Babyuitzet: miskopen en favorieten

Voedingskussen vond ik niet nodig, heb gewoon een gewoon dik kussen gebruikt. Heel veel aankleedkussenhoezen. Mijn dochter vind het hilarisch om te plassen wanneer ik haar luier verschoon. Kan zo 6x per dag de hoes heraf halen. Inderdaad hydrofiele doeken. Als je denkt dat je er teveel hebt kom je nog te kort. Van die pyjamapakjes onesie achtige dingen. Zoveel makkelijker dan elke keer een broekje uit en aan. Ik heb een co sleeper en ben hier echt heel blij mee. Ik heb t idee dat ze rustiger slaapt als ik dichtbij ben. En haar inbakeren helpt ook heel goed. Luieremmers is geldklopperij ik hb een normale prullenbak en dat is prima. Draagzak is ook een must ik heb er 1 van ergobaby en dan kan ik iets doen terwijl ze slaapt (baby slaapt alleen als ze dichtbij mij is) 

Wel:
Zoveel mogelijk 2e hands / gekregen. Wat doen baby's toch kort met kleertjes etc. Zonde van het milieu om alles nieuw te kopen. Wij hebben de meeste spullen gekregen en via marktplaats gekocht.
- hydrofieldoeken
- kleine maatjes 50/56 groeien ze zo uit. Wel aanschaffen maar niet teveel!
- luieremmer (de eerste maanden stinkt de poep nog niet, maar wanneer ze vast voedsel gaan krijgen...) een goed afsluitbare gewone prullenbak volstaat natuurlijk ook prima.
- badthermometer hebben wij juist veel gebruikt
- aerosleep matras gaf ons veel rust toen baby wel al omdraaide naar buik maar nog niet terug. Niet nieuw gekocht trouwens.
- verschoonkussen voor boven en beneden. Zo'n gedoe om voor elke luier naar boven te moeten.
- omslagrompers die niet over het hoofd hoeven
- boxpakjes die bij de billen open kunnen. Praktisch en fijn voor de baby.
- wiegje voor naast ons bed. Cosleeper lijkt me ook fijn
- draagdoek. Baby wilde het liefst de hele dag bij me zijn en sliep er heerlijk in. Zo kon ik zelf ook nog eens wat doen.
- Kolf apparaat met voldoende flesjes om in te vriezen. Ik had ook ijsblokjeshouders om de afgekolfde melk in te vriezen ideaal. (20ml per blokje)
- voedingskussen. Tijdens de zwangerschap voor slapen en later voor voeden.
-  slaapzakjes. Vooral wanneer ze gaan draaien wordt afgeraden met dekentjes te slapen en dan is een fijne slaapzak een must. 
Niet:
- bademmer. Kunnen ze maar kort in en onze baby vond het gewone badje veel fijner. Ook zo'n ligstoeltje voor in bad nooit gebruikt. Hard plastic lijkt me niet fijn om tussen je benen te hebben.
- baby nestje. Je gebruikt in het begon veel de Wandelwagen wieg en babynestjes schijnen gevaarlijk te zijn

Wat fijn om jullie ervaringen te lezen! Grappig ook dat sommige ervaringen van elkaar verschillen... hydrofiele doeken zet ik in ieder geval bovenaan het lijstje?! 
Waar ik zelf over twijfelde was in ieder geval: babynestje, newborn opzet stuk voor Stokke trip trap, wipstoeltje, flessenverwarmer, inbakerdoeken (ligt natuurlijk ook erg aan hoe onrustig je kindje straks slaapt maar hoor veel positieve verhalen over de Puckababy). Ik twijfelde inderdaad ook tussen babybadje en de Tummytub. Verder wil ik borstvoeding geven maar twijfel ik wat ik aan flesjes en dergelijke moet aanschaffen. Draagdoek staat sowieso ook op mijn lijstje! Lijkt me heerlijk om je kleintje zo tegen je aan te dragen... ik weet alleen nog niet welke...
pfoe wat een spullen en wat een keuzes! Wel heel erg leuk om uit te zoeken allemaal :)!

Ik ben echt heel blij met het voedingskussen! Heb hem nu zo’n 3 weken in gebruik tijdens het slapen. (Ik ben 20 weken zwanger) 
Ik sliep slecht omdat ik me geen houding meer kon vinden en last kreeg van mijn bekken. De fysio adviseerde een voedingskussen, heerlijk! Zelfs mijn vriend pakt hem als hij eventjes gaat liggen. 
Doomoo heeft een seatcover die over het kussen heen kan en er een stoeltje van maakt. Daar hebben we voor gekozen in plaats van zo’n wipstoeltje. 
Ik ben er echt heel blij mee. Hij ging zelfs mee op vakantie ?

Ook met massages is ie trouwens heel lekker! Ik kan het gewicht niet meer hebben als ik op mijn buik lig. Maak er een donut van, buik in het gat, gewoon kussen onder je hoofd en je ligt heerlijk ontspannen?

Wat betreft draagdoeken: ik heb de stretchy wrap deluxe van ByKay en ben er super blij mee! Verder weinig aanvullingen. Babynestje vond ik heel fijn maar is niet per se een must. Hydrofiel doeken zijn dat idd wel. In de xxl varianten kun je je baby ook inbakeren indien nodig. Een slaapzakje kun je dan altijd nog kopen. Eigenlijk kun je een heleboel nog kopen als je baby er is :)

Een babynestje is voor ons echt onzin, wij gebruik een voedingskussen en leggen daar een dekentje over, werkt precies hetzelfde, en we hadden het voedingskussen gekregen van familie. 
Schoenen gebruik ik niet, slofjes ook niet, je kindje is veel te klein voor schoenen de eerste weken, en sloffen schoppen ze nog weleens uit.. 
Wat ik echt handig vind: 2 aankleedkussens. 1 voot boven en 1 voor beneden! Anders moet je elke x heen en weer. Met meerdere hoezen, er wordt af en toe weleens geplast wanneer je net de luier verwisseld. :p 
Bij het kopen van verzorgingsproducten is het handig erop te letten dat het hypo allergene spullen zijn, de eerste weken wordt het aangeraden om dat te gebruiken. 
Oja! Ook handig.. dekentjes, 1 voor bedje, 1 voor in de box, 1 voor de maxi cosi/wagen en dan nog iets om te verwisselen eventueel.. en let er daarbij op dat je de dekentjes makkrlijk in kan stoppen bij het bedje. Sommige dekentjes zijn precies even groot als het bedje waardoor instoppen heel moeilijk gaat. 
Nog een handig ding.. meerdere op elkaar passende voedingstorens.. dan kun je een aantal voedingen afgemeten klaarzetten.  

Ohh nu ik andere reacties lees! We heben dekentjes voor wandelwagen / box / meenemen veel gebruikt
Wij hadden een midden-in-de-winter-baby en slofjes met vetertjes wel gebruikt. 
Flessenwarmer is trouwens ook handig,
borstkolf van medela was geweldig die had ook een accu op batterij voor als we ergens heen gingen waar geen electriciteit beschikbaar was. Inclusief koelboxje en icepack (heeeeell handig!)
Wipstoel vond ik ook handig, wij hebben er zelfs 2 gekregen een voor boven (ik douchen, baby in wipstoel of voor was ophangen boven etc)
Inbakerdoeken ligt aan je baby wij hadden ze niet nodig.
Voor flessen hadden wij 2 van Avent (past ook in die flessenwarmer). 1 voor New borns en een voor volgend stadium met grotere speen opening.
Speen helemaal vergeten! In het ziekenhuis kreeg ie er een en ondanks dat we het eigenlijk niet wilden vindt hij het heerlijk als hij moe is. Wij hebben een speen van natuurrubber (doe je wel aan een doen,  koop er dan meteen een paar. Voor in de tas, in de auto, beneden, in bedje)
Sudocreme of calendula, massageolie, shampoo (wik hebben weleda), thermometer die buigen kan en die binnen 5 sec info geeft (zoveel fijner dan zo'n stijf ding waar je eeuwen op moet wachten, niet fijn tussen de billen) alcohol met watjes om schoon te maken, genoeg luiers en billendoekjes..
Wat ze geweldig vinden is een baby gym. zoon is nu 9 maand en vindt het nog steeds, nu ook zittend, het allerleukste speelgoed. En speelringen en alles wat geluid maakt. 

Terug
Bovenaan