Baby elke nacht vanaf +- 04.00 u wakker.

<p>Mijn zoontje (11 weken) krijgt om 18.00 uur een fles en gaat dan naar bed. Om 22.00 uur maak ik hem wakker voor een laatste fles. Daarna slaapt hij meteen weer door. Iedere nacht rond 04.00 uur begint hij te huilen. Dit lijkt hij in zijn slaap te doen want als we hem even laten is het meestal binnen 5 minuten weer stil. Ook speentje geven werkt. Maar na ongeveer 10 minuten begint het weer. We hebben wel eens een fles aangeboden maar hiervan drinkt hij hooguit 60 cc. </p><p>In zijn bed blijft hij huilen, als ik hem op mijn borst neem, valt hij uiteindelijk wel in slaap. Dit is echter voor ons niet meer te doen. Want hij is nu 11 weken, en wij slapen dus iedere nacht tot 04.00 uur, en daarna niet meer. </p><p>Iemand de gouden tip?</p>

Wat als je hem  niet meer wakker maakt om 22:00 uur? Wellicht komt hij dan later uit zichzelf en is hij daarna moe en vol genoeg om tot later dan 4 uur dieper door te slapen. 
Geen idee of het werkt maar wellicht de moeite waard om te proberen. 

Ja zelfde idee als hierboven! Mijn zoontje is bijna 4 maanden en hier heeft wakker maken voor de fles nooit gewerkt, dus zijn wij eigenlijk vrij snel mee gestopt. Hij slaapt nu van 1830 tot ergens tussen 23 en 2, en dan weer direct tot tussen half 7 en half 8. Soms wordt hij wel wakker voor een speentje ergens tussen 5 en 6 maar dat gebeurt niet vaak (meer). We hopen dat hij binnenkort, zodra hij behalve kleine hapjes ook echt eten krijgt, de late fles niet meer nodig heeft. Maar we laten het aan hem.

Ik heb hier een zoontje van 12 weken en ik houd hem in de woonkamer tot zijn laatste fles om 21:30/22:00 uur. Daarna slaapt hij tot zeker 07:00/07:30 uur. Soms moet ik hem in de ochtend wakker maken voor de eerste fles. Misschien is het een idee om de laatste fles iets te vervroegen en hem pas daarna op bed te leggen om de nacht in te gaan? Ik heb namelijk ook wel eens geprobeerd om mijn zoontje na de fles van 19:00 uur in bed te leggen en wakker te maken voor de fles van 22:00 uur maar dat was hier geen succes. Als ik hem in de woonkamer houdt dan blijft hij ook wakker tot 21:00 uur en doet dan een klein dutje tot de laatste fles (wordt uit zichzelf hiervoor wakker).

Ik zou m wat later op bed leggen, om 18.0p naar bed is best heel vroeg! 
Mijn dochter is nu bijna 4 maanden. Gaat vaak rond 20.00 naar bed. Maar dat is oas sinds 2 weken, eerder sliep ze pas echt rond 22.00 en dan tot 8.00 s ochtends (met 1 voeding tussendoor) Dat zijn dezelfde uren als jouw kindje, maar betere tijden!!! 
Dat 'om 19.00 naar bed' komt vanzelf als ze wat ouder worden, meestal rond de 5-6 maanden. Eerder is dat nog moeilijk hoor (mijn ervaring tenminste met 2 kindjes). 
Het verbaast me niet dat je kindje om 4.00 wakker is, want hij is waarschijnlijk wel een eindje uitgeslapen vanaf 18.00....
Dus laat hem rond 18.00 een kort slaapje doen en dan wakker houden tot 20.30/21.00 ofzo en dan de nacht in??

CvB we brengen hem al om 1900 uur naar bed omdat hij dan volledig instort. Hij is overdag een slechte slaper maar na de fles van 18.00 uur stort hij helemaal in.
Raad je dan aan hem al na een uur te wekken? Doordat de nachten zo onzeker zijn, vinden we het zo fijn dat we de avonden voor onszelf hebben.

Ik zou even het boek Slaap! van Susanne Willekes raadplegen. Daar staan wel fijne slaapschema's in vind ik! En de tevreden baby (vind ik zelf een verschrikkelijk jaren 50 boek, maar staan wel veel van dit soort dilemma's in! Zou misschien voor jullie wel werken)
Onze baby gaat om dezelfde tijd naar bed en dat gaat prima. Ze hebben nog veel slaap nodig, dus denk dat het hem daar niet perse in zit.
Ons ritme is ongeveer als volgt:
7 uur wakker, fles
8 uur naar bed 
9.30 wakker
10. 30 uur fles
11.30 naar bed
13.30 wakker 
14.30 fles
15.45 naar bed
16.30 wakker
18.00 uur fles en 18.30 u naar bed
22.30 fles
04.00 heel klein flesje van 90 ml
Dus in de ochtend kort wakker, in de middag steeds langer en laatste dutje is vrij kort. 

Ik zou zeker wel doorgaan met het 1800/1830 naar bed brengen. Hebben wij ook vanaf die leeftijd gedaan en ging echt perfect. Langer beneden houden werkte gewoon niet.
Ik zou idd proberen hem lekker te laten liggen en kijken wanneer hij zelf komt. Dan een lekkere volle fles erin en dan slaapt hij hopelijk daar wat langer op door

Terug
Bovenaan