baby van 5 weken uit logeren

Onze dochter is nu 5 weken en oma vraagt of ze deze week bij hun mag komen logeren.
Klinkt wel erg lekker om weer eens   een nacht door te slapen maar ik vraag me af of het niet te vroeg is om met 5 weken al uit te logeren.
Wat vinden jullie daar van??

Gr Desiree

Hoi,

ik zou het persoonlijk niet doen. Zeker als je kleintje s'nachts nog wakker wordt. Dan is het toch het fijnste om door je eigen mamma of pappa getroost te worden in je eigen bedje.  Je baby is nog zo klein en moet nog aan zoveel dingen wennen. Ik vind persoonlijk dat je een baby niet zomaar kan uitlenen. Succes met je keuze.

Groetjes van marloes

Wij hebben het ook gedaan, hij was ook iets van 5 á 6wkn.
Het is idd heerlijk om door te slapen, maar ik was al erg vroeg wakker hoor... 7.-00!
Ik wou naar hem toe!!
Dylano sliep met 6wkn al door, dus zal het wel met 6 wkn geweest zijn.
Persoonlijk vind ik dat je er niet vroeg genoeg bij kan zijn, met meenemen naar andere plekken, en ze daar laten slapen.
Anders slapen ze nooit ergens anders, alleen maar in dr eigen bedje.
Maar de meningen zijn hierover verdeeld.
Succes met je beslissing.

Voel je vooral niet schuldig tegenover je ukje!!

Groetjes Debby.

Doe vooral waar jij jezelf goed bij voelt!
De oudste is pas bij oma gaan logeren toen ze al ruim 1,5 jaar oud was. Voor die tijd kon ik haar niet loslaten. Overigens slaapt ze erg goed bij oma, andere plekken weet ik niet, maar dat vind ik ook niet nodig.
De tweede daarentegen heeft al met 4 weken bij oma geslapen. Na 4 weken bijna geen slaap en nog eentje die ook aandacht wilde en een rustig nachtje, was ik om en heeft ze bij oma gelogeerd.
Hoewel ik het heerlijk vond om door te   slapen, voelde ik me wel schuldig tov mijn kleintje en wist ik niet hoe snel ik haar weer op moest halen.
Nu gebeurt het alleen nog maar bij uitzondering.
Ik zie het niet als uitlenen overigens; het kan maar even nodig zijn om bij te tanken. Even energie opdoen, zodat je weer volop moeder kan zijn daarna.
Sil

Zoals iedereen al voor me zei; lekker dát doen waar jullie je goed bij voelen.
Ik kon het niet met 5 weken.. ondanks de slapeloze nachten (kiss-syndroom/huilbaby)

Na 3,5 maand zat ik er doorheen en heb "het" gedaan. Ik moet je eerlijk bekennen; Het was héérlijk!! En ja.. ook hier om 8 uur gewassen aangekleed en met een bakkie koffie al op. Maar dat is normaal

Groetjes Debby mv B'Elanna

sorry maar ik zou bij het idee alleen al helemaal gek   worden, een baby van een paar weken een hele week te moeten missen, nog niet een dag zonder mama hoor.
Zal wel persoonlijk zijn ik weet dat er meer mensen hun kind snel ergens laten logeren, maar mij niet gezien.
Het zou ook niet eens gekund hebben want ik gaf borstvoeding dus ik kon helemaal niet zo lang van mijn kind af en sorry hoor met alle respect maar volgens mij heeftde natuur het ook zo bedoelt.
Mijn kinderen zijn 3 en 1,5 en nog moet ik er niet aan denken ze een week te moeten missen.
een baby van een paar weken hoort naar mijn mening niet meer dan een paar uur zonder de moeder te zijn.
groeten Martine

Hoi Desire,

Mss is het een idee om (als het mogelijk is en je te veel twijfelt) je samen naar je moeder toe te gaan en de kleine bij je moeder op de kamer te laten slapen.
Dan kun je als het moet alsnog naar haar toe en het anders aan je moeder overlaten.

Heb naar eigen ervaring ondervonden dat dat ook prima werkt zonder je schuldig te hoeven voelen dat je kleine even onder de hoede is van oma en toch ben je er zelf ook bij.

MVG Marijkes mama

quote: Martine1404 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-10-2007 19:22:39'));

Het zou ook niet eens gekund hebben want ik gaf borstvoeding dus ik kon helemaal niet zo lang van mijn kind af en sorry hoor met alle respect maar volgens mij heeftde natuur het ook zo bedoelt.
Mijn kinderen zijn 3 en 1,5 en nog moet ik er niet aan denken ze een week te moeten missen.
een baby van een paar weken hoort naar mijn mening niet meer dan een paar uur zonder de moeder te zijn.

Martine: veel moeders willen wel BV geven, maar om de 1 of andere reden gaat het niet altijd zoals jij zou willen.
Mss hoort het zo, maar je vergeet ff dat het niet altijd gaat zoals JIJ zou willen.
Je praat wel heel makkelijk vind ik.
Wat betreft een baby van een paar weken uit logeren doen? Daar zijn uiteraard de meningen over verdeeld, maar als je er aan toe bent waarom niet'?
NIet iedereen is hetzelfde, ander zag de wereld eruit hé?!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan