babyveilig

Hadden we het onderwerp 'ongevraagd advies' al niet eerder aangekaart hier?! Als ik hier een hard lachende emoticon kon plaatsen had ik dat nu gedaan. Iets zeggen zonder te weten wat bij wie speelt is nou eenmaal niet erg handig, dus als het onderwerp niet wordt aangekaart kan je beter je ongevraagde advies voor je houden lijkt me... anders solliciteer je zelf naar zulke reacties. Juist door al die 'goedbedoelde' adviezen die ONGEVRAAGD op zwangere vrouwen afkomen zorgen ervoor dat we door de bomen het bos niet meer zien. Dus als ik bedank, kan ik beter bedanken voor de chaos :)

En dat zijn geen sprekende hormonen maar een gezond portie verstand die deze woorden net uitsprak, omdat we inderdaad het beste voor onze kleintjes willen. Maar dan wel ieder op z'n eigen manier.

Nou, mijn welgemeende excuses voor het storen in 'jullie' maand dan.... Het was op de eerste plaats niet mijn bedoeling om iemand lastig te vallen en ten tweede denk ik dat een ieder hier op haar eigen manier tegen aan zal kijken! Andere moeders waren wél blij met de tip, vandaar dat ik dat denk.
En wat bij wie speelt, vind ik persoonlijk wel heel erg zwaar bewoord....
Je zou het ook kunnen lezen en als je er verder niets mee wilt, laat je het aan je voorbij gaan (ieder op zijn manier toch?)...
De negatieve reacties hebben niet echt een meerwaarde en veroorzaken alleen maar onrus, als je er van uitgaat dat iemand met goede bedoelingen een topic plaatst!
Maar dat is míjn gezonde verstand....

Zo vinden een aantal vrouwen dus ook dat ongevraagd advies geen meerwaarde heeft. Ik ben blij voor je dat jij er zoveel aan hebt, maar inderdaad... ieder op zijn eigen manier en wij zijn jou niet. Dus door in elke maand te spammen zal vast niet door iedereen gewaardeerd worden. Denk eerder dat een hoop zwangere vrouwen ipv te reageren wijselijk hun mond dichthouden onder het motto 'ene oor in en andere oor uit'. Maar goed, als we allemaal zo zouden denken zou er waarschijnlijk nog véél meer ongevraagd advies op ons afkomen en dat is dus nét waar de gemiddelde zwangere vrouw níet op zit te wachten. Stel je voor zeg, dat we stuk voor stuk onze ongevraagde adviezen op elkaar zouden afsturen... Dan kan het forum beter meteen opgeheven worden. Lijkt mij namelijk dat iedereen het goed bedoeld als je een advies geeft, dus daar ligt het niet aan.

Ach... ach... wat wordt dit weer zwaar overtrokken zeg! wat een energie wordt er in gestopt.

@Butterfly: Jij weet heel goed waar de gemiddelde vrouw op zit te wachten blijkbaar. Maar volgens mij ga jij ook alleen maar af op jezelf! En dat neem jij als uitgangspunt! Misschien zitten in de septembermaand juist die vrouwen die er niet op zitten te wachten, ik zie nl bij de rest van de maanden alleen positieve reacties of helemaal niet!!
Misschien wordt er hier meer gezeurd dan dat we de dingen positief bekijken.
Spammen vind ik een groot woord!!! Alsof het berichtje van liefkleintje als een pop-up in je beeld verschijnt. Ik vind dit behoorlijk zeuren als ik heel eerlijk ben en liefkleintje krijgt er een rotgevoel van. Terwijl zij het goed bedoeld heeft. Het had wel allemaal wat liever gemogen hoor. Bijv:

"Bedankt voor de tip! Maar zou je niet meer in onze maand een tip willen posten?? Alvast bedankt!" Dat was ook duidelijk geweest!

Laat gaan dames... maak je niet zo druk om een berichtje! En maak je niet druk over de andere mamaclubs want die kunnen hun eigen boontjes wel doppen, als zij het irritant zouden vinden en tot nu toe is daar geen reactie gekomen. Praat voor jezelf!

Laat gaan dames... maak je niet zo druk om een berichtje! En maak je niet druk over de andere mamaclubs want die kunnen hun eigen boontjes wel doppen, als zij het irritant zouden vinden en tot nu toe is daar geen reactie gekomen. Praat voor jezelf!

wij geven toch eerlijk aan dat het overkomt alsof het spam of reclame is en dat wij er iig niet van gediend zijn?
en idd maak je niet druk over andere mamamaanden wat jullie blijkbaar wel doen door ongevraagd advies te geven op andere maanden ipv je eigen maand.

Terug
Bovenaan