Babyslaapgids

Ik plaats nog maar even een reactie want waarschijnlijk komen er wat dingen anders over dan ik bedoelt heb.
Wat ik in eerste instantie duidelijk wilde maken is dat ook al ben je fulltime moeder het echt niet makkelijker is dan dat je fulltime of parttime werkt. Ik ben 24/7 met m'n kids bezig.
Niks even gedachten op 0 in de file, even m'n eigen muziek op vol volume luisteren of overdag als iedereen werkt even over iets anders praten dan luiers en babygebrabbel.
Ik heb het idee dat juist de vrouwen die werken een beetje onderschatten hoe het is om fulltime mama te zijn. Net zoals ik dus ook niet weet hoe het is om fulltime te werken naast het moederschap. Vriendinnen die echte carriere vrouwen zijn en nu een kindje gekregen hebben die zeiden in hun verlof 'werken? Een kind dat is pas werken!'
Uiteraard hangt het van het kindje af, hoeveel het slaapt of het een makkelijk kindje is e.d.
Ik wil benadrukken dat iedere keuze gerespecteerd moet worden, hoevaak ik de volgende opmerkingen niet krijgt. 'Goh werk je niet?' 'Een huishoudster is dat niet lui als je thuis bent?' "verveel je je niet thuis?' 'Zou je niet weer parttime willen werken?'
Het lijkt wel of je er niet meer bijhoort als je voor je kids zorgt!
En Rimke is bedoelde absoluut niet te zeggen dat je geen goede basis kan geven als je werkt, maar mijn man is piloot en vaak van huis zelf werkte ik ook in de luchtvaart en nee dan denk ik persoonlijk niet dat WIJ op die manier onze kinderen een goede basis konden geven. Dus de keuze was hier snel gemaakt.
Hoop dat ik met dit stukje niemand tegen het zere been zal schoppen, alles wat ik typ baseer ik op onze eigen situatie en die werkt hier maar bij jullie werkt het allemaal weer anders, en gelukkig maar! Het zou toch saai zijn als we allemaal hetzelfde zouden zijn!

Liefs L81

Hey L81!

Petje af voor jou als 24/7 mama, hoor! Zeker als je 2 of meer kindjes hebt is er inderdaad weinig rust. Huishouden en boodschappen moeten ook nog gedaan worden, enz. En ja, ik heb tijdens m'n verlof ook gemerkt dat je dan vaak aan de grote schoonmaakklussen ook nog niet toekomt. Dus een huishoudster is ook nog niet zo gek!

Maar als ik mocht kiezen tussen m'n huidige baan buitenshuis of de 24/7 mama-baan, dan kies ik toch ook voor de 24/7 mama-baan!

We snappen elkaar wel nu, geloof ik! Bedankt voor je aanvullende uitleg.

Groetjes,

Jacoline.

Goedemorgen!
@ L81,Kijk, een pilotensalaris! Whahaha! Tja, als het mogelijk zou zijn, nogmaals, zou ik ook thuis blijven, maar helaas.........
Dank voor je uitleg, ik begrijp je!

@Jacoline.....................2?????? HOEKTANDEN???? Je hebt een bijzonder jongetje, en dat heb je...........whahaha!! Pas maar op, want hij kan dus bijten zometeen!

@Mama uit kreta: tja, 12 uur achter elkaar, zonder problemen..........al een week of wat........luxe he?? Denk dat ze nog steeds aan het uitrusten is van de eerste weken van haar leventje, waarin ze niet tot nauwelijks sliep en echt waanzinnig onrustig was.........

Fijne zondag allemaal!!

volgens mij veranderd het slapen met fases.
Joris sliep met 10 weken van 20.30 uur tot 8 uur. dit heeft hij zo'n drie weken gedaan. (die avond zei iemand me dat het niet hoeft te blijven en je raad het al) Joris kwam weer voor nachtvoedingen. dit deed hij toen niet iedere nacht, maar er zaten ook nachten van 2 keer bij. totdat meneertje naar het kdv ging en ik ontdekte dat hij dan wel sliep. dus honger was het niet. hij kreeg bv. en als hij mij zag begon hij me al te likken, dus ik manlief er in het weekend twee keer uitgestuurd en Joris sliep weer door. dit bleef een tijdje en toen werd hij verkouden. weer werd hij snachts vaak wakker. laten huilen hielp niet, hij huilde makkelijk een uur en na een voeding was het goed. dus dat gedaan. nu is Joris een week thuis uit het ziekenhuis en hij heeft iedere nacht doorgeslapen, heerlijk. ik durf bijna niet te hopen dat het zo blijft. wel maakt het niet uit hoe laat hij savonds de fles krijgt of naar bed gaat. soms kreeg hij om half 9 de fles en ging hij er om 9 uur in en werd om 6 wakker en gister kreeg hij om half 7 de fles, lag er tegen 8 uur in en vanmorgen was het 20 voor 8. heerlijk.
ik zou dus zeggen, probeer wat en geef je over aan de grillen van je kind, want volgens mij kun je niet meer doen.
ik moet zeggen dat ik wel behoorlijk uitgeput was, ben ook al behoorlijk wat ziek geweest sinds ik weer werk, gewoon omdat ik te weinig sliep.
en ja hoor. Joris heeft deze week ook een bovenhoektand gekregen. hij had met 5 maanden al 2 tandjes beneden gekregen. boven zie ik nog van alles komen, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
ik ben soms wel jaloers op de mama's met een ritme, want dat hebben wij totaal niet, maar ik merk wel dat zolang ik Joris volg iedereen het gelukkigst is. en op de opvang doen ze het ook zo.

succes. en wie weet slaapt hij snel weer door.
o ja Joris is vandaag 7 maanden.

gr floor

@L81, bedankt voor je opheldering. Dat werpt een heel ander licht op je verhaal.

@Jacoline, jullie zitten zeker in een pittige situatie. Veel sterkte in elk geval. Hopelijk gaat het snel beter met je man.

Stef heeft vandaag van 11.30 u tot 13.30 u geslapen en van 15.45 u tot 16.45 u. Dus dat is alweer veel beter dan hoe het was. Het lijkt hier dus ook weer te werken om hem om 9.00 uur wakker te maken.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan