Babytje slaap toch eens...

Goedemorgen, ik dacht ook gelijk wow zulke grote flessen op die leeftijd. ? ik denk ook dat je moet proberen 5 flessen te geven van 180.. 
Zelf zijn wij overgestapt op andere voeding dit kwam wel door buikkrampen, maar deze voeding is ook dikker. Ook deden we in de avondfles rijstebloem zodat ze wat meer verzadigd was voor ze ging slapen. Hoe snel drinkt ze haar fles leeg? Binnen tien minuten? Dan kan je eens een andere fles met speen proberen zodat ze wat rustiger drinkt. Zorgt er namelijk ook voor dat ze minder snel buikpijn krijgen. Want als ik jou verhaal lees over het onrustige gedrag en het verkrampt liggen moet ik toch echt aan mijn dochtertje denken.  
Nadat wij overgestapt waren naar nutrilon omneo comfort, dr brown flessen en haar de tijd geven met drinken.  Hadden we een veel gelukkiger meisje. 
Ps, ik zweerde bij de puckababy piep. Mijn dochter sliep gelijk zoveel rustiger! Daar kunnen ze zich niet uit wringen maar liggen ze wel veilig in een coconnetje. 
Misschien wordt de reflux ook wel minder bij minder voeding.
Hoop dat je iets kan met mijn ervaring, ik wens je veel succes en geluk met je kleine ??

Zoals iedereen zegt, zijn redelijk grote flessen maaaar.. onze zoon (bijna 11 weken) krijgt zijn laatste fles ook 210 met 7 schepjes, en verder 4 keer 180x6 (die drinkt hij niet altijd). Hij spuugt heel veel al vanaf het begin, maar nu met jbpm een stuk minder (en ongeacht of de fles groot of klein was spuugde hij heel veel). Wel proberen wij wat langzamer te voeden, dus hij doet er makkelijk een uur over (met pauzes dus zodat het even kan zakken).
Heb je wel eens geprobeerd haar op haar buik weg te leggen? Bij ons werkte het ook alleen met inbakeren en dan nog 'vocht' hij zichzelf los, maar sinds we hem op z'n buik laten slapen slaapt hij veel langer door en makkelijker zelf in als hij tussendoor een keer wakker wordt.

@neusje, oh oke haha dan had ik het met mn slaperig hoofd verkeerd gelezen ? sorry

@mamavanbibi ze doet er 20 min tot halfuurtje over met paar keer boeren tussendoor, ook gebruik ik tutje twee van de dokter brown flessen dit omdat haar voeding al aan de dikkere kant is ivm haar verborgen reflux en dit gaat prima zo, niet te snel en ze moet nog wel een beetje moeite ervoor doen.

@ mikkiex
Haar op haar buik weg leggen gaat niet ivm haar verborgen reflux.. Dan loopt het eruit ook al zit er een hele tijd tussen en dit vindt ze ook niet het fijnste wat er is haha.
Die puckababy is dat ook voor deze leeftijd? Dacht namelijk dat als ze zichzelf om kon draaien dat dit niet meer mocht dat inbakeren

Hoi,
Wat iedereen al zegt en je zelf ook aan geeft, de flessen zijn echt te groot. CB kan dit wel aangeven maar dat 7e schepje voeding wordt echt niet aangeraden (deskundige Nutrilon gaf dit aan).
Daarom staat het ook niet op de verpakking van de flesvoeding.

Ik kan begrijpen dat haar maagje dit gewoon niet aan kan want die zet nu wel heel erg uit met deze hoeveelheid.

Heeft ze het inbakeren ook wel echt nodig? Wat doet ze op minder voeding en niet inbakeren?
Je kunt in dit geval beter wat extra water toevoegen aan de fles (wel als ze echt alles op drinkt anders mist ze voedingsstoffen).
Dat je ipv 180 naar 190 gaat met 6 schepjes.
Het is dan ook even een kwestie van wennen voor haar.
Heb je het er ook over gehad de voeding wat in te dikken omdat ze verborgen reflux heeft? Dit kan haar onrust wellicht verhelpen.

Succes meis

Sorry, ik zie nu dat je de voeding al indikt.
Dan zou ik helemaal minder gaan geven dan die 210.
Anders went ze helemaal aan deze hoeveelheden en meer dan die 210 'mag' je niet geven.

Het is soms zo lastig he. Onze dochter dronk een periode ook echt wat over de max van voeding. Dit was alleen een periode die ongeveer 2 weken duurde.
Daarna was alles weer normaal.

Was ook het eerste waar ik aan dacht te grote flessen!! mijn zoontje is 13,5 week en krijgt 4x 150 en 2x 180cc, zijn gewicht is 6.4 kilo! Maar hij heeft ook af en toe het overstrekken na 180! Vaak zit hem dan een boertje dwars en na een flinke boer stopt het dan wel! 
Jezou haar i.p.v in te bakeren een puckababy mini aan kunnen trekken! Die kan ze niet lostrekken en daarmee kan je het inbakeren afbouwen! Wij zijn begonnen met de puckababypiep en nu aan de mini en hij slaap als een roosje! Maar wel met het geborgen gevoel! Succes

[quote quote=10254808]@ mikkiex Haar op haar buik weg leggen gaat niet ivm haar verborgen reflux.. Dan loopt het eruit ook al zit er een hele tijd tussen en dit vindt ze ook niet het fijnste wat er is haha.[/quote]
Oh sorry dat was inderdaad niet zo'n slimme suggestie ??‍♀️.

Terug
Bovenaan