Baby's in ouderslaapkamer of eigen slaapkamer?

Hoi meiden

Jesse slaapt vanaf het begin al bij ons op de kamer
In t ziekenhuis dan 2 nachten even niet omdat dat daar niet gebruikelijk is
Maar zodra we thuiskwamen hebben we dat wel gedaan
Het is een beetje om 2 redenen.... de ene is dat we eigenlijk een kamer te kort komen
Mijn andere drie kinderen hebben ieder een eigen kamer en dat gaat heel goed
Na mijn scheiding hebben ze noodgedwongen, doordat ik in een huisje terechtkwam met maar 2 slaapkamers, alle 3 bij elkaar op de kamer geslapen
Na onze verhuizing hebben ze ieder een eigen kamer gekregen (Jesse was toen nog niet in de maak) en ik vind niet dat ik ze die weer af kan nemen
Zodoende slaapt Jesse lekker bij ons op de kamer en wij vinden het heerlijk
Ik zou het in het andere geval snachts ook gedaan hebben
Ik vind het niet prettig als zon kleintje niet pal bij me ligt, ik slaap best diep en ben bang hem niet te horen
Al met al komt het dus wel goed uit en slapen we allemaal prima
Uiteraard kan Jesse niet bij ons blijven liggen tot hij 18 is....en dus gaan we volgend jaar de zolder verbouwen en een vaste trap naar de zolder laten bouwen
Dan gaat een van de anderen daarheen of wij en kan Jesse de vrijgekomen kamer krijgen
Prima oplossing toch?

Groetjes Xennah

Hoi allemaal!

Verrassend om te lezen hoeveel baby's al op de eigen kamer slapen!

Chiara slaapt bij ons op de kamer in haar wieg.
Dat gaat prima, want ze slaapt  vast  en wordt niet wakker als je een lamp aandoet ofzo.
Onze andere kinderen hebben ook zo'n beetje het eerste half jaar bij ons op de kamer in de wieg gelegen, voor ze het "grote" ledikant in gingen op hun eigen kamer. Dat vonden we zelf heel prettig, ookal sliepen ze snachts al door.
In 2002, toen Milan werd geboren, werd het ook erg aangeraden om  het eerste half jaar je baby  in de ouderslaapkamer te  doen, i.v.m. wiegedood.

Ik slaap zelf heel vast, want bij Jòia staat de babyfoon aan en als ze ons roept of huilt, wordt ik er bijna niet wakker van, terwijl de babyfoon op mijn nachtkastje staat. Als Chiara gaat huilen, wordt ik daar wel vrij snel wakker van, dus dan hoeft mijn man niet wakker te worden.

Groetjes, Bianca

Mama van Milan, Jòia en Chiara (7-6-07)

Zowel Bjorn als Anka zijn beide direct naar hun eigen bedje gegaan.
Bij Bjorn ben ik in het zh bevallen en ook daar lag hij 'snachts niet bij me.
1 nacht wilde ik proberen om hem bij ons op de kamer te leggen, maar halverwege de nacht is ie lekker naar zijn eigen kamertje gegaan.
Ik deed geen oogt dicht ;)
Bij Anka ben ik thuis bevallen en zij is meteen naar haar eigen bedje gegaan.
En het ging prima en ze hebben allebei vanaf het moment dat ze in hun eigen bedje lagen heerlijk geslapen.

Liefs van Irene mv
Bjorn 07-01-03
Anka 08-05-07

Demi is na 4 nachten naar haar eigen kamer gegaan.
de eerste 2 nachten heeft ze continu gehuild omdat ze honger had,de bv liep niet goed.
na 2 dagen ben ik gaan kolven en toen sliep ze meteen de 3e nacht door. dat hebben we nog 1 nacht aangekeken en toen ging ze lekker naar haar eigen kamer! ze sliep bij ons ook in de kinderwagen en op haar kamer staat een hele mooi bed:)

groetjes martine

Feline slaapt nog steeds bij ons. Ze is nu bijna 3 maanden en ze blijft bij ons slapen tot we zijn verhuisd. We wonen in een 2kamer appartement. Ik moet zeggen dat ik eerst van elk kuchje wakker werd, maar nu alleen nog als ze echt huilt.

groetjes Mariska

Hoi,

Ik ben jaloers hoor! Mijn meisje is nu 11 wkn en slaapt verplicht bij ons op de kamer. We wonen in een 3kamerapp en broer heeft wel zijn eigen kamer, waar die overigens al in slaapt vanaf dat hij 3 wkn oud is. Op dat moment sliep hij meteen door.
Mijn meisje slaapt nog lang niet door, dat komt doordat zowel zij als ik van elke zucht wakker worden. Erg vermoeiend. Ik geef haar dan elke nacht rond 4uur een fles, zodat ze wat dieper slaapt de rest vd nacht.
Ze zeggen dat het veiliger is bij jouw op de kamer, maar ik hoor elke piep die mijn zoontje maakt omdat hij in de kamer naast ons slaapt.
Ben al stiekem aan het verzinnen vanaf wanneer mijn dochtertje bij haar broertje op de kamer kan....erg he? Wat gebroken nachten al niet met je doen

groetjes van michelle

Finn ligt nu, met 6 weken nog steeds bij ons op de kamer. Hij kan de hele nacht wel zonder voeding maar zo rond half 4 begint hij enorm te kreunen wat later uitmond in huilen.   Zijn kamertje grenst aan die van onze oudste en ik ben bang dat hij dan wakker wordt.
En eerlijk gezegd, ik vind het ook nog erg knus hoor, dat ie zo vlak bij ons is...

gr Yvet

Terug
Bovenaan