Babytje slaap toch eens...

Als ik er in de nacht een keer uitmoet maakt me dat niet uit als dat voor haar beter is nu moet ik er snachts ook een paar keer uit. Wat raden jullie aan als schema ze moet voor half zeven sochtends gegeten hebben. Ze weegt nu dan 5,8 kilo dus heeft ze 900 op een dag nodig als ik van de berekening van gewicht in kilo x 150 uitga

Volgens mij is juist het advies bij reflux meerdere kleine flesjes op een dag te geven. Ook logisch want als het maagje steeds heel vol zit komt het ook makkelijker omhoog. Hoe je het beschrijft lijkt ze daar ook last van te hebben.

Mijn zoontje had/heeft,nu 11 maanden, ook verborgen reflux en hier hielp het hoofdeinde van het bedje omhoog met een paar boeken en inbakeren met een puckababy, dan zitten ze niet helemaal opgesloten maar kunnen  zich er ook niet uit werken. En zoals de andere al zeiden wat meer flessen met minder voeding. Hier kreeg hij nog 5x/6x 180 en ik gaf ze iets dichter op elkaar. Ik geef hero comfort omdat deze wat dikker is. Daarnaast gebruikte ik ranitidine (dit is nu uit de handel maar je hebt ook andere medicijnen) ik ben ook bij een goede osteopaat geweest. Met ongeveer 4/5 maanden werd het al minder en met 6 maanden was het zo goed als weg. Maar laatst kwam het door een verkoudheid weer terug ?. Sterkte en hopelijk Gaat het snel over.

Wat je zegt dat ze 900ml nodig heeft/ moet hebben, klopt ook niet helemaal. Dit is een richtlijn maar er zijn genoeg baby's die daar erg van afwijken.. mijn dochtertje zit vaak tussen de 700 en 800 terwijl ze 960 'nodig' zou hebben.. meer krijg ik er niet in anders spuugt ze het weer uit. 
Maar aangezien ze eerst 4x de 210 gewoon  opdronk, zal ze het qua hoeveelheid wel nodig hebben.
Het cb raadt dit vast aan omdat ze de flessen gewoon leegdrinkt en het voor jou makkelijker is omdat je nog maar 4x hoeft te voeden. Maar ik heb ook het idee dat het steeds teveel in 1x is. Vooral ivm de verborgen reflux..

Het is niet dat ik haar flessen van 210 gaf omdat het makkelijker leek te zijn. Ik dacht dat ze er meer baat bij zou hebben omdat ze bij die laatste fles van 22:00 zo ontzettend vast sliep.
Maar ze heeft nu net haar eerste flesje op van 180 dus hoop dat ze zichzelf nu wat lekkerder gaat voelen, alhoewel het een super vrolijke lieve baby is
Dankjewel lieve allemaal voor de reacties en de hulp❤️

Ik zou het volgende proberen: half 7, half 11/11 uur, half 3/3uur, half 7/7 uur en haar dan zelf laten komen voor de laatste fles. Komt ze niet, dan heeft ze 'm blijkbaar niet nodig (als ze goed blijft groeien). Onze zoon heeft de laatste fles om 22.30 ook een tijdje heel slecht gedronken. Toen wilde ik er ook mee stoppen, maar het CB raadde me dat af ivm zijn gewicht (wat aan de lage kant). Paar weekjes later klokte hij om 22.30 zo 210 cc weg. Dat kan dus ook weer veranderen. 

[quote quote=10254728]Het is niet dat ik haar flessen van 210 gaf omdat het makkelijker leek te zijn. Ik dacht dat ze er meer baat bij zou hebben omdat ze bij die laatste fles van 22:00 zo ontzettend vast sliep. Maar ze heeft nu net haar eerste flesje op van 180 dus hoop dat ze zichzelf nu wat lekkerder gaat voelen, alhoewel het een super vrolijke lieve baby is Dankjewel lieve allemaal voor de reacties en de hulp❤️[/quote]
Nee maar zo bedoelde ik dat ook niet ? ik bedoelde eigenlijk dat het cb dat aanraadt omdat het ook het meest logische is. Als ze de kleinere flessen leegdrinkt, dat je dan automatisch grotere moet maken. Dat het daarna makkelijker voor jou is omdat je minder vaak hoeft te voeden is bijzaak haha.. (sorry ik was met een nachtvoeding bezig)

Ik vind het ook echt enorme flessen! Mijn dochter is 11 weken en drinkt 6x150cc (een enkele dag 7x) over 24 uur. Soms gaat 150cc niet eens op. 
Ik heb ook een dochter van 2 jaar, zij heeft ook tot 4 maanden 150cc gedronken en toen pas 180cc. 210cc heb ik nooit gegeven, ook niet toen ze ouder werd.. dat is echt superveel en eigenlijk niet nodig.
Ik zou zeker kleinere flessen geven en dan 1 extra op de dag. Want 4x voeden in 24 uur is weer heel weinig... dat mag best 6x zijn op deze leeftijd!

Terug
Bovenaan