Baby vind badderen en douchen vreselijk

O en op welk moment doe je je kindje in bad? Wij deden het eerder net voor het eten maar dan was het drama omdat hij honger had.. misschien kun je daar nog iets in proberen? 

Mijn dochtertje vind in bad gaan geweldig. Ze is nu 16 maanden en als ik zeg je gaat in bad, weet ze niet hoe snel ze naar de badkamer moet gaan. 
Gebruik je een badje of een tummy tub? Ik had een tummy tub en dat vond ze al vrij snel lekker en ze ontspande dan ook echt. Verder ben ik vanaf dat ze 4 maanden oud was met haar gaan babyzwemmen. Geen idee of dat ook positief effect heeft op het in bad gaan. 

Mijn dochter vond het de eerste 3-4 maanden ook vreselijk. Is nu bijna 6 maanden en nu vindt ze het ineens heerlijk. Al blijft afdrogen en aankleden een strijd, dat vinden ze nou eenmaal niet leuk.
Ik herken dit ook nog van mijn oudste dochter. Als ze ouder worden, gaan ze her vaak wel leuker en lekkerder vinden. Niks om je zorgen over te maken denk ik. Hier gaat de jongste ook maar 1-2x per week in bad, zo vies worden baby's toch nog niet!

Mijn dochter vond het de eerste 3-4 maanden ook vreselijk. Is nu bijna 6 maanden en nu vindt ze het ineens heerlijk. Al blijft afdrogen en aankleden een strijd, dat vinden ze nou eenmaal niet leuk.
Ik herken dit ook nog van mijn oudste dochter. Als ze ouder worden, gaan ze her vaak wel leuker en lekkerder vinden. Niks om je zorgen over te maken denk ik. Hier gaat de jongste ook maar 1-2x per week in bad, zo vies worden baby's toch nog niet!

Hallo,
Herkenbaar van toen onze dochter zo klein was.
Hoe warm doe je het water? Wij zijn er achter gekomen dat ze het water op die leeftijd dus niet op 38,5 wilde maar rond de 37,5.

Toen we dit hadden geprobeerd, was het huilen ineens voorbij.
Succes.

Hier was het precies hetzelfde. Bij ons was de oplossing een tummy tub! Vanaf dat moment kon onze kleine ontspannen en daadwerkelijk genieten van baddertijd. Stuk behaaglijker voor die kleintjes. Ik zou je echt adviseren dat eens te proberen!!

Uiteindelijk is het hier helemaal goed gekomen en vindt mijn baby badderen nu echt fijn!!! 

Wat hier helpt is de overgang van de "koude" omgeving naar het warme badje te verkleinen. De kamer waarin we onze dochter in bad doen is lekker warm (het badje past niet in de badkamer). We zorgen dat de handdoek op het aankleedkussen lekker warm is (alles op de verwarming). We houden met warme hydrofieldoeken haar beentjes of borst lekker warm. Dan in bad. En dan leggen we de handdoek van het aankleedkussen, de handdoek waarmee we haar uit bad halen, de hydrofieldoeken en haar kleertjes op de verwarming. Zo blijft ze op temperatuur en is er nergens een koud/warm schok. Zo hebben we in het begin aan gepakt nu is dat niet meer nodig en heeft ze de grootste lol in het badje. Ik hoop dat je er iets mee kan! 
Groetjes, Susanne 

Terug
Bovenaan