babykamer? of bij ons slapen?

Een wiegje op onze kamer..
Wel zo makkelijk als ze wat jengelen of niet gaan slapen.
Inmiddels slaapt ons mannetje (nu 2weken) zonder problemen, wordt 1 keer wakker voor voeding, en dan moeten we toch naar zijn kamertje voor verschonen.. Dus hij zou wel naar zn eigen kamertje kunnen.
Maar zeker de eerste nachtjes is die wieg heel prettig! Ik heb hem overigens gewoon van Mp voor 50 euro..

Hier ook op onze slaapkamer in een wieg. Ideaal met voeden, verschonen of troosten. Ze zijn sowieso nog zo klein, alleen op een kamer vonden wij maar niks. Het is stille slaper, dus werden er eigenlijk ook niet wakker van.
Hij is nu 4 maanden en heeft vannacht voor het eerst op zijn eigen kamer geslapen. 

Ze slaapt nog steeds bij ons op de kamer. Ze is nu 10 weken oud. Ze gaat naar haar ledikantje als ze niet meer veilig in de wieg kan. 
Waarom? We hebben voldoende ruimte en een mooie grote wieg. Ook geef ik BV en leek het dus vooral heel praktisch. 
Ze slaapt echter al vanaf 2 weken door (half 11-11uur tot 6 uur) en de noodzaak ivm voeden is er dus niet.
Wij worden echter niet wakker van haar 's nachts. We vinden het fijner als ze soms wat moeite heeft met inslapen. Je springt je bed uit en je bent er al.
Zou het absoluut weer doen. Maar hebben nu echt een makkelijke baby. 

Hier inmiddels bijna 26 weken zwanger. Wij zijn bezig met de babykamer en die hoeft alleen nog maar ingericht te worden want hij is sinds gisteren klaar met schilderen. 
Wij hebben wel een wiegje gekocht zodat ze de eerste weken bij ons kan slapen. Maar zodra we het niet meer Willen of gewoon overdag dat ze op haar kamertje leert slapen is die mogelijkheid daar. 

Het ledikantje opmaken doen ik dus tegen het einde van de zwangerschaps en het wiegje wil ik al rond week 36 klaar hebben staan

Ik denk dat je hierin je eigen gevoel moet volgen wat voor jullie goed voelt.
En dat het allebei juist  is of die nu op de baby der eigen kamer is of bij  jullie. 
Wij hebben 6 weekjes  mijn zoontje bij ons op de kamer gehad omdat dat ook werd aangeraden dus daarna naar zn eigen kamer in zn eigen bedje en daar sliep die uiteindelijk veel beter.
Volg je gevoel?
En succes met de laatste  loodjes

Wiegje, liefst cosleeper want je moet nog zo vaak voeden in t begin.. of gewoon even geruststellen. Als er beter wordt geslapen is t ledikant top, maar als je regelmatig eruit moet wil je toch liever niet iedere keer naar de babykamer lopen lijkt me. 

Na een nacht op zijn eigen kamer in zijn eigen bedje.
Ik werd van elk kreuntje en zuchtje wakker! Daarna overdag in zn bedje beneden en 's nachts in zn bedje op zijn kamer.

Wij moesten 1 nacht in het ziekenhuis blijven, toen lag Femke bij ons. Daarna thuis vanaf de eerste nacht meteen op haar eigen slaapkamer gelegd. Ik slaap heel licht en wordt van ieder zuchtje wakker. Daarnaast krijgt ze flesvoeding, dus eruit moet ik toch. Wel slapen we tijdelijk nog op de logeerkamer, deze ligt naast haar slaapkamer. Zelf slapen we op zolder, dat vind ik dan wel wat te verveel. Ben bang dat ik haar dan niet hoor. 
Volg vooral je eigen gevoel hierin, en doe wat je zelf prettig vindt! 

Terug
Bovenaan