Baby vind badderen en douchen vreselijk

Ik heb een stoel onder de douche gezet en dan zit ze op schoot. Op me schoot leg ik dan een hydrofiel doek zodat het niet glibberig is. Langzaamaan doe haar ik haar dan verder onder de straal. En ik praat de hele tijd tegen haar, dat lijkt haar rustig te maken. Vertel het ook als ik haar haartjes ga uit spoelen en natuurlijk snapt ze de woorden niet maar het helpt mij dan in ieder geval zelf rustig te blijven als zij overstuur raakt. Ik heb het idee dat het helpt...

Hier hebben we inmiddels ook een groot bad en daar begint ze nu ook op haar gemak te zijn. 

Mijn zoontje vond het de eerste maanden ook vreselijk om in bad te gaan. Nu is hij bijna 1 jaar en vind hij het heerlijk en erg leuk! Komt goed ?

Mijn mannetje vond het in eerste instantie ook niet zo geweldig. Rond drie maanden werd het beter. Nu hij vier maanden is kan ik zijn haar en gezicht wel gewoon afspoelen met de douchekop of hem meenemen onder de douche,.. maar eerst vond hij dat verschrikkelijk. Dus wie weet wordt het bij jullie ook wat makkelijker binnenkort?

Mijn zoontje van bijna 6 maanden vindt het pas een beetje leuk sinds een maand. Nu kan hij een beetje zitten in het bad (met hulp natuurlijk) en heeft hij oog voor bijv een badeendje of spatterend water. Het komt vanzelf dat ze het wel leuk vinden! Het ging hier ook beter om te douchen, maar dat vonden we dan vooral zelf handiger (hij zette het ook wel eens op een krijsen hoor). Maar hier werkte het onder de douche wel om hem dicht bij je te houden, en stil te blijven staan onder het warme water.

Mijn zoontje vond in bad gaan ook vreselijk,
Heb met 4 maanden een douche stoeltje gekocht, en dat is echt een aanrader !

Terug
Bovenaan