Baby vasthouden

Ik had hetzelfde de eerste weken en heb dit toen ook met de verloskundige besproken. Die zei: geef desnoods mij maar de schuld en zeg maar dat het niet mag van mij. Dat zou je ook nog kunnen zeggen mocht de oma van je man moeilijk doen. 
Inmiddels is mijn zoontje 16 weken en heb ik er totaal geen probleem meer mee. Ik merk dat hij continu op zoek is naar nieuwe prikkels en veel nieuwe dingen wil ontdekken en zien dus nu is het eigenlijk juist heel fijn als mensen hem vast willen houden. Dan hoeven wij hem ook niet continu bezig te houden. 
 
Je kunt overwegen ( dit overweeg ik zelf namelijk nu ook) om op de geboorte kaartjes alvast wat richtlijnen aan te geven.
Zoals bijvoorbeeld dat je wilt dat mensen hun handen wassen voordat de baby aangeraakt word.
Of dat iedereen mag komen kijken maar de baby het lekkerst ligt bij papa en mama.
De baby is ook geen attractie of speelgoed dus ik begrijp je heel goed dat je niet zomaar wilt dat iedereen de baby vasthoud.
Succes!
 
Hi! Ik heb een dochtertje van 4 maanden, we hebben veel bezoek ontvangen. Wanneer het bezoek binnen kwam zorgde ik er meestal voor dat mijn dochter in de box lag. Dan pakken mensen haar niet zo snel.
En denk maar zo: je kunt nog altijd Corona als excuus gebruiken ;-)
 
Wij hadden de afspraak dat we de kleine in principe zelf vasthouden. En als het bij ons beide goed voelde dan wisten we met een knikje of we de kleine even mochten afgeven aan bijvoorbeeld oma of opa. Door corona vonden we het wel even spannend en we hebben rustig de tijd genomen om er een goed gevoel bij te krijgen ☺️ was de perfecte oplossing en iedereen vond het prima in onze omgeving. (Okee, soms vonden ze het wel jammer maar ze hadden respect voor onze keuze en de manier waarop wij er mee om gingen ☺️)

Persoonlijk denk ik dat je het al vlot voelt als jullie kleintje er is ☺️ gewoon je moederhart volgen... Wat mij ook hielp was toen ze er net was het eens met de kraamhulp bespreken... Maja wij hadden ook een top kraamhulp ?
 
Terug
Bovenaan