Babynaam

Wie kan ons helpen?
We zijn al een tijdje op zoek naar leuke namen. Inmiddels ben ik 30 weken zwanger en we zijn er nog niet helemaal uit voor een meid (we weten niet of het een jongen of meisje is).
Wat vinden jullie van Sofie/Sophie?
Komt die naam nu echt heel vaak voor of valt dat wel mee? En vinden jullie de naam "tuttig"?
 
Sofie vind ik heel leuk! Net wat vlotter misschien als Sophie. Al is Sophie natuurlijk ook prima als een kindje wat ouder is. Maar voor nu lijkt Sofie me leuker ?
 
Sofie/Sophie vind ik een redelijk veelvoorkomende naam, het is de reden waarom ik deze naam niet neem. Ik vind m prachtig overigens, klassiek en niet tuttig!
 
Daarom twijfel ik dus ook zo. Overigens vinden wij hem ook prachtig! Maar verder zijn we nog niet 1 naam tegen gekomen die we net zo mooi vinden... ?
 
Leuk, niet tuttig! Wel veel voorkomend, maar als het goed voelt, is dat toch prima? Heb zelf een best veel voorkomende naam en dat vond ik nooit erg. Je hebt soms snel een vriendinnetje omdat de zelfde naam ook een band schept.
Overigens heb ik het m'n eigen dochter aan gedaan een hele zeldzame naam te kiezen en daar ook erg over getwijfeld.. maarja hij voelde goed en we waren er zelf weg van dus toch gedaan en vooralsnog geen spijt!
 
Terug
Bovenaan