Baby elke nacht vanaf +- 04.00 u wakker.

Je kunt wat proberen...

- Ipv 22u eerder of later voeden en gewoon al slapend voeden.
- voeding overslaan en zien wanneer hij komt
- white noise geluid bij zijn bed
- speen er weer indoen tot het huilen stopt 
- misschien heeft hij het koud? Kruikje er bij leggen

Bedankt voor alle tips tot nu toe. We hebben hem nu 2 avonden niet wakker gemaakt. Hij sliep dan vanaf +- 1900 uur en kwam pas om 0200 uur en vannacht 0300 uur voor een fles. Na die fles sliep hij meteen weer, maar helaas wel weer rond 04.00 uur / 05.00 uue wakker. Steeds paar minuten huilen en weer slapen. Soms speentje nodig, soms niet.
We zijn zelf om 1900 uur mee naar bed gegaan, dus we hebben wel wat kunnen slapen, maar dat is natuurlijk niet wat we elke avond willen. Of hij nu na zijn nachtfles van 23.00 tot 04.00 uur slaapt of van 19.00 tot 02.00 en dan evengoed maar tot 04.00, maakt eigenlijk weinig verschil. 
Overdag ziet ons schema er als volgt uit:
07.00 wakker en fles
08.30 naar bed
10.30 wakker en fles
12.00 naar bed
14.30 wakker en fles
16.00 naar bed
17.15 wakker
18.00 fles
19.00 naar bed
Misschien ziet iemand daar iets wat we nog andere zouden kunnen doen?

Heb je de puckababy mini wel eens geprobeerd? 
Helpt bij mijn zoontje van 11 weken heel erg goed. Ons 'schema' is als volgt:
7.00/7.30 wakker (maken) voor fles 150cc + 5
8.30 - 9.30 slapen 
10.30 fles 150cc + 5
11.00 - 13.00 slapen
14.30 fles 150cc + 5
15.00 - 16.15 slapen
18.30 fles 150cc + 5
19.00 in bed, avond ritueel, slapen
22.00 wakker maken voor fles 150cc + 5 (geven wij op zijn kamertje met klein nachtlampje aan)
Daarna weer slapen tot de volgende ochtend. 
Uiteraard wijkt hij weleens af van het schema of slaapt hij een dag meer of veel minder. Bijvoorbeeld als we veel gepland hebben op een dag of als onze oudste wat druk is in huis maar over het algemeen komen we altijd weer terug bij dit schema. 
Moet wel zeggen dat ook wij veel moeite hebben moeten doen voor het overdag slapen, heeft hij echt moeten leren in z'n eigen bedje. Zonder tranen! Maar met veel geduld en moederliefde en hulp van het boek SLAAP! Van Susanne Willekes. 
Succes! 

gebruiker101...54 we kunnen de Puckababy niet gebruiken omdat ons zoontje een buikslaper is. Ik wil dat hij zijn armen vrij heeft. 
Ik heb het ouderwetse boek 'De tevreden baby' wel gelezen. Hoewel daar dingen instonden waar ik niet achter sta (laten huilen voor 20 minuten) stonden er ook goede voorbeeld schema's in. 
Maar wat ik in jouw schema ook zie is dat je niet altijd voedt direct na het slaapje maar soms pas na 1,5 uur. Heeft jouw baby dan nog wel de kracht om zijn fles goed te drinken? Ook zie ik dat het slaapje in de namiddag eindigt om 16.15 en hij in de avond pas om 19.00 uur gaat slapen. Dat redt mijn zoontje denk ik nooit! 

Het is inderdaad niet handig om die te gebruiken bij een buikslaper. Misschien een optie om hem 's nachts op zn rug te laten slapen in puckababy? Of slaapt hij dan slecht? 
Klopt inderdaad dat wij niet meteen voeden na het slapen, hebben we geprobeerd maar dat werkten voor ons niet. Dan dronk hij te snel achter elkaar waardoor hij steeds maar kleine beetjes ging drinken. Toen ik dat idee los ging laten en ging kijken wanneer mijn zoontje zelf honger signalen liet zien ben ik die gaan volgen. Werkte bij ons veel beter. 
Aan het einde van de middag is hij lang wakker, ik krijg hem na 16.15uur absoluut niet meer zn bed in, vaak hebben we dan n huil/krampen half uurtje waarbij ik hem draag in de draagdoek. Soms slaapt hij dan nog even n half uurtje en soms slaapt hij daarna in de box nog even n 15min. 

Ik heb even het boek geraadpleegd ;) en lees dat baby's van deze leeftijd ongeveer 16uur slapen per 24uur. Misschien slaapt je zoontje overdag te veel zodat hij daardoor 's nachts al eerder aan zn slaapuren komt? Als ik je schema bekijk zie ik namelijk dat je zoontje overdag al ruim 6 uur maakt, waardoor er 'maar 10' overblijven voor de nacht. Als hij dan van 18.30- 04.00uur slaapt heb je er al bijna 10. Dus misschien kun je proberen overdag minder uurtjes te laten slapen? 

Dit is echt toevallig! Mijn zoontje ook 11 weken met precies hetzelfde.. ook om 4 uur wakker en slaapt goed als je hem bij je neemt. We hebben alle genoemde tips geprobeerd uiteraard inmiddels. Wat we doen is een flesje geven van 60 en we hebben zijn kamer warmer gemaakt. 
Denk dat het doorslapen gewoon wat tijd nodig heeft als ik eerlijk ben.. kwestie van tijd.. Hij heeft een prima ritme namelijk alleen het is niet hetzelfde als dat van ons ?

Terug
Bovenaan