Babytraining, niet slapen etc.

<p style="text-align: left;">Hi iedereen,</p><p>Mijn dochter is bijna 6 maanden oud??. Zij groeit heel goed etc..m alleen heb ik als moeder al 6 maanden geen rust. Mijn dochter huilt best vaak. Ik ben overal naaartoe geweest zoals een osteopaat etc.. maar niks helpt. Nu volg ik een sooet van traject (kabouterhuis) dat vergoedt wordt door de gemeente. Met pijn in mijn hart moest ik mijm dochter net in haar eigen bedje leggen, zodat ze zelf in slaap kon vallen. Ze krijate het natuurlijk uit, maar is wel uiteindelijk in slaap gevallen na 20 minuten denk ik. Hebben jullie dit ook gehad? Ik voelde mij namelijk zo slecht omdat ik haar maar liet krijsen</p>

Wat heftig voor je zeg! Zelf in slaap leren vallen in hun eigen bedje is belangrijk om goed te leren slapen. Ik zelf zou alles ik alles heb geprobeerd bij een baby van 6 maanden ook overgaan op laten huilen en dan af en toe terug gaan. Je leest vaak verhalen dat dit binnen een paar dagen kan werken. Hopelijk is dat bij jou ook zo. Er zijn heel veel mensen die dit voor jou zo hebben gedaan en dat zijn toch normale kinderen geworden, maar je moet je er wel goed bij voelen! Zelf heb ik mijn baby in z’n bedje leren slapen met de pick up-put down methode. Steeds blijven troosten als hij huilt totdat hij rustig is en dan steeds moe maar wakker in bed terug te leggen. Mocht je dit nog niet hebben geprobeerd en je voelt je naar bij het laten huilen dan is het misschien het Googlen waard. 

Heel veel succes en ga je niet schuldig voelen op basis van evt reacties hier! 

Ik heb tot 6 maanden mijn zoon in slaap gewiegd omdat hij niet zelf in slaap viel. Ik ben nooit een voorstander geweest van neerleggen en laten huilen. Na 6 maanden zijn we begonnen met het neerleggen van hem in zijn eigen wiegje, en gingen we met een timer op onze eigen kamer zitten. We hielden dan 5 min aan, en dan terug om even te laten weten dat je er gewoon nog bent. Wel altijd hetzelfde ritueel: naar boven, slaapzak aan, ruis aan, in bed speen erin, dekentje straks over en knuffel naast hoofd. Altijd, elk slaapje. Het is hier uiteindelijk heel makkelijk gegaan want hij was er toen ook klaar voor dus wat dat betreft hebben we echt mazzel gehad. 
En ik wil beslist niet mom shamen, maar 20min laten huilen vind ik persoonlijk echt sneu. Daarnaast, als jij er niet achterstaat en je er niet goed bij voelt, is er dan niks anders wat je kunt doen? 

Op een gegeven moment mag je ook wel weer wat aan jezelf denken hoor... Misschien kun je iets van een doekje of knuffel met jou geur ook bij hem leggen... Ook ik heb mn dochters wel zo lang laten huilen en na een paar dagen wordt het beter... Ze zijn nu 4 en 2 en hebben er niks aan over gehouden... Als ouder heb je er het meeste last van, maar op den duur krijg je wel meer rust, wat je baby ook weer ten goede komt...

Wat voelt voor jou goed om te doen? Zoals je hier leest zijn er verschillende meningen. Alleen jij kan bepalen wat goed is voor jou en je dochter. 

Weet dat het niet nodig is om je kind te leren zelf in slaap te vallen. Ze vertoont nu normaal gedrag voor haar leeftijd. Maar dat kan best zwaar zijn. Ook als je er niks voor doet gaat ze vanzelf zelfstandig in slaap kunnen vallen. Het is ook niet nodig om te zorgen voor goede slaap. Als jij dat dus niet wilt, hoef je dat niet te doen. Je verwend haar dan niet en leert haar ook geen slechte slaapgewoonten aan. 
Maar als het te zwaar voor je wordt en je wilt wel slaaptraining doen, kies dan iets wat bij je past. Probeer een tijd hetzelfde en ga niet telkens wat anders doen als het niet meteen werkt. 
Succes! Zwaar soms hè zo'n kleintje die je nog zoveel nodig heeft. 

Wauw ik zal dat noooit dpen je kind heb je lichaams contact nodig die van mij is 6 manafen slaapt in me arme daarna leg ik hem weg hij zal nooit uitzich zelf slapen alleen maar brabbelen zal die ook  al sis dir dold moe hij houd zich xelf wakker tot dat ik hem in slaap sus ik zal nooit zulke dingen doen zo zielig 

Terug
Bovenaan