Babyuitzet: miskopen en favorieten

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Goedemorgen,</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben 15 weken zwanger van ons eerste kindje en binnenkort gaan wij ons oriënteren voor de babyuitzet. Naast de babyuitzetlijst kom ik allerlei producten tegen die me best handig lijken maar waarvan ik twijfel aan de noodzaak ervan. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van andere moeders, wat zijn jullie favoriete producten waar jullie niet zonder kunnen of juist miskopen geweest aan de babyuitzet. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben benieuwd!</span></p>

Must have:
- hydrofiel doeken. Heel veel! Gebruik de xxl om in te bakeren, dekentje in de box, om af te drogen. De kleine als spuugdoeken, voor onder het hoofd in de wagen en het wiegje.
- babynest. Hier ligt in in de box. Maar ook voor bij ons in bed.
Ik ben nog geen miskopen tegen gekomen. Maar goed, ze is ook pas 2,5 week.. 

Inderdaad veel hydrofiele doeken. Ik had er 16 en dacht dat dit genoeg was, maar je gebruikt ze overal voor en ze vliegen er doorheen.
Verder zat ik te twijfelen om zo'n hippe luieremmer te kopen. Maar ik gebruik nu gewoon een normale prullenbak en je ruikt helemaal niks. Dus daar zou ik persoonlijk je geld niet aan uit geven.
En wat wij in eerste instantie vergeten waren, was een parasol voor op de kinderwagen. Toch wel erg handig.
Over welke dingen twijfel je zelf of het nodig is? 
Ik zal nog eens verder nadenken wat handig is om te kopen.

Ik vond die babynestjes zo leuk, maar twijfelde aan de 'noodzaak' daarvan. Heb 'm uiteindelijk niet gekocht en ook niet gemist. Maar dat komt misschien ook omdat wij als wieg zo'n rieten mozesmandje hadden, die ik in de box kon zetten.
Verder hebben wij de tummytub bijna niet gebruikt, ik vond het een gedoe en het gewone badje fijner. Maar ik kan me goed voorstellen dat als je baby erg onrustig is, een tummytub fijn is om in te ontspannen. Onze zoon is een relaxte baby, dus had 'm wat dat betreft niet nodig. 
Hydrofieldoeken inderdaad, daar heb je nooit genoeg van en verder heb ik het voedingskussen heel veel gebruikt. Om mee te slapen toen ik nog zwanger was en daarna erg fijn met voeden op de bank of bijvoorbeeld als ondersteuning als iemand hem op de arm had.
Tot slot, qua verzorginsproducten ben ik fan van Naïf! Wel prijzig, maar gaat lang mee, zit niet vol met troep en ruikt heerlijk!

Aerosleep voor in de wieg is een miskoop (ledikant aanrader), Vestjes met capuchon niet teveel doen, geen babyschoentjes (doe je niet aan, want is teveel gedoe haha), basthermometer hebben wij ook niet gebruikt.. juist wel heel veel hydrofiel doen en de xl hydrofieldoeken zijn echt super!! Vooral als je baby een paar maandjes oud is. Badcape zou ik ook niet teveel doen, daar kan je beter xl hydrofiel voor gebruiken (mijn menig haha). Zoiets! ? hopelijk heb je er iets aan. 
Oh slaapzakje moet je pas kopen als de baby er is, ivm breedte van t halsje enz. Mocht je die willen. Ewan t schaap met baarmoedergeluiden is ook een echte aanrader. 
Tip: bij de rituals hebben ze washandjes met ene kant hydrofiel en de andere gewoon. Ideaal. 
(Op mijn blog geef ik weleens tips, ook over welk speelgoed geschikt is per maand en spullen in onze babykamer) Www.halloliefkleintje.nl misschien heb je daar ook iets aan?) 
Vooral genieten!!!!! Zo leuk allemaal!!!!

Favoriet:
Stokke tripp trapp incl. newbornset, kinderwagen met comfort cover (dochter eind mei geboren en alleen maar zon gehad), maxi cosi met isofix ding in de auto (lekker snel in en uit de auto), houten boxspanner (voor als je kindje al iets ouder is en dingen kan pakken).
Zelf hadden we een normaal wiegje, maar had achteraf liever een aanschuifwiegje gehad. Is net iets makkelijk met troosten denk ik :)
Ons kindje hield zichzelf wakker. Uiteindelijk gaan inbakeren. Wat een rust voor ons alle 3! Maar dit zou ik alleen aanschaffen wanneer het nodig blijkt te zijn. Maar miss wel handig om van te voren te oriënteren.
Een setje kleine kleertjes. Ik had vooral 50 en 56. Ze zwom erin ? (dochter is maar 5 dagen te vroeg geboren maar was kleiner en lichter dan vtv was geschat)

Wel:

Hydrofiele doeken 
Voedingskussen (al tijdens de zwangerschap te gebruiken met slapen)
Duodeken (vind ik erg handig in de zomer haal je gewoon 1 deel er af)

Niet:

Flannelen doeken(stonden bij de eerste op de uitzetlijst heb ze nooit gebruikt)
Babynestje (gebruik in het begin de kinderwagen bak in de box)
Schoentjes

Verzorgingsproducten heb ik gewoon van de kruidvat. Ben niet zo van de zwitsal. 

Terug
Bovenaan