Baby vasthouden door kraamvisite

Qua hechting zou ik echt niet bang zijn. Baby herkent jullie geur en stem echt wel. 
Ik zou vooral naar je baby kijken. Er zijn kleintjes die er overprikkeld van raken, maar ook baby's die er heel chill onder zijn.

Wij hebben dat gedaan. De eerste 10-12 dagen hebben alleen wij hem vast gehouden, omdat wij ons daar goed bij voelde en nog even in onze bubbel wilde zijn. Daarna begonnen met ouders en broers en zussen. Daarna pas uitbreiden

Als ik een tip mag geven geef een kraam feestje na een paar weken 
hoeft niet al te duur te zijn en heb je alles en iedereen op 1 dag bij elkaar baby in een draagdoek zo vragen mensen ook niet of ze je kleintje vast mogen houden 
echt de eerste week na de bevalling is al zo mega intens ik was trouwens ook mega ingeknipt en zat helemaal niet op visite te wachten vond het heerlijk tuurlijk waren er wel een paar familie leden/ vrienden geweest 
maar op het kraam feesten 3 weken later kwam echt iedereen 
Ik had bij Mn geboorte kaartje losse kleine uitnodigingskaart kaartjes toegevoegd zo groot als een visite kaartje met daarop locatie en datum van het kraamfeest 

Ivm prikkels en gewoon mijn gevoel hebben we t ook niet gedaan. Ik wilde de eerste 3 weken ook nog geen kraambezoek. Ik wilde zelf met mijn man wennen aan ons kindje en hij aan ons. Wel onze ouders enzo maar die hebben hem ook niet vast gehouden. 
Doen wat je zelf wilt, en als je het aan je kraamhulp aangeeft dan kan zij je daar ook bij helpen bij bezoek. (Als je het zelf lastig vind te zeggen)

Ik hoor van vele ook dat kraamfeest. Zelf niet gedaan maar wat vele dan ook doen is baby in een draagdoek en dan kan je mensen laten piepen maar hoeven ze hem niet aan te raken.

Is natuurlijk ook afhankelijk van de situatie na de geboorte. Van ons mag kraamvisite wel de baby vasthouden, geen probleem. Tenzij het niet zo goed gaat baby erg onrustig is/ eindelijk slaapt ect.  Maar dat zien we dan op het moment wel. 
Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt dat is het belangrijkst :) 

Nou fijn dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt! Ik vind het ook echt heel moeilijk! Ik wil liefst dat alleen mijn familie hem vasthoudt en verder niet. Mijn moeder gaat ook gegarandeert zoveel mensen uitnodigen op kraambezoek terwijl ik daarop tegen ben.. en dat zijn echt van die mensen die zich overal mee bemoeien en hem willen aanraken. (Waar ik dus echt op tegen ben). Ik ga daarom ook goed duidelijk aangeven dat dit mijn wens is. Want ten slotte ben ik de moeder. 

Dat is hetzelfde verhaal met social media, ik ben er echt op tegen om foto’s van me baby daarop te zetten. Maar me familie kan niet wachten om dit te kunnen doen.. erg lastig.. tips?

Liefs een aankomende moeder (28w)

[quote quote=10205119]Nou fijn dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt! Ik vind het ook echt heel moeilijk! Ik wil liefst dat alleen mijn familie hem vasthoudt en verder niet. Mijn moeder gaat ook gegarandeert zoveel mensen uitnodigen op kraambezoek terwijl ik daarop tegen ben.. en dat zijn echt van die mensen die zich overal mee bemoeien en hem willen aanraken. (Waar ik dus echt op tegen ben). Ik ga daarom ook goed duidelijk aangeven dat dit mijn wens is. Want ten slotte ben ik de moeder. Dat is hetzelfde verhaal met social media, ik ben er echt op tegen om foto’s van me baby daarop te zetten. Maar me familie kan niet wachten om dit te kunnen doen.. erg lastig.. tips? Liefs een aankomende moeder (28w)[/quote]
Ik zou daar wel duidelijk over zijn naar je naaste familie. Je kraamtijd kun je niet over doen, dus het is fijn als het gaat zoals jij hebt bedacht. 
Als je echt niet wilt dat mensen foto's van je kindje op social media zetten, zou je misschien een extra (klein) kaartje bij het geboortekaartje kunnen doen met dat erop? Gebeurt bij bruiloften ook veel. 

Terug
Bovenaan