Babyslaapgids

Even rondvragen; is er iemand bekend (ervaring) met de babyslaapgids? Kun je tegen betaling downloaden van babyslaapgids.nl en de website belooft een baby die in 3 nachten leert door te slapen.

Mijn zoontje Mika is nu bijna 4 mnd en slaapt 's nachts hooguit 7 uurtjes (vanaf 22.00 uur). Nu ik weer aan het werk ben breekt me dat gewoon op. Hij is ook altijd wel hongerig, dus we zijn ook al begonnen met papflesjes, maar dat lijkt weinig verschil te maken. Vandaar dat ik even ging googlen...

Dus, als je hiermee ervaring hebt hoor ik het graag! Of andere strakke tips om m'n nachtrust terug te krijgen. (Mika is een flinke knul, net boven de gemiddelde CB groeicurve. In principe heeft hij die nachtvoeding denk ik niet echt nodig. Hij heeft namelijk ook een poosje op 4 flessen van 210ml geleefd met nachten van 12 uur)

Oh ja, of iemand die me een miljoen  euro wil doneren; dan kan ik stoppen met werken en maakt het me niet meer uit of m'n nachtrust verstoord wordt!

Whahaha!
Als ik de oudejaars loterij win mag je je bankrekeningnummer geven..........
Dan ga ik ook nooit meer aan het werk, misschien iets vrijwilligs in een dierenasiel ofzo, maar verder...........lekker voor mijn meiske zorgen en dan hopelijk snel ook een broertje of zusje voor haar..........
Wat zou dat fantastisch zijn, nooit meer hoeven werken maar wel geld genoeg..........

Heb nog nooit van de gids gehoord trouwens, dus ik kan je niet helpen, sorry!
Mijn tip blijft die van meer bijvoeden.........fruithap ofzo.........

Hey Jacoline,

Ik heb deze gids gedownload...Nou ik kan je vertellen, bespaar je geld...
Er staat in stappen beschreven hoe je je kindje kunt laten doorslapen..
Ik heb me hier aan gehouden en Nick wordt nog regelmatig wakker hoor voor zijn speentje.
Er staat beschreven dat als je het onderstaande uitvoerd dat je kindje leert doorslapen...
Ik zal het eens in het kort beschijven....
Dit zijn de stappen die je moet volgen:

* Je moet bij alle stappen eerst naar zijn kamertje gaan en het licht uit laten
* Kijk  of hij/zij geen poepluier heeft.
* Wanneer dit niet het geval is geef je hem dan zachte klopjes op de rug ( je mag hem/haar er niet uit halen )
* Niet praten.
* Als ie dan nog steeds huilt geef hem zijn/haar speentje, je verlaat de kamer.
* Wanneer hij/zij kog steeds huilt wacht dan nog 5 minuten ( eerste nacht ), 7 tot 10 minuten ( tweede nacht ) en 15 tot 30 minuten ( derde en laatste nacht ) voordat je terug gaat en de stappen weer herhaalt...

Nou, als ik wist dat het allen dit was had ik het nooit gedownload. Verder staat er nog vanalles in beschreven maar niets wat ik echt zinvol vind.

Succes ermee,

Liefs Mootje
Mama van Nick 17-08-2008

Hey Mootje!
Bedankt voor je reactie; ik twijfelde al heel erg. Las al op de site dat het belangrijk is om je kindje wakker in bed te leggen enz. Dat doen we ook altijd al, net als 's nachts rustig benaderen en alleen een nachtlampje aan en bij het voeden heel zacht licht. Dat zijn voor ons "logische" dingen. Daar hoef ik dan inderdaad geen geld aan uit te geven.

We gaan dus maar gewoon proberen wat Rimke al zegt; meer bijvoeden. Nog meer rijstebloem of pap in die laatste fles! En eens kijken waar we wat fruit ertussen kunnen proppen...

Hoi Jacoline,
Ik wil je niet aanvallen maar 7 uur slaap is toch echt heel goed voor een kindje van net 4 mnd!
Tenminste ik zou er een moord voor doen, gemiddeld slaapt ons dochtertje van 6,5 mnd 3uur achter elkaar en komt dan voor een voeding. Ook ons dochtertje van net 2 wordt deze week zo'n 2 a 3x wakker omdat ze dr speen kwijt is of i.d. en dan moeten we er dus voor haar (met alle liefde) ook uit.
Ik ben na de oudste dr geboorte gestopt met werken (zonder een miljoen op mn bankrekening). We leven dus met zn 4en van 1 salaris. Het is een goed salaris maar ik denk dat bijna iedereen wel een keuze heeft met wat betreft thuisblijven of niet.
Ik wil ook nog even opmerken dat het 24uur per dag zorgen voor 2 kleintjes energie vreet. Maar ik zie het als een investering, heb alles over voor een goede basis en als ik mezelf daar (gedeeltelijk) voor weg moet cijferen dan moet dat maar..... Het is maar tijdelijk!
Wij forceren onze kinderen niet in een slaapritme want alles komt goed wanneer de tijd er rijp voor is!
Ik kan je alleen adviseren om s'avonds lekker je bed in te duiken zodra je kleine dat ook doet!
Succes en ik hoop dat jullie snel een ritme vinden waar je wat meer energie van krijgt!

Liefs L81

Ehm.....
Wil niet lullig doen en jou ook niet aanvallen.
Maar Jacoline heeft dus de keuze gemaakt om te blijven werken, omdat zij (en wij ook niet!) het niet redden met een salaris. Dus ze moet het doen met hoe het nu bij hun geregeld is, en blijkbaar is stoppen met werken dus geen optie. Net als bij ons.
Voor jullie werkt het een heel goed, voor een ander misschien niet.

Daarnaast, ik vind 7 uur achter elkaar natuurlijk ook best keurig, maar als je hoort dat Mika in eerste instantie wel 12 uur achter elkaar sliep en nu niet meer is dat natuurlijk raar.
Dan vind ik het niet vreemd dat je naar oplossingen gaat zoeken, waarom wordt hij wakker?? Honger? Als ik de verhalen van JAcoline zo lees, is dat heel goed mogelijk.
Het komt op mij niet over als dat ze Mika in een regime wil persen, maar het zou voor haar eigen gezondheid misschien fijn zijn als Mika eens helemaal doorslaapt, in plaats van om 5 uur wakker te worden. Dan zijn de dagen als werkende moeder heftig namelijk.

Maar goed, dat even tussendoor......

Groetjes Rimke
(moeder van een vooralsnog 12 uur achter elkaar slapend vreetmonstertje..........van 3,5 maand oud)

Daarnaast, en daar voelde ik me dus door aangevallen, maar misschien niet zo bedoeld door je:
Als werkende vrouw kun je je kindje ook een goede basis mee geven!
Dat is niet alleen weggelegd voor de niet werkende moeders.............
Nogmaals, de een doet het op zijn manier, de ander op de zijne............als diegene zich daar goed bij voelt is het prima toch?

Nogmaals, wij kunnen mijn salaris niet missen, en ik wil mijn kindje ook dingen van de wereld laten zien, op een sportclubje sturen, leuke kleertjes aantrekken (maar ben ook dol op de HEMA), haar niet laten zitten met een studieschuld........dus hebben wij gekozen om alle twee te blijven werken.
Ik werk onregelmatig, 3 dagen in de week. En mijn vriend vliegt, en die is dus ook regelmatig een aantal dagen weg. Toch redden we het redelijk met 1 dag opvang in de week. Dus nogmaals, als werkende ouders kun je je kindje ook een goede basis meegeven.........
Anyway ik dwaal af...........altijd een leuke discussie.

hoi hoi

hier weer even over het onderwerp
nick heeft soms ook problemen met slapen, dan wordt hij midden in de nacht wakker.
wat bij hem werkt is het tshirt dat ik die dag heb gedragen mee geven in bed hihi
hij is daar dan zo blij mee hij stopt het onder zijn neusje en vertrokken :d
hij slaapt dan meestal de nacht door maar hij slaapt bijna nooit voor 10 uur  dusja dan is het niet gek dat je 12 uur achter slaapt!!
veel succes ermee

groetjes nathalie en nick (09-o5-o8)

Terug
Bovenaan