Baby elke nacht vanaf +- 04.00 u wakker.

Valt mij ook op dat hij overdag veel slaapt. Wat bedoel je dan met dat hij overdag een slechte slaper is Prilgelukseptember?
Elk kindje anders, maar zelf kijk ik vooral naar de voedingstijden. Die geven bij ons de structuur. Daar tussenin kijk ik naar slaapsignalen. Meestal slaapt onze dochter wel tussen voedingen in (nu 12 weken), maar soms is dat langer, soms korter, soms 2 hazeslaapjes. Na een fles is ze wakker en even kletsen/spelen/koekeloeren, dan komt een slaapmoment en vaak is ze dan ook weer even wakker voor de volgende fles. De nacht slaapt zij volledig door van 22:30u tot 08:00 uur. We voeden dus nooit standaard na het wakker worden na een slaapje en ze valt altijd vanzelf in slaap (meestal in de box of als ik onderweg ben naar sporten van de oudste kids of tijdens winkelen/wandelen). Ik weet dat ze zelf haar slaap pakt (soms langer/soms korter) en ze slaapt dus ook 's nachts door, dat maakt dat ik haar nog niet bewust in haar wieg leg overdag. Ze geeft duidelijk haar honger aan en dat is altijd om de 3 a 3,5 uur. Soms uitschieter naar 4 uur, zoals gisteren toen we de hele middag zijn wezen zwemmen. Maar we keren altijd weer terug naar het basisschema van voeden dat zich dan gedurende de dag weer ergens corrigeert. Wat ik bedoel.. misschien minder nadruk op het slapen overdag.. (wakkertijd/slaaptijd)?
Ons schema qua voeding: 08:00 - 11:30 - 14:45 - 18:00 - 21:30. 

Met overdag een slechte slaper bedoel ik dat hij alleen in zijn bed kan slapen en nergens anders. Op zich dus fijn, maar we zitten vast aan het huis. Niet in de wagen, niet in de box, wipper, draagdoek. Als ik hem overdag langer wakker hou is hij niet te genieten dus vandaar dat ik hem laat liggen. Maar hij is dan ook heel erg alert en druk, en vervolgens snel overprikkeld.

We hebben 4 nachten geprobeerd hem niet wakker te maken voor de fles om 22.00 uur. Resultaat: hij kwam zelf om 0300 uur. Na die fles sliep hij meteen verder, wederom tot 04.00 a 05.00 uur en daarna alleen maar wakker en huilen. 
Dat helpt ons dus niet, want we hebben nog steeds een gebroken nacht (vind ik niet erg) die eindigt om 05.00 uur met non stop huilen (vind ik wel erg).
Gister avond geprobeerd de fles van 22.00 uur slapend te geven in plaats van actief. Resultaat: 04.00 uur wakker en huilen. Na de fles sliep hij nog een half uurtje tot 05.00 uur en toen weer klaar. 
Vervelende is dat hij op mijn borst wel verder slaapt, hij is dus niet uitgeslapen. Als ik hem in bed laat dan huilt hij 5 minuten en valt dan weer in slaap voor 5 minuten, dat gaat rustig een uur zo door op en af. Geef ik hem zijn speen dan slaapt hij ook direct door. Hij ligt ook met zn ogen dicht te huilen (meer jammeren) dus volgens mij is hij niet eens wakker. Maar verder kan niemand in huis slapen hierdoor.
Het schijnt dat overdag wakker houden niet helpt, oververmoeide kinderen slapen slechter toch?

Zou het kunnen zijn dat hij 'gewoon' na een x aantal uur, fles of niet, structureel huidhonger heeft en extra nabijheid nodig heeft? Omdat je aangeeft dat als hij om 4 uur wakker wordt hij wel bij jou op de borst in slaap valt.. Of misschien zit hij altijd op dat moment in een droomslaap en is hij daardoor wat overstuur/onrustig en zoekt hij jou?

Ja? Zou het huidhonger zijn? Dan is het denk ik de tijd uitzitten en hopen dat dit over een paar weken anders is. Want dit houden we hier niet heel lang vol.

Wij hadden dit ook. Zoontje van nu 5 maanden gaat tussen 18:15/18:30 naar bed. Kwam ook elke keer super vroeg. Ben toen een papfles gaan maken (hij was toen 3,5 maand oud), die geven wij 22:00 en hij slaapt door tot 6:30. Misschien heb je hier  wat aan..

Wij hadden dit ook. Zoontje van nu 5 maanden gaat tussen 18:15/18:30 naar bed. Kwam ook elke keer super vroeg. Ben toen een papfles gaan maken (hij was toen 3,5 maand oud), die geven wij 22:00 en hij slaapt door tot 6:30. Misschien heb je hier  wat aan..

Het zijn geen krampjes? Hij is misschien daar een beetje oud voor, maar ik herken dit wel van de periode dat ons zoontje krampjes had. Buik op buik is dan lekker warm en geeft wat tegendruk. Poept hij ook 's ochtends, dat het hem dan al dwarszit? 

Terug
Bovenaan