Baby 9 weken en slapen

Waar ik eigenlijk niet bij stil gestaan heb is, ze drinkt om 18 uur een fles. Ik maak haar 5 uur later om 23 uur terug wakker om te eten. Dan komt ze zelf rond 5 uur voor een eerste fles, daarna slaapt ze verder tot 10 uur. Dus simpel gezegd slaapt ze van 18 uur tot 10 uur, dat is dus 16 uur aan één! 
In vervolg laat ik het maar zelf bepalen, want ik geeft die fles van 23 uur omdat K&G/consultatiebureau zegt dat ze haar 5de fles nog moet hebben.
In vervolg ga ik gewoon aan haar hongersnoden voldoen en niet wat ze me zeggen. 
Zal ze daarom minder behoefte hebben aan slaap overdag? En kan ik moeilijk ritme krijgen?

Misschien heb ik haar slaapje overschat... Dat ze overdag maar 45 minuten slaapt niet 1.5 uur. 
Maar ik gaat haar nu volgen en zij moet mij niet volgen. Hopelijk vind ik dan wel ritme, maar het kan ook zijn van niet.

Wat doet je dochter als ze wakker is? Mijn dochter (nu 14 weken), sliep/slaapt vaak maximaal drie kwartier. Als ze wakker is hoeft ze niet meteen weer te slapen, maar leg ik haar op haar speelkleed, zingen we liedjes, tummy time, ect. tot het tijd is voor de volgende voeding. Soms is ze zo snel wakker, dat ze een half uur later eigenlijk weer moe is en dan leg ik haar gerust nog even terug in bed. Schema’s zijn fijn als houvast, maar ieder kind is anders en de meeste kunnen goed aangeven wat ze willen, alleen spreken ze onze taal niet, dus moeten we soms even de signalen leren lezen.

Probeer het ritme een beetje los te laten, is mijn tip. Als je de fles weglaat uit het riedeltje, heb je nog steeds een soort vaste volgorde. 
Onze zoon sliep vaak ook maar kort en wat maakte ik me druk om de vaste volgorde. Dat bleek helemaal niet nodig te zijn. Een kort ritueeltje voordat je iets doet, bijv. Even in de box leggen, flesje maken, doekje pakken, lekker gaan zitten, flesje geven, is ook een vaste volgorde. 
Ik heb inmiddels m'n ritueeltjes voor de fles geven, naar bed brengen etc. Onze oppassen (kdv en oma's) doen het allemaal heel anders en daar drinkt en slaapt hij ook gewoon. Kindjes zijn flexibel :) 

Ik ben benieuwd wat ze doet als je haar niet meer wakker maakt. Bij ons maakt het qua tijden niet uit, wel of niet wakker maken om 23 uur. Maar lijkt me toch dat een baby zo jong wel iets eerder dan 5 uur wakker wordt dan. Wat fijn dat ze daarna doorslaapt tot 10 uur!!! Wat een luxe. Volgens mij heb je al een heel mooi ritme savonds en snachts. Overdag is lastig he, ik weet het ook niet goed... ben benieuwd naar je bevindingen. Wij houden ook geen vast schema aan, maar misschien is dat op den duur wel handiger. En met slapen is het zo wisselend...
Misschien inderdaad allebei iets relaxter met het ritme omgaan en kijken wat er dan gebeurt.

[quote quote=10250038]Waar ik eigenlijk niet bij stil gestaan heb is, ze drinkt om 18 uur een fles. Ik maak haar 5 uur later om 23 uur terug wakker om te eten. Dan komt ze zelf rond 5 uur voor een eerste fles, daarna slaapt ze verder tot 10 uur. Dus simpel gezegd slaapt ze van 18 uur tot 10 uur, dat is dus 16 uur aan één! In vervolg laat ik het maar zelf bepalen, want ik geeft die fles van 23 uur omdat K&G/consultatiebureau zegt dat ze haar 5de fles nog moet hebben. In vervolg ga ik gewoon aan haar hongersnoden voldoen en niet wat ze me zeggen. Zal ze daarom minder behoefte hebben aan slaap overdag? En kan ik moeilijk ritme krijgen?[/quote]

Terug
Bovenaan