baby bij je op de slaapkamer wel of niet?

A

Anoniem

Guest
hey meiden,
even een vraagje,
wat hebben jullie gedaan je baby wel of niet bij je op de slaapkamer?
en zo ja hoelang?

groetjes
teddyboy
38,1

Hallo Teddyboy,

Ik heb mijn oudste zoontje 5 1/2 mnd bij ons op de kamer gehad, en mijn jongste zoontje 4 1/2 maand. Dit omdat hij veel bewegelijker was en ik bang was dat hij uit de wieg zou vallen. Echter heb ik de jongens (na de kraamperiode) overdag wel gewoon in hun eigen bedje op hun eigen kamer gelegd dat dit niet vreemd zou zijn mochten ze dus s'nachts ook op hun eigen kamer gaan slapen.
Ik ben nu zwanger van de 3de. Deze baby komt ook de eerste maanden bij ons op de kamer.

Groetjes Mama (Ilona) van Rayen en milan en 31,6 zwanger van wondertje nummer 3!

Hallo

onze dochter is 6 weken te vroeg geboren, na week in ziekenhuis met mij en een week alleen kon ze mee naar huis. Ik had een wiegje bij ons in de slapkamer gedaan en ik wou niks anders als de kleine s' nachts bij ons. Maar na een nacht heb ik haar op haar eige kamertje laten slapen. Ik kon niet goed slapen, iedere beweging en iedere geluid heb ik gehoort en was s'morgens helemal kapot.
Als ze verkouden was of is s'nacht vaker wakergeweest heb ik haar naar ons toe gerijden, dat vond ik wel makelijk met een wiegje.

Denk dat ik onze 2de kindje ook in haar/zijn kaamertje laat slapen, dan slaap ik zelf ook beter.

19w 5d

Hi,

Wij hebben onze zoon niet bij ons op de kamer gelegd. Wij hebben een kat die ook bij ons op de slaapkamer rond wandelt en ik wilde niet het risico lopen dat zij bij hem in zijn bedje zou gaan liggen. De kat is heel erg lief, kijkt niet naar onze zoon om, maar je zal zien dat ze dan net als je lekker ligt te slapen, het bedje van de kleine in duikt.

Onze ervaring is erg positief met het op het eigen kamertje slapen. We kregen overal te horen dat we hem toch zeker wel 6 weken bij ons moesten laten slapen. Dat was beter voor mij (ik gaf borstvoeding en daardoor zou het makkelijker zijn hem bij me te leggen), maar ook beter voor onze zoon. Waarom weet ik eigenlijk niet. Wij hebben het dus niet gedaan en er dus ook geen spijt van. Wel hebben we de eerste vier weken met de babyfoon aan geslapen, maar zelfs die staat nu 's nachts uit.

Doe wat je denkt dat goed is en luister vooral naar jezelf!

Gr. Tamara

Hoi,

Onze zoon heeft een jaar bij ons op de kamer geslapen. Ik vond het prettig i.v.m.  de borstvoeding. Zo kon ik hem in 2 stappen bij me in bed leggen om te voeden (en daarna uiteraart weer terugleggen). Ik vond het prettig om hem zo dicht bij me te hebben en het is ons dan ook prima bevallen. Rond zijn 1e verjaardag is hij naar zijn eigen kamertje verhuisd en dat is probleemloos verlopen.

Onze 2e is op komst en ik zal het weer zo doen. Maar iedereen en ieder kindje is weer anders.      

Volg je  

Liefs, Annette

Hoi Teddyboy,

Ik heb met me zoontje die 2,5 jaar is de eerst week vanaf zijn geboorte bij ons op de slaapkamer gehad...VOnd ik erg prettig ook met oog op borstvoeding maar gewoon ook uit 'roze wolk' overwegingen...
Ik was namelijk helemaal verliefd op hem (nog steeds).

Het is een beetje je eigen gevoel volgen...

Nu met de tweede zal ik het zeker weer doen..Ook omdat we boven slapen en de kinderen beneden... Maar het is zo'n lekker gevoel om je kindje dichtbi je te hebben...En vooral 'smorgens lekker even met ze alle in bed.
Hmm kijk er nu al naar uit.

Groetjes van Meta de mv Robin en 30 zwanger

Hallo,

Wij wilden onze oudste dochter in eerste instantie niet bij ons op de kamer leggen. Maar omdat dit sterk geadviseerd werd (i.v.m. borstvoeding) hebben we dit toch gedaan. Ze heeft 3 nachtjes bij ons gelegen (in de wandelwagen) en toen is ze lekker verhuisd naar haar eigen kamertje. Dit omdat ik echt alles hoorde en daardoor niet goed sliep. Ik ben blij dat we het zo gedaan hebben omdat ik bij vriendinnen die hun kindje langer op hun kamer hadden gezien heb dat zij het heel moeilijk vonden om hun kindje in hun eigen kamertje te leggen.

Gr. Elle

Hoi hoi,

Dit wordt voor ons de 1ste maar die willen we wel gewoon op z'n eigen kamertje leggen. Mijn man heeft al een dochtertje uit zijn vorige relatie en die had in het begin wel op hun kamer liggen maar dat vond ie maar niks.

Maar ik denk wel dat ik vaker op dat kamertje ben als op mijn eigen haha om alleen maar te kijken hoe ons prinsje er bij ligt.

Gr Fruit Girl

Terug
Bovenaan