Het was ook mijn eerste kindje, dus snap dat wel.
bij ons vertelden ze bij de eerste echo’s wat het geschatte gewicht bij 40 weken zou zijn. Als het heel extreem is zou de buik groter dan het hoofdje kunnen worden en dat kan lastig zijn met de bevalling, normaal is namelijk het hoofd het grootste deel.
Maar dat kun je vragen als je weer een controle hebt. Of op welke groeilijn je kleintje lijkt te liggen, dat zegt iets over de grootte ten opzichte van andere kleintjes.
Met de echo’s kunnen ze alleen schattingen maken, soms zitten ze er ook wel naast omdat je kleine zich soms maar moeilijk laat meten bij de echo.
ik had er zelf geen last van, het vervelendste is dat je op je eten moet letten en moet prikken wat je suikerwaarden zijn. Bij mij werd het pas bij ongeveer 32 weken ontdekt dus voor mij duurde het niet lang meer, ik weet niet hoeveel weken jij nu bent?
Soms hoef je ook echt niet veel aan te passen in je eetpatroon, ligt er ook echt aan wat je nu veel doet. Ik moest mijn ontbijt wat aanpassen en ik moest wat ik op de dag at wat meer verdelen, aan mijn avondeten hoefde ik niets te veranderen. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.