baby toetjes welke toetjess gebruiken jullie?

Volle melkproducten zijn prima, worden zelfs als opvolging van borstvoeding gebruikt dus niets mis mee. Persoonlijk zou ik niet voor vla kiezen i.v.m. suiker....

Vla was misschien niet zo'n handige in het rijtje om te noemen, maar helaas kun je het naderhand niet meer wijzigen hè!
Wij geven nu sinds een maandje af en toe vla (hij is nu ruim 16 maand) en wij hebben een klein onderdeurtje dus die kan het qua suikers nog wel hebben
Tot een jaar zowiezo heeft hij weinig anders gehad dan gewone zure volle yoghurt zonder zoetmakers. Keertje volle kwark dat wel maar ook sinds een paar maand af en toe met aardbei ofzo....
Wat ik nog wel eens deed was als hij van een potje fruit niet alles had opgegeten bewaarde ik dat voor in de yoghurt, had hij weer eens een ander smaakje!
Maar vaak gaat bij hem toch de voorkeur uit naar zure yoghurt!
Zou er niet teveel bij in doen, want als het om de suikers gaat is roosvicee ook een beste bijdrage!

Groetjes Saskia

quote: esther36 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2009 12:39:37'));

Mijn dochtertje is 6,5 maanden oud Jessica ...

Maar moeders, ik kan haar dus wel volle yoghurt geven met evt een beetje roovicee of diksap??

Groetjes Esther

Ja hoor. Kinderen die geen verhoogde allergiekans hebben mogen vanaf 6 maanden een deel van hun zuivel in de vorm van aangezuurde zuivel zoals yoghurt, kwark, biogarde en karnemelk krijgen.
Niet zure zuivel, zoals vla en dagmelk kan vanaf 9 maanden.

Het is echt onzin om geld te verspillen aan dure toetjes die speciaal voor babies zijn. Gewoon pure yoghurt is prima. Je kunt het wat verdunnen met water om te laten drinken of voor de smaak kan er ook wat nutrix of fruithap door. GEEN magere zuivel geven, maar (half)vol!

dames ik was er niet ik heb nu gelezen ik wa sbeetj e verkouden ik geef haar yogoline nestle ik mag ook magere yoghurt gefen he bij de turkse yoghurt heb ik gevraagd is veel vet zei de cb magere yoghurt beetje verdunnen met water en een toetje er zijn ook speciale toetjes bij c100 wel duur hoor en ze adviseerden mij vanwege in de danoontjes zitten veel eiwit in normale die wij ooke ten van babytoetjes weinig.maar ja ze worden van allebij groot ik geef geen vla deed ikook bij me zoon toen hij 2 jaar was of zo
liefs adama
bedank voor jullie alle mening

Het CB adviseerde me vanmorgen GEEN MAGERE YOGHURT. Wel halfvolle of volle yoghurt. De bestaande toetjes bevatten even goed teveel suiker ook al staat er op; geen toegevoegde suikers.

Gr Esther

Hoi dames,

toetjes zijn in principe niet nodig (ook niet voor ons volwassenen). Wij Nederlanders hebben dat als extraatje bedacht. Aangezien ik een man heb, die erg op zijn toetjes gesteld is, eten we allemaal maar mee (wat vervelend.... ).
Lars vind yoghurt met een beetje diksap prima. Soms verdun ik dit met een beetje van zijn melk, zodat hij het uit een tuitbeker kan drinken. Ook kwark gaat er bij hem prima in.
En inderdaad: aan de kindertoetjes is helaas erg veel suiker toegevoegd (hoe bedenken ze dat toch!?). Die krijgt onze meneer dan ook sporadisch als extra extraatje.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan