Badje of tummy tub.

Hello dames,

Ik vroeg me af wat jullie in huis gehaald hebben..
Een badje (met standaard) of een tummy tub.
Zelf vraag ik me af wat het handigst is en of een badje/tummy tub echt nodig is of de kleine gewoon mee kan onder de douche...

Zelf hebben we een douche hok (dus geen badkamer) en geen bad.
Ik denk erover om een badje te kopen maar vroeg me af wat jullie ervaring/gedachten zijn.

Groetjes,

Anne ( 30weken 3 dagen)

ik heb een douche en geen bad en daarbij is onze badkamer beneden..heel vervelend. dus als oplossing gewoon badje met standaard op de badkamer staan en een verzorgingskussen extra beneden neer leggen zodat ik de baby wel even kan afdrogen en dan naar boven aankleden..
ik heb gewoon een badje en geen tummy tub..vind ik geldverspilling voor die paar keer dat de baby erin kan!
bij mijn 1ste woonde ik in een flat..en daar deed ik hem gewoon op zijn kamer in bad! mischien een oplossing voor jou ?
ik vulde het badje met een emmer en die hoeven toch niet zo vol,dus kun je het badje erna makkelijk optillen en in de douche leeg gooien.

liefs kim 30,6wkn

Ik zou wel een badje doen. Is voor die kleintje net wat relaxter dan de douche. Dit is best heel heftig voor ze in het begin. Bovendien is een baby douchen in je eentje niet heel handig:)

Ik schets even: net geboren, kan het koppie nog niet ophouden, moet je dus goed vasthouden. In weer met sop, is glibberig, kortom niet relaxed. Stael je daarnaast voor dat ze daarna groter, zwaarder worden en meer gaan bewegen en je vind het helemaal niet meer relaxed.

Dan moet je afdrogen, je hummel in je armen, nat en koud. Deze gaat gillen, doen ze volgens mij allemaal :) Zelf sta je ook te druppen, dus je moet hem even neerleggen...naja voel je hem?
Daarentegen als je met zijn 2en bent is het goed te doen hoor.

Ik deed mijn zoon altijd in de wipstoel in een hoekje van de badkamer zetten, kon hij kijken en ik relaxed douchen. Dat vond hij leuk tot hij echt niet meer in de wipper paste. Hihi en dan wordt je ook niet zo'n moeder die om 4 uur 's middags nog ongewassen in de joggingbroek loopt :)

Een badje kan je gewoon op het kamertje doen, relaxed voor baby, daarna meteen lekker warm aankleden en minimum stress voor het kindje.

Qua tummytub kan ik je zeggen dat wij hem een keer of 5 gebruikt hebben. Zou hem daar niet voor kopen, kijk of je hem kan lenen of neem gewoon een emmer. Is hetzelfde principe.

Leuke afwegingen hè. Veel succes met je keus.

Groetjes, Marijne 28+3

Ik heb beide.
Tummy van m'n zus trouwens. Vind dat echt prachtig gezicht als ze in de tummytub gaan.

Wij hebben ook alleen maar beneden een doucheHOK. dus heb gewoon een badje met standaard.

Maar als ik moest kiezen dan koos ik voor een badje. Badje is makkelijker, kan je veel langer gebruiken. Kan je ze makkelijker wassen.

ik heb beide

ik heb alleen een tummy tub van shantala massage en das een hele grote mn zoontje kon er tot ruim 9 maanden zeker in!!!
ik heb het badje wel opgezocht maar denk niet dta ik hem ga gebruiken!
we wonen in een flat maar hebben een ruime badkamer met ligbad en heb zo;n steun ervoor!!
en ik ben heel erg van de tummtub mn zoontje vond het zalig en in verloop van tijd ging ie met ons mee in bad helemaal ideaal!!!

gewoon kijken wat jou het leukste lijkt denk als je beide toch in huis hebt of een tummy tub kan lenen?

liefs

Wij hebben ook beiden. Maar het is per kind verschillend wat ze fijn vinden.

Mijn zoon vond de tummytub echt verschrikkelijk, en mijn dochter is tot bijna een jaar in die emmer gegaan.

Wel gingen ze vrij snel gewoon mee onder de douche, maar dat deden we alleen als zowel mijn man als ik thuis waren.

Hey hey,

wij hebben ook allebei Nynke vond de tummy tub heerlijk klein en lekker vertrouwd alsof ze nog in je buik zitten.
Ook gebruikte we het badje veel is ook handig en ze vinden het prachtig om te spetteren als ze een paar maandjes oud zijn.

Liefs Zonnetje

Terug
Bovenaan