Babytraining, niet slapen etc.

pff wat veel momshaming weer.. gewoon naar je gevoel luisteren. Ik krijg het gevoel dat je er niet happy van werd. Pas het aan op jouw gevoel. Mensen snappen niet wat veel huilen een gigantisch slaapgebrek met je doet. De wanhoop. 
Ik moest destijds 1 of ander nazirooster aanhouden eerst 1 minuut laten huilen dan 2 en noem maar op. Ik kwam nooit verder als 5. Ik heb het 1 dag gedaan en voelde dat het heel ver bij mij vandaan stond waardoor het niet werkte. Indd de pick up/put down methode gebruikt. Dit werkte hier ook goed. Tis ff 2/3 dagen heel intens (ze was een volhoudertje). Maar op een gegeven moment leek ze het vertrouwen te voelen dat het goed zat. Soms moeten herhalen na bijv ziek zijn en bij mij te hebben geslapen. Maar eigenlijk altijd binnen 1 tot 3 dagen effect. Moest wel echt consequent blijven dat ze echt na het troosten weer dr bedje inging. En niet teveel contact (alleen troosten niet praten) want dan wilde ze spelen of mee. Succes!

Lieve ...
Mijn zoontje is 11 maanden en heeft ook de eerste maanden van zn leven veel gehuild en amper geslapen. Met 6 maanden zijn wij gestart met slaaptraining en hebben zijn speen weggenomen. Het was 2 dagen heftig maar toen was het over. Snachts werd goed geslapen (wel vroege vogel maar hij sliep van 19.00 tot 05.15) dutjes bleven een drama.
Met 9 maanden begon het huilen bij bedtijd opnieuw. Omdat we het huilen niet meer zo gewend waren begonnen we weer met allerlei troostmethoden en voor we het wisten sliep hij weer op ons en waren de dagen slopend en de nachten gebroken.
Twee weken geleden slaaptraining weer opgepakt en we hebben onze nachten weer terug. Ik merk dat hij minder huilt met slaaptraining dan zonder. Met mij gaat het ook beter. 
De slaaptraining die wij gevolgd hebben is van Snuggles and Dreams. Dit heeft niets te maken met je baby in zn eigen sop laten gaarkoken, maar alles met je baby (liefdevol, maar met wat tranen) gezonde slaapgewontes aanleren. 
T is heftig, en jij bent belangrijk voor je kindje, en dus moet je voor jezelf zorgen. Slaap is essentieel. Voor jou en je baby. 

Ik heb 4 kindjes en heb ze echt nooit laten huilen. De een was er eerder aan toe om zelf in slaap te vallen (4 maandjes ongeveer) en de ander wat later (pas rond de 10 maanden) maar uiteindeijk is het bij de oudste 3 helemaal goedgekomen en slapen ze lekker in hun eigen bedje. De jongste van 7 maanden heeft nog een beetje hulp nodig dus dat doe ik met alle liefde. Ja tuurlijk is het weleens lastig en wil ik mijn eigen tijd terug. Maar zo’n kleintje heeft je gewoon nodig.

Terug
Bovenaan