Baby 9 weken en slapen

Overdag om de 4 uur, omdat ze het ook eerder niet wilt. Nu krijgt ze 5 flessen van max 170 ml, maar drinkt er eigenlijk maar 135 op.
Eerst dronk ze 6×135 ml netjes op. 
Ik weet niet hoe hoe het komt? 

Misschien terug gaan naar kleinere flessen. Kennelijk kan ze het nog niet aan om grote hoeveelheden in 1x te drinken

zoals iedereen eigenlijk zegt, slaapjes van 1.5 uur zijn echt prima!!!
Mijn dochter is 8 weken. Slaapt s ochtends vaak 1 of 2 x 30 minuten, dan s middags wel een lange slaap van 3 uur en dan aan het eind van de dag weer 2x 30 minuten.
Elk kind is anders, maar ze hoeven met 9 weken echr niet meer van voeding tot voeding te slapen! 
Als het nog geen tijd is om te eten, kun je toch gewoon lekker kroelen, wandelen of je kindje in de wipper leggen? Zo kom ik de dagen door met mn dochter ;)

Mijn dochter, even oud, dronk de afgelopen dagen belabberd vanwege de 2e sprong. Sinds gisteren is t weer iets en slaapt ze weer goed.
Ze kwam aan lang nog geen 600cc terwijl ze 825 mag (ze is 5.5 kilo)
Kreeg de fles er echt niet meer in, ging ze gewoon kokhalzen.. Maar ze was tevreden dus heb het maar naast me neergelegd 

En 135cc per voeding is ook prima. Mijn dochter drinkt ook zelden meer dan 135cc!
En dat ze s avonds onrustig zijn is ook heeel normaal..Dat komt echt niet perse door slaapgebrek.
Dus je kindje lijkt eigenlijk een heel normale baby ;) Je doet het goed en je kindje ook! 

Maar ik snap het probleem wel. Je wordt geleerd een vast ritme aan te houden, na het slapen meteen voeden. Maar als je baby dan eerder wakker is en je haalt hem/haar eruit, loopt de volgorde in de soep, omdat je nog niet voedt. Mijn baby heeft nu net 1 uur geslapen, best ok en hij ziet er vrolijk en wakker uit. Maar nu ‘moet’ hij nog een halfuur blijven liggen door de volgorde... anders voed ik continu te vroeg.
hoe doen anderen dat? Of houden jullie dat ritme niet aan?

Mijn buurvrouw zei toen ik zwanger was van nummer 2 "niemand is zo druk als een moeder met 1 kind". Ik denk wel dat dat klopt, want ik kan me herinneren dat ik me bij mijn oudste ook veel meer bezig hield met dit soort vraagstukken. Bij nummer 2 deed ik blijkbaar maar wat. Ik gaf eten wanneer ik dacht dat ze erom vroeg en ik stopte haar in bed wanneer ik dacht dat ze moe was. Toch is ze vanzelf 15 maanden geworden. 

Lepeltjelepeltje ik ken dat ‘probleem’, ik probeer ook het ‘droomritme’ aan te houden (slapen, verschonen, voeden, spelen & repeat) maar mijn dochtertje van 8w slaapt ook maar kort overdag. Dan is het daardoor toch ook echt soms slapen-spelen (of lekker rondkijken bij wat ik aan het doen ben)-voeden.
Als ze niet of kort slaapt kan ik haar ook in de draagzak nemen, daarin slaapt ze bijna standaard. Maar dat zie ik niet altijd zitten, anders loop ik daar de hele dag mee. 

Terug
Bovenaan