baby van 5 weken uit logeren

Hey Dames

Bedankt voor jullie reacties maar ik wil toch even wat kwijt.

Op de eerste plaats gaat onze meid niet een hele week uit logeren 1 nacht vind ik al genoeg voor een baby van 5 weken.

Ik heb haar dus ook een nachtje naar oma gedaan en ik was heel erg blij dat ik haar smorgens weer kon gaan halen.
Mijn moeder zei dat ze de hele nacht goed had geslapen en om 5 uur wakker was geworden om te eten dus vond ik dat het beter gign dan in haar eigen bed want daar duurde het heel lang voordat ze eindelijk sliep en dan werd ze ook nog steeds wakker.

Ik heb er geen spijt van dat ze is gaan logeren maar ik kan niet zeggen dat ik zelf heb bij kunnen tanken want ik miste haar wel heel erg .

Ik denk nu ook niet dat je een baby te kort doet als ze zo vroeg al gaan logeren maar dat moet iedereen voor zich weten.

Voor degene die 5 weken echt te vroeg vinden hoop ik niet dat jullie mij nu zien als een slechte moeder die haar kind al zo vroeg ergens anders laat slapen.

Gr Desiree

Beste Desire,
Ik denk niet dat iemand jou als slechte moeder ziet hoor! En als dat wel zo is, dan zegt dat toch meer over die persoon dan over jou?
Niemand kan jouw situatie beoordelen, dus niemand mag ook over jou oordelen.

Wel jammer dat je niet even hebt kunnen bijtanken. Mijn ervaring is dat het de tweede keer veel beter ging, maar ik weet niet of er bij jou een tweede keer komt.

Ik hoop dat je je niet teveel aantrekt wat anderen zeggen, het belangrijkste is hoe jij er over denkt.
Groetjes Sil

Hoi Desiree

tja, de 1e keer is het moeilijkst... en ik was toen ook niet uitgerust.
Het helpt wél om een bepaald patroon te doorbreken, zoals je zelf al aangaf.

De 2e en daarop volgende keren zal het steeds makkelijker gaan (voor mama ;)
Want 9 van de 20x hebben die ukkies het toch wel naar hun zin bij opa en oma.

En je ook niets aantrekken van anderen over een 'slechte' moeder zijn betreft.
Dat ben je dus niet!

Groetjes Debby

Wat ik al elders schreef: als een baby van die leeftijd z'n natje, droogje en knuffels krijgt, is ie al tevreden. Of mama, papa, opa of oma dat doet, dat zal hem geen moer kunnen schelen. Dat komt later pas, dan krijg je die verlatingsangst. En trouwens, ook dan moet het kunnen hoor, daar leren ze ook weer van. Ik ben ook een voorstander om je baby vroeg te laten wennen om op andere plaatsen te slapen.
En, ik schaam me haast om te zeggen dat ik dus totaal nooit geen moeite heb gehad om m'n kinderen achter te laten...héé'rlijk vind ik het!!! Zelfs een baby van 5 weken oud. Nu moet ik zeggen dat we het ook bijna nooit doen, als het twee keer per jaar een nachtje is... maar overdag ook heb ik géén moeite, ook niet toen ik voor het eerst weer moest werken, ik ken die gevoelens niet. Ik werk in het onderwijs, waar je dus zowat het hele jaar vakantie hebt...en ook dan breng ik ze een dagje (ipv drie dagen) naar het kdv, lekker een dagje voor mezelf!!! En ik doe mijn zoontje er alleen maar een plezier mee. Mijn dochtertje vind het ook wel best.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen er aan denken om hun pasgeboren  schatje nu al uit logeren te doen!

wees blij dat je je kindje lekker bij je kunt hebben!

JA, EN GEBROKEN NACHTEN, WEET JE VAN TE VOREN HE!
 JE BENT ECHT NIET DE ENIGE!!!

en dat al na 5 weken...   sommige blijven 7maanden   elke nacht komen, veel succes als je nu al bij moet tanken

Hoi,

Ik wilde niet reageren maar vanwege  de reactie van mamalinda doe ik het toch...

Ook al moet ik er nog niet aan denken om onze dochter uit logeren te brengen kan ik het me heel goed voorstellen dat je het wel fijn vind.
Onze dochter is 4 maanden en slaapt sinds een  een paar nachten  redelijk door, voor die tijd werd ze ook 4 a 5 keer per nacht wakker en wilde dan haar speentje dus ik bleef maar lopen... (hopelijk is dat nu dus over)
Ik heb er ook vaak zat over gedacht hoe fijn het zou zijn om 1 nacht helemaal door te kunnen slapen.
Ik vind het dan wel erg jammer dat er zo'n reactie komt omdat ik zeker weet dat iedere moeder dat weleens heeft.

Heel vaak vragen mensen hoe het gaat en als ik dan zei dat ze weer 4x wakker was geweest 's nachts kreeg/krijg ik ook de reactie, tja dat weet je  van tevoren en je zal weten dat ze er is...
BELACHELIJK! je weet niet van tevoren hoe het is om iedere nacht heen en weer te lopen voor een speentje en ik weet ook wel dat ze er is zonder dat ik er 's nachts uit hoef...
En je maakt mij niet wijs dat er moeders zijn die nacht na nacht vrolijk opstaan en denken wat fijn dat ik mijn kindje weer zie midden in de nacht...

Kortom, ik vind het goed van je dat je het hebt gedaan! Jij blij, oma blij, en je kindje heeft er vast weinig van gemerkt dus die ook blij, geen probleem toch!?
Wat mij betreft ben je pas een slechte moeder als je iets doet ten nadele van je kind en een nachtje logeren lijkt mij niet in dat rijtje passen...

Groetjes Carin.

quote: mamalinda2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-11-2007 20:00:12'));

Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen er aan denken om hun pasgeboren  schatje nu al uit logeren te doen!

wees blij dat je je kindje lekker bij je kunt hebben!

JA, EN GEBROKEN NACHTEN, WEET JE VAN TE VOREN HE!
 JE BENT ECHT NIET DE ENIGE!!!

en dat al na 5 weken...   sommige blijven 7maanden   elke nacht komen, veel succes als je nu al bij moet tanken

Mamalinda, je kunt ook téveel gefocust zijn op je kindje. Het is heel gezond dat je ook zonder je kindje kunt.
Trouwens een onvolwassen reactie zo, maar goed dat heb je zelf ook wel door denk ik.
En als je  dat nog niet wist: niet ieder mens is hetzelfde, dus wat jij aankan is bij een ander al misschien de grens....misschien bij jij een supervrouw................................

Terug
Bovenaan