baby bij je op de slaapkamer wel of niet?

Hoi,

wij waren het niet van plan maar toen we thuiskwamen voelde het gewoon helemaal niet goed om haar in de andere kamer te leggen. Ze heeft 3 maanden bij ons op de kamer gelegen en toen op haar eigen kamer gelegd. Dit ging echt zonder problemen.
Het was heerlijk om haar bij ons te hebben die eerste maanden maar ook achteraf erg verstandig. Op een avond werd ik nl. wakker en hoorde ik haar wat zwaar ademen (iets dat ik nooit door een babyfoon of vanuit de andere kamer had gehoord) en toen lag ze scheef in haar bedje met haar gezicht onder de dekens! Ik schrok me rot en wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren! Onze 2e komt dan ook gewoon weer gezellig een paar maanden bij ons op de kamer! (ook erg makkelijk met voeden).

Groetjes en sterkte met de laatste loodjes.

Hallo allemaal,

vanwege ruimte gebrek zal ik ook deze baby weer  in mijn slaapkamer laten slapen.
Bij mijn eerste woonden mijn vriend en ik tijdelijk bij mijn ouders, dus ook toen had ik mijn zoontje (voor ruim 7maanden)  lekker dicht bij mij.
Ik vind het ook heerlijk, vooral die eerste onzekere weken, want zoals iemand al zei; je hoort echt alles...
Dit vind ik alleen maar een voordeel, want ivm de angst voor wiegen dood en dergelijke vind ik het fijn dat je bij elke verandering in het ademen of beweging wakker bent, even over de rand van het wiegje kan spieken en je zo (zonder je bed uit te gaan) ervan kan verzekeren dat alles ok is.
Ook al is het hier in Nederland de gewoonte dat je baby een eigen kamertje heeft moet ik  er persoonlijk niet aan denken dat zo'n klein babytje 'zover' van je vandaan ligt.
Het is zelfs zo dat het in sommige landen als kindermishandeling word gezien als je je kinderen niet op je slaapkamer laat slapen, zo zie je maar; andere cultuur, andere gewoontes...

Liefs Nika  

Hallo,

Ik heb mijn kids ook gewoon bij mij op de kamer gehad hoor,
borstvoeding of niet. Ik vond het een veilig idee en lekker gezellig.
De oudste heeft bijna 9 maanden op onze kamer geslapen, nr. 2 6 maanden
maar die was veel rumoeriger en vlak na nr. 1 gekomen haha, nr. 3 ook 6
maanden.

Nu ben ik weer zwanger en ook deze baby komt gewoon op onze kamer hoor.

Groetjes,

Vanessa

Hallo,

Wij hebben onze zoon 4 weken op onze kamer gehad. Dit na een keizersnede, ik kon het bed nog niet zo goed uit. Ik moet wel zeggen dat ik blij was toen hij naar zijn eigen kamertje ging. Ze maken toch wel veel geluidjes....Over een week komt de tweede en ik weet nog niet wat we doen. Dit wordt weer een keizersnede dus ik denk toch wel een aantal weken bij ons op de kamer. Je kunt je van alles voornemen maar je weet pas op het moment wat echt goed voelt...Lekker zelf weten wat je doet en je vooral niets van b.v. ouders en schoonouders aantrekken.

Groetjes Kirsten

Ons dochtertje heeft ongeveer 4 maanden op onze kamer geslapen. Toen was haar babykamer klaar en de avondvoeding kreeg ze al niet meer en hebben we haar in een ledikant op haar eigen kamertje gelegd. Mijn man en ik mistte haar wel hoor!
We hebben geen ''last'' van haar gehad, alleen toen ze een keer heel erg verkouden was hebben we met oordopjes geslapen.

groeten Elke

Ik moet er niet aan denken, hij heeft zijn eigen kamer, en daar zal die net als mij (en heel de familie) gewoon in gaan liggen, heb ook nog een beetje mijn eigen ruimte hoor, moet er niet aan denken 9 maanden bij me op de kamer (en dan erbij vrijen enzo  JAKKIE!)

Gewoon lekker op zijn eigen kamertje dan went ie daar meteen aan (hij blijft ook in de couveuze de eerste paar dagen dus hij is dan toch niet anders gewend) zelf goed slapen en 1 ruimte voor jezelf hebben is wel belangrijk om bij te kunnen komen en niet alleen maar een mama en papa te zijn maar OOK nog een vriend/vriendin man/vrouw.

Beetje bij elk  krijsje op en neer lopen krijg je echt strontvervelend kind van, ik zag precies het verschil als ik op ging passen, de kindjes die bij papa en mama slapen en dus bij elk kickje getroost worden waren echt oervervelend en de kindjes die hun eigen kamer hadden en soms gewoon echt even mochten brabbelen, zeuren e.d. waren een stuk makkelijker.

Dit wordt mijn vijfde kindje en ook deze keer staat zijn wiegje bij ons op de slaapkamer.
Ik vind het een prettig idee hem dicht bij me te hebben 's nachts. Vind het ook wel makkelijk eigenlijk.
Tegen de tijd dat ie uit de wieg is gegroeid( ongeveer 6 mnd) verhuist ie naar een eigen kamertje. Daarvoor moeten we eerst nog wat omgooien wat kamers betreft, en nu hebben we daar alle tijd voor.
Ik heb hier nooit problemen mee gehad. Soms liet ik ze overdag al wel in een ledekantje slapen op een eigen kamertje, dan kunnen ze vast wennen.
De overgang is nooit een probleem geweest.

Ik kijk er nu al naar uit om de wieg naast mijn bed te hebben en zachtjes te kunnen "praten"tegen de baby als hij onrustig zou wezen 's nachts. Hoef ik mooi mijn bed niet voor uit!

Groetjes Annemieke ( 30 wk 3dgn)

Hallo,

Mijn zoontje heeft 8 maanden bij ons op de kamer gelegen. Ik vond het wel prettig, maar los daarvan werd mij geadviseerd door de vk en de kraamhulp om dat minimaal 6 maanden te doen, omdat je dan veel meer controle hebt op je kindje.
Zie ook onderstaande link.

www.veiligslapen.info

Dan maar even wat minder rustig slapen. Het is maar tijdelijk.

Groetjes Empe

Terug
Bovenaan