Baby op slaapkamer???

Zowel ons eerste als ons tweede dochtertje heeft drie maanden bij ons op de kamer geslapen. Ik vond het heerlijk! En, ja ik werd ook in het begin vaak wakker....

Ons derde kindje komt ook de eerste maanden lekker bij ons op de kamer!

Mariska

Hoi Mickey,

zoals de andere dames ook al schrijven,, is het erg persoonlijk. Ik heb onze eerste twee zoons eerst bij ons op de kamer laten slapen. De eerste 5 maanden, bij de tweede 3 (toen gingen we verhuizen en ik dacht nu gelijk maar aan je eigen kamertje wennen!).

Voor mij was de reden dat ik borstvoeding gaf. Ik moest er dus altijd uit. ALs je de kleine dan voedt, hoef je er niet uit (ik tilde hem er zo uit). Bleef lekker liggen tijdens de voeding en legde hem zonder mijn bed uit te gaan weer in zijn bedje. Verschonen deed ik bij mij op bed, hydrofiel luier eronder en verder had ik alles bij de hand. Daarbij kwam ook nog dat ik 2 keer een keizersnee heb gehad, dus was niet hoeven te lopen nog een voordeel.

Ik heb het heerlijk gevonden. Mijn man soms wat minder, maar dan deed hij gewoon oordopjes in. Maarre niet zeuren, hij hoefde er niet uit.

Ik ben nu zwanger van de derde, en ook deze komt de eerste tijd gezellig bij zijn papa en mama slapen.

Succes!

Groetjes Mariska

Hoi. Ik heb bij mijn vriendinnen gezien dat hun geadviseerd werden door de kraamhulp om het kindje de eerste 3 nachtjes bij je te houden,het is makkelijker met (borst)voeding en de kleine hoort jullie ademhaling ook. Ik kijk het gewoon af. Ik zie wel wat mijn moedergevoelens op dat moment zeggen.
Groetjes Mikkie.

Bij ons werd ook aangeraden bij de eerste om hem bij ons op de kamer te laten slapen, maar wij hebben dat niet gedaan.
En het is erg goed gegaan. Wij woonden toen echter in een ander huis en hadden holle wanden en hoorden hem heel goed.  

Nu wonen wij in een ander huis en heb ik wel zoiets van...ik weet niet of ik het kind wel goed hoor....
Nu weet ik het dus nog niet. En mijn man moet er waarschijnlijk toch uit om het kindje te halen voor de borstvoeding. Bij de eerste had ik namelijk een keizersnede en kon ik mijn bed toch niet uit met een kind in mijn arm, ook niet twee meter.....

Ik zie het wel als het moment daar is wat we doen. We krijgen wel weer dezelfde kraamhulp als bij de eerste en dat vind ik geweldig!

gr Sandra

Hoi,

Wij hadden het plan om onze dochter gewoon op haar eigen kamer te leggen omdat haar kamertje pal naast de onze grenst maar toen de eerste nacht aanbrak met haar bij ons in huis, voelde dit totaal niet goed en hebben we haar naar onze kamer geplaatst. Het is erg gezellig en handig die eerste maanden want je wilt je kindje toch het liefst dichtbij je hebben. Toen ze 3 maanden was hebben we haar weer op haar eigen kamer gelegd en er was niets aan de hand en ze sliep daar ook gewoon prima.

Succes!

Groetjes F.

Hai,

onze Fiene heeft de eerste 4 weken naast ons geslapen in haar eigen wiegje. Daarna is verhuisd naar haar eigen kamertje naast ons en dat is prima gegaan. Nooit problemen mee gehad. Ze vindt het heerlijk in haar eigen kamer. Vond het vooral voor mezelf moeilijk ;-) want ik mistte haar zo naast me.

Danielle

mijn zoontje heeft 4 weken naast ons geslapen. daarna werd ik te vaak wakker van kleine zuchtjes en kuchjes en is hij naar zijn eigen kamertje verhuisd. maar met de deuren open. toen ik nog te vaak wakker werd, hebben we zijn deur dicht gedaan.

greet

Hoi Micky,
Je vraagt je af wat het beste is...Dat kun je alleen zelf bepalen. Je merkt dat ook aan de reacties van anderen he? Het moet goed voelen. Ik ben van mijn zoontje in het ziekenhuis bevallen en daar heeft hij de eerste nacht naast mij geslapen. Nou ja, geslapen, gelegen. Beiden sliepen we niet. De tweede nacht heb ik gevraagd of hij op de babykamer mocht, zodat ik rust had. Er wordt in het ziekenhuis immers goed voor zo'n kindje gezorgd (dacht ik). Hij zou toen om 24.00 uur bv moeten krijgen, begon om 23.45 te huilen en om 1.00 uur was hij nog niet bij mij gelegd. Toen ben ik het bed maar uit gegaan, rust vond ik dus toch niet. De rest van de nacht heeft hij bij mij geslapen.
Eenmaal thuis heeft hij elke nacht in zijn eigen bedje geslapen. Ik vond het wel heel eng hoor. Om mijzelf rust te geven hebben we de babyfoon naast hem neergezet. Ik hoorde dus vrijwel alles. Dat is goed gegaan.
Bij ons tweede kindje is het plan, dat het bij ons slaapt zolang het 's nachts nog bv krijgt. (Wij wonen in een drive-in woning en we slapen inmiddels zelf beneden, terwijl de kindjes op de tweede verdieping moeten slapen.) Maar zogauw het kindje doorslaapt, ligt het 's nachts op de babykamer. Wel weer met een babyfoon. Die hebben we nu al weer in gebruik voor ons zoontje, want ik hoor hem beneden gewoon niet. We plaatsen als de tweede er is de babyfoon p de overloop, dan kan het geluid van 2 kindjes naar ons doorkomen.
Nogmaals het isheel belangrijk hoe jij je erbij voelt!
Patricia 34+2

Terug
Bovenaan