Babykamer + kleertjes

Hier heb ik alles de 1e keer op lage temp gewassen met eigen wasmiddel.
Puur om dat winkelluchtje eraf te krijgen.

En als ik zwanger ben vind ik strijken leuk... vraag me niet waarom haha maar het is nu eenmaal zo, dus alles werd gestreken.

En zo erg... ik werd gewoon gelukkig als ik dan in de commode keek en die net gestreken stapeltjes zag liggen :)

Hier ook 4 kids en van de jongste (4 maand) strijk ik nog steeds wel heel veel, maar dat is vooral omdat de dingen dan gewoon zachter worden/zijn en ik dat voor zijn kleine uk gewoon prettiger vind.
 
Ik ben juist een niet-strijker, dus hier wordt alleen het randje van het lakentje gestreken (omdat je dat steeds ziet) en de rest naar behoefte. Ik heb gemerkt dat als je was gewoon ophangt ipv in de droger, je bijna niets hoeft te strijken.
Overigens, hydrofielluiers nemen inderdaad meer water op als je ze niet strijkt, heeft te maken met dat je anders de vezels plat drukt of zoiets. Ik heb ze eigenlijk nog nooit gestreken, maar ze zijn ook helemaal niet kreukelig of zo. Het is maar wat je gewend bent. Mijn moeder streek ook de lakens in bed, nou daar begin ik echt niet aan hoor!
 
Ik heb alle witte was gewassen en op gehangen. Niet buiten maar binnen, omdat we vogels in de tuin hebben die telkens kakken anders blijf ik bezig haha.

Ik ben voorstander van strijken, maar ga idd de hydrofiele luiers niet wassen. Lakens ga ik wel strijken, vind ze gestreken mooier staan.

Bedankt voor alle reacties dames!
 
gewoon je eigen wasmiddel gebruiken en met je eigen was mee wassen. nieuwe spulletjes altijd eerst wassen voor j ehet gebruikt. Maar zoals al werd gezegd als je nu al antie allergie gaat gebruiken is de kans vrij groot dat je dat moet blijven gebruiken.
 
@Marije1978

Kan ik mijn strijk niet bij jou brengen dan? ;)
Ik heb een broertje dood aan strijken en ik moet er niet aan denken straks al die ieniemiene kleertjes te moeten strijken. Pfff
 
Terug
Bovenaan