Baby te groot

Ik had geen zwangerschapsdiabetes (is wel op getest ivm dat het in de familie voor komt).. maar bij de geboorte bleek mijn kleine flink aan de grote kant. 4400gram. Ik had geen last, bevalling is in 7 uur tijd prima verlopen, 30min geperst en een mini knipje.. en snel herstel achteraf!. Wat ik met name hiermee wil zeggen, is dat mocht je je druk maken over de bevalling vanwege een grotere baby, kan hartstikke goed verlopen!! Grote van een baby zegt niet perse wat over de bevalling. 

Ik was gisteren bij een nieuwe vk vanwege verhuizing en zij vindt op de echo mijn baby ook aan de grote kant. Over 2,5 week weer een echo ter controle en afhankelijk daarvan wel/niet suiker testen. Ik ben benieuwd. Ik eet altijd erg gezond, maar heb de afgelopen maanden wel extra behoefte aan fruit en snoep. Misschien moet ik daar eens een beetje meer op gaan passen. 

Bij beide zwangerschappen waren mijn suikers te hoog en sommige netingen biven gemiddeld. 
Bij de 1e een dieet gehad en bij de 2e 1 x per dag een tabletje (nuchtere waarde steeds tussen 0,1 en 0,5 te hoog). 
Zouden zwaardere kindjes worden. 
De eerste geboren bij 39 + 3 was 2785 gr en 48 cm. Een meisje. 
De tweede 3,5 jaar later geboren bij 39 + 3 was 2785 gr en 48 cm. Een jongen. 
Beide exact hetzelfde dus absoluut niet groot. 
Mijn advies: laat je niet te gek maken. 

Hier ook een baby die te groot is! Ik heb met week 33 de eerste groei echo gehad. Daar kwamen ze achter dat die een te groot buikje heeft. Aan hand van die groei echo heb ik de dag daarna gelijk de suikertest gedaan. Nuchter had ik de waarde van 4.1 en 2 uur na het drankje had ik 6.0 als waarde. Dus ik had geen zwangerschapssuiker! Met week 35+6 hebben ze nog een keer de groei echo gedaan. Buikje was nog steeds aan de grote kant! Vrijdag met 40+2 ben ik naar de gynaecoloog gegaan voor een extra controle! Ik had nog genoeg vruchtwater, hartje klopte mooi en meneer was gewoon helemaal groot volgens de gynaecoloog! Dus hebben wij nu voor dinsdag 24 december een afspraak staan om ingeleid te worden! Dan ben ik 40+6! 

Als je het niet vertrouwd gewoon een doorverwijzing vragen naar het ziekenhuis, het is altijd fijn als er iemand anders ook naar kijkt! 

Hier geen suiker, maar wel een groot geschatte baby. Hij lag steeds 1 tot 2 weken voor qua groei en werd op 3800 gram geschat bij 40 weken. Komtie, ik beviel met 41+2, dus had een reus verwacht. Hij woog 3500 gram en is tot op de dag van vandaag een gezonde spriet. Qua lengte en gewicht ergens onderaan 't gemiddelde, maar wel in z'n eigen lijntje. Ze kunnen er dus ook flink naast zitten. 

Terug
Bovenaan