Baby nestje kopen of niet?

Wij gebruiken hem superveel. Ons kindje is bijna 4 weken maar hij ligt er elke dag in. We leggen hem in de box, op de bank, tussen ons in op bed als we wakker zijn, mee naar onze ouders. Hij ligt er heerlijk geborgen in. S nachts en tussen de middag slaapt hij overigens wel gewoon boven in zijn ledikant.

Slapen in een babynestje is heel gevaarlijk in verband met de kans op wiegendood.
Maar voor het gebruik op de bank of de box is het wel handig. Op veiligheid.nl kan je dat soort dingen makkelijk checken.

Ik ben ook al weken aan het twijfelen! 50 tot 70 euro voor iets wat gemiddeld 3 maand gebruikt wordt is best veel geld! Daarnaast ben ik door intake kraamhulp aan het twijfelen gebracht! Zij staan niet achter een nestje! Daarna wat research gedaan op internet en daar staan ook veel waarschuwingen voor gebruik. Ik denk dat ik na de geboorte afwacht en dan nog beslis! Een voedingskussen met een kussensloop eromheen kan ook een goedkope oplossing zijn! 

Ik heb hem op aanraden van mijn kraamhulp gekocht. We gebruiken hem in de box als ze slaapt overdag en op de bank wel eens. Heel fijn.

Ik heb dezelfde twijfels (gehad). Heb nu besloten te wachten tot hij er is en dan te bestellen, mochten we echt de meerwaarde inzien op dat moment (dat we hem bijv heel graag bij ons op de bank willen laten liggen ofzo). Zou me namelijk heel goed kunnen voorstellen dat dat zo is, maar kan me ook weer voorstellen dat we hem niet zouden gebruiken. 

Het is opzich een beetje een overbodig leuk hebbedingetje. Zeker handig als je hem hebt, maar niet onmisbaar. Ik heb er een zelf gemaakt. Heb je iemand in je omgeving misschien handig met een naaimachine? Hoewel stof en vulling ook niet goedkoop zijn. Maar niet super veel gebruikt hier. Soms bij ons op de bank. Nu ligt ze er af en toe op zolder in, kan ze kijken terwijl ik de was opvouw en ophang haha.
Heb je al een groot voedingskussen toevallig? Die kan je ook dubbelvouwen en bijvoorbeeld een aankleedkussenhoes erover doen, of gewoon een doek of kleed oid, maar dan verschuift hij misschien sneller. En dan daar je baby inleggen. Geeft ook een geborgen gevoel en komt bijna op hetzelfde neer. 

Ik had eerst ook geen nestje aangeschaft, maar erg blij dat ik het uiteindelijk wel heb gedaan! 
Het nestje lag in de box en mijn dochter sliep dan een stuk beter, dan wanneer ze zonder nestje in de box lag. Ze heeft er uiteindelijk 4 maand in gelegen en het nestje wordt nu bewaard voor als we een 2e kindje mogen krijgen. 
Je leest inderdaad veel dat het gevaarlijk is, maar je moet gewoon je gezond verstand gebruiken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het nestje in de ledikant/wieg wordt gebruikt, maar overdag gebruik of als je op visite gaat, is het gewoon erg handig. 

Ik vond het er ook erg leuk uitzien, heb er toen dus wel 1 aangeschaft. Helaas heeft onze zoon er nooit in gelegen, ik vond het niks! 

Terug
Bovenaan