babykamer

zijn jullie ook al zo druk met de kinderkamer/baby uitzet bezig?

ik moet alles weer opnieuw aanschaffen...had nog geen spuugdoekje meer...haha

nou moet ik eerlijk bekennen dat ik niet alles nieuw hoef hoor....vind t zonde van t geld ( als t je eerste is is t een ander verhaal!)

maar wij hebben onze babykamer al hast klaar....t is jammer dat er geen fotos geplatst kunnen worden want ik ben zo trots!!

we hebben 1 muur lime-groen...en op de andere muur 1 baan lime- groen....de rest is gewoon wit...
nu komt er op de lange muur nog een tekst.....

de assesoirres zijn orangje rood!....dus t staat ontzettend stoer|!

heb net een complete badset van marktplaats geplukt....orangje-rood.....een tientje!!.....kassaaa!!

dus ik maak een zo leuk mogelijke babykamer...voor zo weinig mogelijk geld;-)

das zulk mooi werk joh!!

hoe ist met jullie babykamers?...begint t er wat op te lijken?;-)

Leuk joh! Wij moeten eerst nog een aanbouw gaan plaatsen. We hebben namelijk maar 2 slaapkamers. Dus voor ons gaat het nog wel wat meer tijd en geld kosten voordat we aan de babykamer kunnen beginnen. Eerst een aanbouw en een nieuwe badkamer, daarna de inrichting. Bij de eerste waren we nét klaar met 37 weken. (pas met 30 weken begonnen, hihi). Maar het is wel superleuk om te doen he, geniet ervan!!

liefs

Ik ben ook al marktplaats aan t afzoeken naar allemaal spullen voor de baby.

Heb al een complete babykamer, maxi cosi en een luieremmer gescoord.

Kleertjes krijg ik her en der van familie, vrienden en kennissen.

En heb verder nog geboden op een kinderwagen en een badset.

Wij zijn ook al druk bezig. Me man heeft gister de hele kamer geverfd en al een stukje behangen. Het begint al een echte kinderkamer te worden. De vloer moet er nog uit en een nieuwe in. Er moet nog een stuk behangen worden en hier en daar nog wat afwerken. Dan kunnen we de spulletjes gaan ophangen. Wij maken er ee Winnie de Poeh kamer van. In mei/juni gaan we naar een babyzaak in Duitsland om te kijken voor een complete kinderkamer en kinderwagen all in one. Bij ons schiet het dus ook al op en is zeker leuk om te doen. Kleertjes komen hier en daar ook al een beetje binnen maar moeten er nog wel voor gaan winkelen.

\Bij ons komt de kleine eerst even op onze slaapkamer. We hebben namelijk maar 1 slaapkamer. Wel kunnen we bij de woonkamer een slaapkamer maken, omdat het vroeger ook zo was, alleen wordt de woonkamer weer kleiner. Op dit moment zijn we nog niet echt dingen aan het aanschaffen omdat we over precies een maand gaan trouwen, dus eerst die kosten. Daarna kan ik lekker dingen gaan kopen voor de kleine. Ook al is het onze eerst wij willen niet perse alles nieuw hebben, aangezien je sommige dingen amper nodig heb.

Vanmiddag moet ik op controle bij de gynaecoloog en ben echt zenuwachtig.

Wij kiezen voor dezelfde kleurstelling als Rian...
Knal oranje met felgroen...

{kinderkamer inrichten enzo zelf duurt nog ff, er moet eerst een nieuwe vaste trap en 2 dakkapellen geplaatst worden}

Maar bij ons is Dikkie Dik het thema...

Zijn eiglijk vanaf t begin van de zwangerschap al aan het inslaan gegaan...vooral me ouders.
Heel marktplaats afgespeurd naar de boekjes enzo.
Ondertussen heb ik de 3 maten knuffels, muziekdoos, muziekbal, geloof stuk of dertig boekjes, tutdoek, rammelaar, slofjes {die zijn echt TE STOER}, zo een kliedermat voor onder de kinderstoel...

Me schoonouders hadden nog een badset in het ORANJE...en mijn opa heeft vroeger voor mijn moeder een stoel van hout gemaakt, deze is altijd bewaard gebleven en blijkt dus ook geverfd in oranje en groen...
Ondertussen is me grote broer al bezig met een schilderij van Dikkie Dik, 70x90...deze komt op een achterwand van steigerhout...
En de beide oma's zijn al druk aan het borduren met Dikkie Dik-alfabet

De meubels maakt vriendie zelf, hij heeft een meubels-van-steigerhoutbedrijfje...dussss papa moet voor zn eigen aan de bak :D

Kinderwagen mag van mij gerust van marktplaats..
Ik wil heeeeeeeel graag een Stokke...die vin ik fantastisch om te zien en ik vin het mooi dat de kleintjes er zo hoog inliggen {mijn vriend en ik zijn allebei ook groot en ik vin het prettig dat de kleine op den duur iets meer ziet als alleen de billen/kruizen van andere mensen}

Hier nog weinig activiteiten rondom de babykamer. Wel heeft mijn man onze zwager gevraagd of hij wil helpen: er moet een radiatorombouw komen over "de hele breedte" (het kamertje is 1,90 m breed haha) en dan ook nog wat legplankjes om de ruimte zo effectief mogelijk te benutten. Aangezien mijn man echt 2 linkerhanden heeft en ik het niet ga doen, is dit de tussenoplossing geworden. Mijn man pakt dit soort dingen meestal niet zo snel op, dus het kan nog even duren... ;-)
Daarnaast moet er nog een nieuw behangetje over, verduisterende gordijnen bestellen...

De kleuren weten we al wel: de commode is wit met zilver (van onze zoon) en daarbij doen we de kleur paars. Het ledikant is ook zilver dus het wordt een klein maar sjiek kamertje! Ik zie het al helemaal voor me, schoonmoeder is al druk bezig met lakentjes naaien in deze kleuren voor de wieg en het ledikant. Kortom: er is nog wel wat te doen, maar een klein beginnetje is gemaakt!

En de commode gaat pas na een tijdje om, aangezien ik hem nu nog gebruik voor mijn zoon.

Pffff, wat zijn jullie allemaal snel! Ik ben nog niet eens 12 weken! En dan nog wachten we eerst de 20weken echo af.. Maar inspiratie genoeg hier! Wel leuk om te lezen allemaal! Succes!

Terug
Bovenaan