Babynaam

Ik vind Sofie ook leuker, maar 't is wel een heeeeeel veel voorkomende naam. Veel mensen zullen denken: Wéér een Sofie/Sophie, saai!

Kindje van m'n vriendin heet Sofia. Net iets origineler.

Of Soof/Saar/Lauren/Laurie/Emmelie/Isabel?
 
Mijn dochter (7weken) heet Sofia! Ik ben groot voorstander van alle Sofie/Sophie Sofia/Sophia varianten. Niks 'tuttigs' aan. En het gaat er tenslotte om wat jullie zelf mooi vinden :)
 
Zelf heet ik Sofie en ik ben er nog steeds heel blij mee. In mijn leeftijdsgroep zie ik heel weinig Sofies/Sophies maar de naam werd later pas populair.
zelf vind ik Sofie vlotter. Enige nadeel is wel dat ik standaard altijd moet zeggen dat mijn naam met een f is. Mensen schrijven standaard ph. 
 
Inmiddels ben ik 37 weken zwanger en we zijn er nog niet uit. Ik "voel" het bij deze naam, mijn man vindt niets anders leuk of mooi genoeg. Maar hij komt veel voor en is niet meer origineel daardoor. Ik weet niet zo goed waarom ik daar zo zwaar aan til. Zijn er misschien nog meer mensen met een mening over de naam "Sofie" ? Of voel ik probleem om niks en is het gewoon een prachtige naam? ?
 
Hoi! Ik snap je twijfels, wij hebben nu ook een naam gekozen (35 weken onderweg) omdat de rest het duidelijk niet is. We hebben geen super sterk gevoel ofzo als we deze naam horen of uitspreken maar de rest is het zeker niet. Als de baby er eenmaal is dan heet hij gewoon zo en is dat zijn naam, dan komt dat gevoel vanzelf. Ik heb ook verschillende vriendinnen die het ook zo hebben ervaren met de keus voor de naam van hun kindje. Dat gaf me wel rust. Hopelijk helpt dit voor jou ook. Succes!
 
Terug
Bovenaan