Baby vind badderen en douchen vreselijk

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter van 2 maanden gaat zo ongeveer 1 tot max. 2 keer per week in bad. Ik was haar wel elke dag met een washandje.</p><p>Ze vind het zoiezo niks dat schoonmaken, maar badderen vind ze wel echt vreselijk! Zodra ze water voelt begint ze te krijsen, maar dan ook echt krijsen!..</p><p>Nu las ik dat babytjes die badderen niet leuk vinden het vaak wel fijn vinden om te douchen, dus vandaag geprobeerd, maar dit resulteerde ook in een drama..</p><p>Hebben jullie tips?</p><p>Of moet ik het gewoon vaker doen zodat ze er aan went of werkt dat niet zo?</p><p>Het liefst doe ik haar dagelijks gewoon in bad, omdat ze best zweterig is en veel melk knoeit tijdens het drinken..</p>

Wellicht helpt het om te gaan knuffelzwemmen. Zodra ze de eerste vaccinatie heeft gehad mag dat. Ik merkte heel snel een ommekeer toen we dat zijn begonnen. Samen in het water zijn op een leuke manier zonder al het gewas. En daarnaast misschien inderdaad wat vaker doen. Het zal even wennen zijn. 

Ik denk dat sommige baby'tjes het gewoon niet leuk vinden. Kindje van een vriendin vond het ook vreselijk terwijl zijn broertje het gelijk fijn vond. Na een paar maanden ging hij het wel waarderen! Ik denk dus dat het vanzelf komt.
Mijn dochter vindt het vanaf dag 1 al lekker. Maar hier is douchen ook geen succes ?

Mijn dochter is 2 maanden geleden 4 geworden maar ze vindt douchen nog steeds vreselijk moet zelfs 2x in de week naar mijn ouders fietsen omdat ze daar in bad kan. Ik hoop voor jou dat het een kwestie van wennen is en inderdaad misschien om de dag in bad doen maar dan inderdaad niet elke keer met zeep of een minimale hoeveelheid. 

Hallo! Een tip maar dit kan alleen als je een bad hebt waar je zelf in kan?
en het kan alleen als je samen net je partner bent 
je gaat in bad zitten met opgetrokken benen je legt een grote handdoek in je schoot maakt deze lekker nat met warm water hou de douche kop van het bad aan leg je kindje in de handdoek op je schoot vouw deze dicht als en dit bedoel ik niet rasicitiesch maar als een boerka dus ook over het hoofdje dus je ziet eigenlijk allen maar het gezichtje van de baby 
en ga dan rustig met de sproeier over je kindje heen ook over heg hoofdje waar de handdoek zit 
nouuuu dat is genieten echt! 

Hier was het in het begin ook echt niet leuk. Sinds dat hij 3 maanden is gaat het beter. Badje gaat fijner dan de douche. Stap voor stap hem onder water brengen. In de douche komt het toch "harder" binnen denk ik, die stralen en al dat geplens. Wij doen hem het liefst in bad. Misschien dat het over een tijdje wat makkelijker gaat, net als bij ons :)

Terug
Bovenaan