Babytraining, niet slapen etc.

Je moet doen wat voor jezelf goed voelt, maar ook aan jezelf denken want snap dat je er gek van wordt. Misschien moet je dit zien als investering op lange termijn. Onze oudste was ook een huiler. Elke keer dat we haar op bed leggen om te slapen ging ze los totdat ze in slaap viel. Ze had gewoon geen andere manier. Van de een op andere dag lukte het dus wel. Toen ze 1 was ongeveer. En het huilen werd ook minder heftig en lang hoor. Niet jezelf gek (laten) maken.

Wat mij opvalt is dat sommige moeders meteen zo fel kunnen reageren. Alsof je bezig bent met je kind te mishandelen. Als iets niet jouw methode is, betekent het niet dat het bij een ander niet werkt. Dit zijn pedagogen die advies geven. Deze moeder vraagt om hulp. Niet om neer gezet te worden als slechte moeder omdat ze alle opties aanpakt om ervoor te zorgen dat haar kindje uiteindelijk vredig kan slapen. Let op hoe je iets neerzet. 
ik vind het heel stoer dat je hulp hebt ingeschakeld. Ik hoop dat het snel beter gaat met in slaap vallen zodat je weer wat meer rust hebt. Meestal helpt deze methode wel. 

[quote quote=10348006]
Wat mij opvalt is dat sommige moeders meteen zo fel kunnen reageren. Alsof je bezig bent met je kind te mishandelen. Als iets niet jouw methode is, betekent het niet dat het bij een ander niet werkt. Dit zijn pedagogen die advies geven. Deze moeder vraagt om hulp. Niet om neer gezet te worden als slechte moeder omdat ze alle opties aanpakt om ervoor te zorgen dat haar kindje uiteindelijk vredig kan slapen. Let op hoe je iets neerzet. ik vind het heel stoer dat je hulp hebt ingeschakeld. Ik hoop dat het snel beter gaat met in slaap vallen zodat je weer wat meer rust hebt. Meestal helpt deze methode wel.
[/quote]
 Je hebt inderdaad gelijk..

Succes met je keuze, lijkt me lastig, er zijn inderdaad echt 2 kampen hierin. Ook in het wetenschappelijke veld, hechting vs gedrag reguleren. Zou in elk geval je gevoel bespreken met de coach. Zij zou hierin ook moeten kunnen afstemmen op wat jij als moeder voelt dat je kindje nodig heeft. Let in elk geval op dat het iemand met een gedegen opleiding is (want puur alleen advies laat maar huilen tot ze slaapt, zal bij elk kind werken, maar het gaat wel verder dan alleen dat). 
En je bent een goede moeder hoor dat je het zo aan het oppakken bent, er wil zijn voor je kindje en ook je eigen gevoel probeert te volgen. Het zal een proces zijn waar je samen uit komt en een keer een foutje maken of achteraf denken dat je het anders had willen doen, hoort erbij!! (Waarmee ik niet gelijk wil zeggen dat je iets verkeerd hebt gedaan trouwens!)

Hey meiden, dank jullie wel voor alle reacties. Ik had het zo druk met mijn kleine meid en door sommige reacties wilde ik niet meer reageren?. Met mij gaat het wel. Ik ben helemaal kapot vooral in de nacht. Ik moet vaak opstaan, omdat ze wakker wordt hahaha. Ik ben eerlijk gezegd nog steeds bezig met haar in bed leggen en zelf laten slapen. Het is een training. Het is niet altijd even fijn, maar ik wil echt het beste voor mijn dochtertje. 

Hey meiden, dank jullie wel voor alle reacties. Ik had het zo druk met mijn kleine meid en door sommige reacties wilde ik niet meer reageren?. Met mij gaat het wel. Ik ben helemaal kapot vooral in de nacht. Ik moet vaak opstaan, omdat ze wakker wordt hahaha. Ik ben eerlijk gezegd nog steeds bezig met haar in bed leggen en zelf laten slapen. Het is een training. Het is niet altijd even fijn, maar ik wil echt het beste voor mijn dochtertje. 

Terug
Bovenaan