Baby vasthouden door kraamvisite

Sorry ging iets mis:
De eerste dagen hebben we mijn zoontje ook alleen zelf vastgehouden. Was een tip van verloskundige in ziekenhuis en ook van omze kraamhulp. Dit ivm prikkels, ze liet het aan ons, maar we zouden er snachts spijt van kunnen krijgen haha ?
Daarna alleen naaste familie (opa’s, oma’s, ooms tantes). Na 2 weken pas het eertse kraambezoek ontvangen van beste vriendin en beste vriend. Na 3 weken kwam de rest. Dit is eigenlijk vanzef zo gelopen, maar zijn we achteraf heel blij mee!
Social media: ben hierin heel duidelijk wat je wilt! Mijn vader zette meteen toen we de eerste foto stuurde (zoontje net 1,5 uur oud) op facebook. Ik had niet eens de kans mijn vriendinnen zelf in te lichten. Ik ben hier erg boos over geweest en heb mijn vader gezegd dat hij de foto eraf moest halen en dat ik niet wil dat mijn kind op intrrnet beland! Ik heb zelf geen social media en heb er ook helemaal niks mee. Gelukkig vanuit mijn ouders wel begrip hiervoor.

Nou schrik wel beetje dat je zegt dat je meoder kraamvisite gaat uitnodigen waar jij geen zin in hebt. 
Het is jou kind. Punt uit. Als jij dat niet wil dan komen ze niet. Ze zien t kind vast wel een andere keer als hij of zij wat ouder is! Niet doen om te please hoor! 
Nu ben ik miss wel wat extremer dan andere maar van mij hoefde bijv. Familie die je af en toe bij een ander op verjaardag ziet niet te komen. Zo in dubio gezeten om een geboortekaartje te sturen, want men ziet dat vaak als uitnodiging. Dus het toch niet gedaan, die mensen komen alleen maar aapjes kijken. Normaal zouden ze ook niet bij me over de vloer komen. 
Daarnaast hadden wij op het kaartje ( thanks to mijn kraamhulp die me het laatste setje gaf) gezet dan we voorlopig nog geen bezoek wilde ontvangen. 
Sociale media hebben wij heel duidelijk naar iedereen dat we niet willen dat ons kind daarop komt. Ik post soms op Instagram een foto zonder zijn gezicht maar voor als nog het is mijn kind dus als ik wel 1 zou posten is dat mijn keus.
Maar echt volg je gevoel, als je t niet wil, niet doen en heel duidelijk zijn. Het is jou kind!

Ik wou dat niemand mijn kind vasthield de eerste dagen. De kraamhulp gaf m even aan oma na 2/3 dagen omdat ze mij moest helpen en ik was boos. Ik wilde het absoluut niet hebben. Later mocht oma en opa m vasthouden maar dan was hij savonds heel geprikkeld dus daar zijn we ook weer mee gestopt. Doe wat jij denkt dat goed is. Het is jouw kind..

Onze hele generatie is vast gehouden door kraamvisite en we hebben er allemaal niet onder geleden.
Daarbij ruikt een baby wie zijn moeder is. En kraamvisite is sowieso neem ik aan niet 24/7 op bezoek. Dat je je kind niet door iedereen laat vasthouden oke maar toch wel even door mensen die dicht bij je staan zoals je eigen ouders. 

Hier mocht iedereen haar vasthouden die daar behoefte aan had, behalve wanneer ze sliep. Onze dochter vond dat zelf ook prima, raakt niet snel overprikkelt oid, en 't is echt een mamas kindje hoor. Hechting is totaal geen probleem 

Ik heb mijn zoontje ook niet iedereen laten  vasthouden hoor  echt maar ene aantal mensen.  Niet door het hechten maar door de prikkels  die ze krijgen. Mijn zoontje  was hier ook heel gevoelig voor. Dus wij hadden  als andere hem hadden vastgehouden een overprikkeld kindje.
Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen dus ?

Wij hebben onze kleine man de eerste maand zoveel mogelijk alleen zelf verzorgd en vast gehad.  
Eerste week ging dat niet helemaal ivm geelzucht. Maar na thuiskomst besloten voor z'n rust en hechting afhoudend te zijn met het geven aan visite. Dit wilde we in principe al vanaf t begin. (Besluit van voor z'n geboorte dus)
De visite vond dat maar in enkele gevallen n dingetje. De rest had begrip voor ons standpunt.

Terug
Bovenaan