bijv wandeling, visite enz. En ook dat hoort er trouwens bij dat ze savonds een stuk onrustiger is. Ging hier met een week of 12 ineens beter. 

Hier een baby van 8,5 week: zij slaapt wel wat langer. Bijv vandaag: 8u fles, 9.30u naar bed, geslapen tot volgende fles om 12u.
Wakker gehouden tot ik zie dat ze echt moe is, bij 2x/3x geeuwen naar bed, was rond ong 14u, dan slaapt ze tot volgende fles om 16u. Daarna is ze wat meer wakker, geslapen nog van 17.15 tot 18u en weer 19.30u naar bed tot fles van 23u.
Ze is een echte buikslaper dus ik draai haar vaak om als ze na een uur wakker wordt en dan slaapt ze heerlijk verder. (Heb een Angelcare monitor)

Hier een baby van 6 maanden die nooit langer aaneen geslapen heeft dan een half uur. 1.5 uur is echt heel goed... 

Dat ze 's avonds prikkelbaar zijn is vrij normaal. Het leven is voor een baby best turbulent. De ene baby reageert daar meer op dan de ander. Je zou kunnen kijken wat er allemaal in een dag gebeurd voor je kind en daarin aanpassingen maken. Anders is het gewoon ff afwachten. Na een aantal maken verdwijnd dat vanzelf en kunnen ze alle prikkels beter handlen

Overdag om de 4 uur, omdat ze het ook eerder niet wilt. Nu krijgt ze 5 flessen van max 170 ml, maar drinkt er eigenlijk maar 135 op.
Paar weken terug sliep en at ze beter. Toen zaten we namelijk op 6 flessen van 135.
Ik weet niet hoe het komt. Dacht dat ze niet goed slaapt.

Terug
Bovenaan