Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben. Mijn eerste sliep niet door reflux en krampen ( krampen bleken door de nexium te komen, maar dan echt 12 uur per dag) en mijn tweede, nu 6 maanden, wordt elke 1-2 uur wakker snachts, en slaapt overdag alleen in de doek of bij ons. ( snachts naast mij, de 20 cm verderop in de cosleeper was niet overbrugbaar) Ben nu opnieuw aan het proberen hem wakker in zijn eigen bed, en zonder borst, in slaap te laten vallen. Hij slikt heel vaak de voeding opnieuw weg, soms ook 3-4 uur na een voeding, en ik denk dat hij ook reflux heeft, maar ook hij kreeg krampen door de nexium.
Ben dus opnieuw aan het proberen hem in zijn eigen bed te laten slapen, en het lijkt iets makkelijker te gaan als eerst, maar hij moet nu ook, want over 4 weken moet ik weer naar werk. Het is bij een tweede nog veel lastiger, want er is inderdaad een peuter die ook nog rondloopt, en hier ook op reageert, want ik ben altijd bezig met de baby. Goddank voor het thuiswerken met corona, want ik weet niet hoe ik dit zijner hulp van de man had moeten doen. Hij heeft maanden staand gewerkt, baby in de doek en computer op de kast.
Dus geen antwoorden, wel heel veel herkenning, en ook ik voelde me zo falen, dat ik een gezin met twee kinderen niet alleen kon draaien. Werd er gek van. Laat het los, accepteer alle hulp die je kan krijgen, ook voor de peuter, het kleintje doet het niet express, en het wordt een keer beter. Lukt mij nu ook meestal.