Babykamer bijna klaar :-)

Ik geloof dat maatje 50 maar heel kort te dragen is. Sommige babies schijnen bij de geboorte al gelijk in 56 te stappen. Ik heb maar 1 pakje maat 50 gekocht. Als dat te weinig is kopen we t wel bij.......

Heerlijk, die fris gewassen babykleding. Net teruggekregen van mijn lieve schoonmama die alles heeft gewassen en gestreken. Echt super lief!

Ik doe gewoon alles in de kast, maar de kleine uk heeft ook een grote kast, hihi. Volgens mij doen ze ongeveer 2 maandjes met maat 50/56. Maatje 62 is volgens mij van 2-4 maanden ongeveer.

Hier ook nog 1 die eerst naar een andere kamer moet verhuizen. Ik heb al wel een 2e wagen gekocht. De rest van de babykamer hoeft alleen een sopje en opnieuw ingeruimd te worden. Dus nog wel even de tijd. Maar ik krijg het ook aardig op mijn heupen nu.

Het is heel lastig te zeggen hoe lang ze met maatje 50 doen. Ik weet wel dat mijn eerste met 6 weken in 62 moest kleden. Hij was echt niet groot bij de geboorte (50 cm een 3310 gram precies gemiddeld) maar hij groeide zo hard. Hij is nu bijna 11 maanden en gaat al in maatje 86. Tot maatje 74 heb ik echt maar een paar weken van de kleertjes kunnen genieten. Die zijn dus nog zo goed als nieuw. Sla dus niet teveel in.

Ik ben nog druk met het verven van de kamer van oudste dochter :)

Zij verhuist naar boven, de jongste nu verhuist naar haar kamer(die we ook nog moeten verven) en de baby gaat op de kamer van jongste dochter. Ik heb alleen de afgelopen dagen door drukte met werken en bekkenklachten weinig uitgevoerd. Misschien ga ik vanmiddag het kozijn weer schuren en verven, kan manlief vanavond de muren doen.
Maar eerst nog met de dames naar Hattem toe, naar een bakkerijmusem, lekker sneeuwpoppen en ijsschotsen bakkken.

en qua nesteldrang: ik ben nu wel heel druk met het uitzoeken van het geboortekaartje, gisteren eindelijk een leuke gevonden, een hele mooie met een klein grapje erin, dat je pas ziet als je heel goed kijkt. Ik moet nog een adressenbestand aanleggen en dan kunnen we het kaartje pas gaan bestellen... Verder, schoonmaken? hmmm. niet mijn favoriete bezigheid. Ik denk dat ik begin april samen met mijn moeder door het huis heen jaag. En jongste dochter gaat vanaf volgende week drie weken lang een ochtend 'oefenen' op school, dus ik denk dat ik dan maar eens een sop door het huis heen haal...

Terug
Bovenaan