babykamer? of bij ons slapen?

Hoi,
Moeilijk he, luister echt naar jezelf hierbij.
Onze dochter sliep tot haar 6 weken in een wiegje bij ons op de kamer. Ik gaf toen ook nog borstvoeding.
Vanaf week 7 lag ze in haar eigen bedje (1 week bij ons op de kamer) en vanaf toen sliep ze in haar eigen kamer.
Ik vond het heerlijk, echt waar haha. Hoorde haar niet meer kreunen, draaien en noem maar op.
De eerste weken vond ik heel fijn om haar geluiden te leren kennen maar daarna waren we er beide aan toe. Ze sliep ook veel beter in haar eigen bedje.
Imiddels is ze een halfjaar en slaapt ze nog steeds super in haar bed.

mijn zoontje heeft 4 dagen op onze kamer geslapen en daarna naar zijn eigen kamertje. Wij vonden dat dat zijn veilige haventje moest worden en wij werden ook wakker vab elk geluidje. Het heeft zeker zijn voordelen vwb voeden en speentje geven, maar ik vond het ook belangrijk om zelf wat nachtrust te kunnen pakken en samen te zijn met mijn man. Voordeel vonden wij ook dat er 1 vd 2 uit kon gaan en de ander door kon slapen. Denk dat je op dat moment moet doen waar je je goed bij voelt. Wij werden gek aangekeken dat we dit deden, maar voor ons voelde dit het fijnst

Bij de eerste hadden we ledikantje op haar eigen kamer staan, totdat ze geboren was en toen wisten we niet hoe snel we het bedje naar onze slaapkamer moesten verplaatsen ? vooral ik dan.. haha
Bij de tweede wiegje aangeschaft en direct naast ons bed gezet. Ze heeft daar maanden in geslapen, totdat ze er echt niet meer in paste. Heerlijk zo'n kleine frummel vlak bij. Ook zo makkelijk met voeden.
Overdag sliepen ze in de box, wandelwagen of op de arm/ draagzak. 
Volg je gevoel 

Hier is mn dochter na 7 weken op dr eigen kamertje gegaan. Puur omdat ik er gewoon aantoe was. Vond het wel fijn om haar de eerste tijd bij me te hebben hoor!

Onze kleine ging met iets meer dan 2 maanden naar haar eigen kamer, wel sliep zij met 2,5 week al overdag op haar eigen kamer. Zodat zij wel kon wennen aan haar bed, dit was overigens niet elke dag, als ik thuis was deed ik het zovaak mogelijk. Ik vind dat de box geen plek is om te slapen. Maar dat is mijn mening, als zij in de box in slaap viel liet ik haar natuurlijk wel liggen. Maar vaak als ik zag dat zij moe werd bracht ik haar naar bed, en deed gewoon mijn ding. Ik deed niet extra stil, als ik aan het schoonmaken was, zoog ik gewoon haar slaapkamer en zij slaapt overal door heen. 

Doe vooral wat goed voelt, er is geen goed of slecht? 

succes nog! 

Ik had een co-sleeper naast mijn bed. Super handig zolang ik borstvoeding gaf. Eenmaal gestopt met borstvoeding is hij dan naar zijn eigen kamer gegaan.

Oh ja en overigens slapen beide kinderen nu zowel overdag als savonds prima in hun eigen bed. Ook toen ze over gingen naar slapen in eigen kamer totaal geen problemen gehad. 
Nogmaals volg je gevoel!

Hier heeft de baby de eerste 3 maanden bij ons op de kamer geslapen. Voor iedereen is dat persoonlijk, maar voor mij voelde het het beste om een kleintje dat net op de wereld is de eerste tijd dichtbij te houden. Daarnaast was het voor de voedingen ook praktisch; ik kon hem zo pakken en aanleggen en hoefde er mn bed niet voor uit. Wij hadden ook een Schommel wieg, wat het ook makkelijk maakte om vanuit bed hem in slaap te wiegen.

Terug
Bovenaan