Baby's in ouderslaapkamer of eigen slaapkamer?

Hoi moeders,

Als ik jullie reacties zo zie, dan ben ik dus al redelijk laat met Umut op zijn eigen kamertje laten slapen.
Maar het bevalt prima, zijn kamertje ligt aan de andere kant van de gang, dus ik hoor hem huilen, maar alle anderen geluidjes hoor ik niet (en daar werd ik ook meteen al wakker van). Dus ik laat het mooi zo, het is al 2 nachten heel goed gegaan.
Maar is jullie door de kraamhulp niet geadviseerd om de baby 6 maanden bij je te laten slapen? Bij mij nl. wel. Maar ik vind het nu wel welletjes.
Morgen begin ik weer met werken, dus ik heb m'n rust 's nachts wel nodig!
Groetjes van Anneke

He Anneke,

Wij hebben Felicity ook best lang op onze kamer gehad in de kinderwagen bak (we hebben niet zo'n hele grote slaapkamer) en ze heeft tot 9 weken bij ons geslapen!
Maar toen we haar in eigen bedje hebben gelegd ging dit ook prima, en dan hebben papa en ik iets meer privacy . Moet jij morgen ook weer beginnen? Ik ook en is best wel raar hoor...maar vind het wel weer lekker.

Succes morgen !

Liefs Danielle mv
Jason 01-07-04
Felicity 23-05-07

Hey Daniëlle,

Het is inderdaad fijn, dat je de slaapkamer nu weer voor je zelf hebt.
Maar ik vind het nog wel een beetje "leeg" zo zonder Umuts ledikantje.
Maar dat went ook wel weer!
Wat grappig dat je morgen ook weer aan de slag moet. Ik zit in het  basisonderwijs (directeur en leerkracht van groep 3/4) en morgen beginnen de scholen hier in het noorden weer.
Ik ga 3, 5 dag werken.
En wat ga jij morgen weer doen? En hoeveel dagen?
Liefs Anneke en Umut (12 mei)

He Anneke,

Ja dat is idd wel ff leeg he in de kamer, en ook stil! Maar dat went zeker wel weer.
Ik werk 3 dagen in de week en ben adm. medewerkster en het bevalt goed zo.
De kinderen gaan 3 dagen naar familie en die kunnen ook niet wachten om op de kleine meid te passen!
Zal wel weer ff wennen worden om in het ritme te komen, op de maandag moet ik ze al vroeg uit bed halen want dan moet ik ze al om kwart voor 7 bij mijn tante hebben  maar gelukkig gaan ze op woensdag en vrijdag als ze naar de opa's en oma's gaan de avond er voor al weg en blijven ze slapen! Is voor de kinderen wel zo fijn anders moet ik ze 3 keer in de week vroeg wakker maken en voor opa en oma is het ook wat fijner!

Hoi,

Mijn zoontje slaapt sinds hij twee weken is in z'n eigen bedje in z'n eigen kamer. Die is aan de andere kant van de gang, wij hebben 's nachts de babyfoon aan, omdat alle deuren dicht zijn vanwege de katten.

Hij heeft alleen maar bij mij geslapen omdat ik een KS heb gehad en moeilijk te been was!

Groetjes
Angel

Hoi,

Toen Kyra een week of 4 was heb ik haar op de eigen kamer gelegd. Ze ligt in de kamer naast ons maar heb wel de babyfoon aan. Niet omdat ik haar niet hoor huilen maar het duurt ongeveer een uur voordat ze begint met huilen als ze honger heeft. Erg prettig natuurlijk maar als ze niet hoeft te huilen... dan liever niet.
Nou moet ik wel zeggen dat nu ze in het ziekenhuis heeft gelegen wel makkelijker huilt dus misschien moeten we nu eens zonder babyfoon proberen......

Groetjes,

Frieda
Mv Kyra 07-06-2007

Wij kwamen gewoon niet aan slapen toe en toen heeft de kraamhulp juist gezegd dat het goed voor ons zou zijn om haar in haar eigen kamertje te laten slapen. Voor de eerste dagen vond ik het wel fijn, maar ik ben blij dat ze nu niet meer in onze slaapkamer slaapt.

Groetjes, Marisa

Altijd op je gevoel afgaan, vind ik, de oudste heeft haar hele "wiegperiode" bij ons op de slaapkamer geslapen, een maand of 4.
We hebben haar wel eens naar haar eigen kamer gereden, maar haalden haar elke keer toch maar weer terug. Ik vond het zo zielig (slaat natuurlijk nergens op) dat ze alleen in die grote kamer stond.
Nu met de tweede gaat alles veel relaxter, ik werd wakker van elk zuchtje, en hij werd blijkbaar wakker van ons. Met  2 weken stond hij op zijn eigen kamer en we sliepen er allemaal beter van.

Terug
Bovenaan