Babyuitzet: miskopen en favorieten

Leuk al die reacties en vooral omdat iedereen producten anders ervaart behalve hydrofiele doeken.. in alle maten en kleuren en je gebruikt het overal voor ook bijvoorbeeld dubbel gevouwen op het aankleedkussen zodat je die niet iedere luier hoeft te verschonen.
verder wel: magnetron sterilisator van het merk van je flessen; bepanthen baby zalf; goede kwaliteit slaapzak wanneer baby er aan toe is; goed matras (aerosleep) in ledikant; box; speendoekjes; kolf apparaat lenen of huren wie weet lukt borstvoeding niet of wil je na een korte periode niet meer; wiegje ook lenen gebruik je Max 3 mnd; lekkere makkelijk zittende kleertjes; goede wipstoel liefst die beweegt(Luna leaf bijv) zodat je je handen vrij hebt; Mexicaanse rammelaar (Sams bal la mexicana) heel licht en heeft prachtige kleuren, baby kan zichc er niet pijn mee doen! Super favoriet hier
niet; vestjes met capuchon; onesies met voetjes eraan (altijd te kort bij de beentjes en kan dus vaak maar heel kort aan en gedoe met aan en uitdoen); overslagrompers; niet teveel grotere maten kopen; geen schoenen; 
maar vooral zelf doen en kopen wat goed voelt en wat je leuk vind! 
Veel plezier en succes met je zwangerschap

Ik lees al een heleboel dingen die voor ons ook onmisbaar zijn. Wat ik wel nog wil toevoegen is een babymanicuresetje. Die nagels van die kleintjes groeien zo hard! 
Verder vind ik een flessenwarmer onzin. Je kan ook gewoon een bak met warm water vullen en daar de fles in doen. 
Wij hebben wel heel veel plezier gehad van het babynestje, maar dat komt ook omdat mijn dochter prematuur is geboren en dus ook erg klein was. Zij vond die geborgenheid in het nestje heel fijn. Nu is ze 54 cm en past ze er bijna niet meer in. Als je dus een lang kind krijgt, kan je het maar heel kort gebruiken. 
Verder ben ik heel blij met de Puckababy. Maar slaapzakken moet je pas kopen als blijkt dat je kindje het nodig heeft. 
Kolfspullen moet je ook pas aanschaffen als je het nodig hebt, de kraamzorg zal je daar eventueel over informeren. 
Koop niet teveel flesjes van 1 soort. Als je kindje die fles niet goed pakt is t zonde om er zoveel in huis te hebben die je dan weer weg moet doen. 
Ik gebruik de boxpakjes graag als we naar het cb gaan. Ze vind het vreselijk om iets over haar hoofd te doen en aangezien je bij t cb weer moet uit- en aankleden is t fijner dat dat niet elke keer over het hoofd gaat. Tip: er zijn ook boxpakjes met rits! Dit scheelt enorm klooien met al die knoopjes. 
Geniet van je zwangerschap en het shoppen!

Een flessenwarmer vond ik dan weer heel fijn. Ik geef flesvoeding en de flessenwarmer stond bij ons boven, hoefde ik niet naar beneden voor de nachtvoeding. Heerlijk vond ik dat. Maar ook pas aangeschaft toen m’n zoontje er was, van te voren leek het me niet nodig. Achteraf vond ik het dus de investering wel waard.

Ja ik vond de flessenwarmer ook fijn. (Voor  euro op de babybeurs gekocht dus geld wel waard). Je hoeft niet steeds te checken of de fles warm is want hij piept als het tijd is, en hij ontdooid ook dus ingevroren melk kon er ook in. 

Iemand zei Kolf apparaat pas halen als je het nodig hebt. Ik was blij dat we em hadden toen ik uit het ziekenhuis kwam en al veel moest kolvenwas ik blij dat hij al thuis stond. Zou em zeker niet nieuw kopen maar huren of lenen of tweedehands kopen als je zeker wil proberen om borstvoeding te geven.

Het is ook vooral ervaren wat je fijn vindt. Wij gebruiken het nestje dagelijks. Het is niet het veiligste qua slapen, maar als ze erin slaapt zijn wij erbij. Snachts slaapt ze gewoon in haar wiegje. Ik vind het fijn dat het zo klein is en dus meer geborgenheid bied.
Stokke New born vind ik ook ideaal! Dat is ook de reden dat ik geen wipstoel heb. Sowieso is het nog niet goed om de kleintjes te lang in deze houding te hebben. Plat is altijd beter. 
Flessen verwarmer hebben wij niet. Maar wij geven flesvoeding, misschien dat het met kolven wel handig. 
Inbakeren doen wij met de xxl hydrofiel. Zou inderdaad eerst afwachten of je kindje dit wel nodig heeft.
Gelukkig kan je tegenwoordig alles online bestellen en dan heb je het de volgende dag in huis. Dus met sommige dingen is het vaak verstandiger om even af te wachten. Een baby kost al genoeg geld ?

Hoi!
Must have's en miskopen. Waar zal ik beginnen...
Echte must have's zijn:
- xxl hydrofielen, vele malen fijner dan de gewone
- cocobelt om je maxi cosi makkelijk te tillen
- philly poederbus. Hierin kun je een half pak melkpoeder in doen en 1 klik is net zo veel als 1 schepje melkpoeder. Zet hem op de fles en draai. Geen poeder naar de fles.
- difrax flessenwarmer. Altijd de fles op de juiste temperatuur. 
- Boxmatras, voor het geval je kindje in de box in slaap valt. Op een boxkleed ligt het vrij hard
- zijslaapkussen. Voorkomt een voorkeursligging
- autoslaapzakken, te koop bij prenatal
- beeldbabyfoon, dan hoef je niet bij elk geluidje naar de babykamer te lopen
Miskopen:
De grootste miskoop is de diaperchamp luieremmer geweest. Erg duur en stinkt enorm!
- navelverbandjes
- flanellen doeken
- tummytub
- kleding met voetjes, de beentje groeien er te snel uit en het is heel erg zielig als de beentjes niet gestrekt kunnen worden, omdat de pijpjes te kort zijn.
Hopelijk kun je hier iets mee ?.
Liefs Maaike 

Favorieten:
We hebben voor onze kinderen een juniorkamer gehaald en hier waren we best blij mee achteraf. Een juniorkamer kan je tot zo’n 6 jaar gebruiken, wat wij ook met plezier hebben gedaan. Ook voor onze huidige baby gaan we voor een juniorkamer. 
Voor onze 1e hebben we een kinderwagen gekocht waarbij we heel erg hebben gelet op prijs (mag niet te duur zijn) en uitstraling, spijt volgde al heel snel. We hebben nu voor onze 2e gelet op gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit en daarbij ook rekening gehouden met hoe wij zijn: veel wandelen en veel plek voor boodschappen. Heeft wat gekost maar Geen moment spijt van en genieten enorm! 
Zo ook geinvesteerd in kwalitatieve en leuke lakens, dekentjes en bijvoorbeeld waskussenhoezen. Het moet allemaal praktisch zijn en toch een poos meekunnen gaan, de goedkopere zien er na een paar wasbeurten al snel lelijk uit, krimpen en vlekken gaan er moeilijker uit. Koeka heeft daarbij hele uitgebreide sets en daar heb ik een paar sets van aangeschaft, erg duur maar geen spijt van gehad! Ik ben wel blij dat ik deze dingen in een neutrale kleur heb gekocht; na 2 jongens krijgen we nu een meisje! :) 
Persoonlijk vind ik een luieremmer overbodig maar mijn man is er blij mee. We gebruiken kleine plastic luiertasjes voor elke luier, vooral de poepluiers, verzamelen dat in de luieremmer op de kamer van onze baby en vervolgens legen we die in een grotere plastic tas en die gaat uiteindelijk eens in de zoveel tijd naar de vuilstort. Wat mij betreft is direct verzamelen in de grote plastic tas veel handiger. 
Als je van plan bent om bv te geven, dan zou ik ook kijken of je misschien niet een kolfapparaat kunt kopen. Ik heb dat voor de eerste niet gedaan maar heel lang gehuurd, zo ook voor de tweede, en nu zwanger van onze derde en had ik graag gehad dat ik zo’n ding had aangeschaft. 
Waar ik ook best spijt van heb, had misschien beter kunnen communiceren met familie en vrienden over de cadeaus die we kregen; duidelijker aangeven dat ik het toch niet zou gebruiken en vragen naar het bonnetje zodat je het zelf kunt omruilen eventueel. Je doet dit niet snel misschien maar je blijft uiteindelijk met zoveel spullen zitten die je niet hebt gebruikt.. 

En nog een aanvulling, wat ik zelf wel heel handig vond is de hydrofiele luiers, spuugdoekjes en aankleedkussenhoezen een beetje in dezelfde kleur. Is een stuk makkelijker met je was doen, want dat kan dan allemaal bij elkaar. Want je wast ineens een stuk meer! 

Terug
Bovenaan