Baby in bad

Hallo, ik heb een dochter van 8 maanden. Zij kan nog niet zitten en ik vroeg me af.. hoe doen jullie je kindje in bad. Wij hebben helaas geen bad in onze badkamer. Alleen een grote douche. Wel hebben we een badje voor haar met zo'n lig ding. Ze is nu alleen zo beweeglijk dat ze zichzelf er af duwt dus dat is ook geen optie meer.

Ik zie verschillende zitjes op google maar vind het zielig als ze daarmee op de koude vloer moet zitten onder een straal. Ik vind die dingen echt wat voor in een groot bad..

Dus ben heel benieuwd of jullie tips hebben zodat ze toch lekker in het warme water kan en niet meer verplicht op dat dingetje hoeft te liggen.

Zet zo’n zitje zoals je gezien hebt in bijvoorbeeld een grote flexibele teil/emmer onder de douche (Action, bol.com e.d). Zo kan ze lekker warm zitten en straks zodra ze niet meer in een zitje hoeft, daar ook lekker zelf in spatteren..

Wij deden en straks weer, een badring in de douche en dan zo douchen met de douche slang in de hand of op de laagste stand. In de badring daar blijven ze wel in zitten, ondersteunt goed.

https://www.bol.com/nl/nl/p/a3-baby-kids-badring-zilvergrijs/9200000075724731/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-112158664782-S-1065047497196-9200000075724731&gclid=Cj0KCQiAq7COBhC2ARIsANsPATH1_RClhI-FhxRUMGaAFwAohiIcKZEGBFhLgI5pG5ybwTV-pQ0BNtsaAgGYEALw_wcB

Wij hadden wel een bad (en de douche in het bad) maar meestal ging ons zoontje nog gewoon in het babybadje, tot ongeveer 1 jaar. Toen hij 7-8 maanden was zijn we verhuisd naar een huis met losse douche en bad, maar daar hebben we hem dus eerst nog meestal in het babybadje gedaan, en later ook vaak samen met papa onder de douche (voor mij te zwaar, maar voor papa prima te doen om hem te tillen onder de douche). Dat vond ons zoontje in het begin wel echt verschrikkelijk, water dat op hem kletterde ipv gewoon in warm water zitten/liggen (zelfstandig zitten kon hij ook pas met ruim 9 maanden, maar met wat ondersteuning paste het prima in het babybadje. Een ligding hebben we nooit gehad voor in het babybadje, gewoon zelf ondersteund/vastgehouden. Hij gaat nu (21 maanden) meestal nog steeds samen met papa (getild) onder de douche, ik neem hem soms mee in bad of ga op de bodem van de douche zitten en neem hem dan op schoot om te douchen. Sowieso laten we de douche eerst op temperatuur komen voordat ons zoontje mee onder de douche gaat, dan is de vloer ook niet meer zo koud, en het antislipmatje zorgt volgens mij ook dat het niet zo koud is als gewoon alleen de douchebak.

Gewoon in het babybadje? Beetje vasthouden en spoelen. Badje hoeft ook geen 15 minuten te duren..

Hier hebben ze altijd in het baby badje gezeten tot 3.5 jaar! Vanaf ruim 1 jaar wel get badje gewoon op de grond gezet (we hebben grote douche waar het badje op de grond kan staan) Maar de oudste is ruim 4 en gaat nog steeds wel eens in het badje zitten!

De leeftijd die jouw kindje heeft is idd wel de lastigste leeftijd. Ze lijken er dan te groot voor want liggend past niet meer en zitten kunnen ze nog niet. Maar binnenkort kan je kindje wél goed zitten en dan passen ze dus tot 3.5 jaar met gemak zittend in dat badje!

Ik deed tot nu toe het ligzitje van het babybadje op de vloer van de douche en dan gewoon snel douchen zo... Nu kan hij zitten en doe ik het badje in de douche. Je zou ook een mini oplaasbaar zwembadje of grote wasmand (zonder gaten ofc) in de douche kunnen zetten en dan een badring waar ze in kunnen zitten.

Onze dochter werd vanaf 6 maanden zo groot en ook blij van het badderen dat ze zichzelf echt bezeerde door met haar voetjes tegen de zeepvakjes in het babybadje te schoppen. Het ging gewoon niet lekker meer. 
Sindsdien is ze een tijd gewoon op de arm mee onder de douche gegaan. En toen ze daar te zwaar voor werd ging mijn man zitten onder de douche en nam haar op de knie, dus ondersteund zitten. Dat doen ze nog steeds graag samen, inmiddels ruim anderhalf. Zelf zitten in het badje vind ze ook leuk hoor, dat gaat nu weer. Maar we wisselen af met pappa. Want dat is toch wel haar favoriet!
Mijn dochter was 11 maanden toen ze zelfstandig goed kon zitten. Dus het kan best nog even duren. De ene doet het snel en de ander langzamer.

Terug
Bovenaan